More stories

Meeste detailhandel per 2021 digitaal beïnvloed

Meer dan de helft van alle omzet in de Europese detailhandel wordt over drie jaar in mindere of meerdere mate beïnvloed door digitale impulsen.

Online marketing

WPP: ‘Langzame start van 2018’

Reclamegigant WPP is het jaar 2018 langzaam begonnen. De omzet steeg een procent. Voor de rest van het jaar verwachten de Engelsen geen wezenlijk ander beeld. De top klinkt gematigd.

Marketing

Pricewise koopt Vergelijken.nl

Vergelijkingssite Pricewise heeft, naar nu blijkt, het domeinnaam Vergelijken.nl voor een kleine zestigduizend euro gekocht uit een veiling door BVA Auctions.

Online marketing

P&G: Nog minder mediabureaus en strenger op online

P&G gaat komende jaren nog eens vierhonderd miljoen dollar extra besparen op marketinguitgaven bovenop de 750 miljoen die het afgelopen twee jaar realiseerde. Het aantal mediabureaus waarmee wordt gewerkt wordt met eenderde teruggebracht en de eisen aan online partners worden strenger.

Marketing

Dit zijn de dominante sales- en marketingtrends in 2018

Wat je klanten willen, wat ze denken en hoe die klanten met elkaar omgaan, verandert voortdurend. We zien de opkomst en ondergang van sociale-mediaplatformen, plotseling opduikende trends en overkoepelende veranderingen in klantvoorkeuren. Bewegingen die de online marketingwereld dwingen om te evolueren.

Online marketing

Telecombranche presenteert opvolger sms

De GSM Association, de mondiale brancheorganisatie voor mobiele aanbieders, presenteert op het Mobile World Congress volgende week de opvolger van SMS: het multimediale, interactieve RCS. De eerste publieke proeven worden gedaan met grote reis- en retailbedrijven.

Mobile

Peter van Schaik (Uitvaart.nl): ‘Naast 65 sites, nu ook zelf uitvaartondernemer’

Peter van Schaik is het schoolvoorbeeld van iemand die inzoomt op een niche. In zijn geval de uitvaart. Zes jaar geleden had hij 15 websites over uitvaarten, inmiddels zijn het er 65. “Ik heb één site voor terminale zorg, één site voor uitvaarten die het milieu zo min mogelijk belasten en twee offerte sites: 1 quick and dirty en de ander heel zorgvuldig en uitgebreid. Daarnaast heb ik een heleboel lokale uitvaartsites.” Naast zijn websites is Van Schaik inmiddels zelf ook actief als uitvaartondernemer onder de naam Amstel Uitvaarten. Tegen Top Names: “Dat ben ik 8 november begonnen en dat wordt snel groot. Terwijl ik niet eens wat bijzonders doe: ik ben gewoon eerlijk. Dat is het belangrijkste.”

Online marketing

Europcar en Snappcar met nieuw model autoverhuur

Snappcar rolt een nieuw model voor auto’s delen uit over Europa met zijn aandeelhouder Europcar. Na proeven in Frankrijk wordt Drive & Share aangeboden in Duitsland en Denemarken.

Strategy

NIMA neemt belang in Marketingfacts

Beroepsvereniging voor marketing, communicatie en sales NIMA neemt een belang in Marketingfacts. De aandeelhouders BBP Media en NIMA willen de site verder doorontwikkelen richting een kennisinstituut.

Publishing

Viewability is niet alles: heroverweeg het meten van advertenties

De waarde van advertenties wordt vaak verkeerd bepaald. Advertenties die hoger scoren op viewability volgens de gebruikelijke meetmethoden krijgen een hogere waarde toegekend. Maar, hier wordt voorbij gegaan aan verschillende advertentieformaten en aan de context waarbinnen de advertenties worden getoond. Een langere zichtbaarheid van je advertentie is geen garantie voor meer impact en het behalen van je doelstellingen. Afgaan op de standaarden voor viewability, zonder daarbij de context van de advertentie mee te nemen, leidt tot verkeerde beslissingen. Dit heeft twee redenen.

Online advertising

Gepersonaliseerde e-mails brengen FrieslandCampina tot 35% meer upsell

Iedereen kent de melk- en yoghurtdrinks van Campina en Optimel wel, eet soms een toetje van Mona, drinkt graag een glas Chocomel of lust een plak Milnerkaas op de boterham. Wat niet iedereen weet, is dat ruim 350 producten van 9 FrieslandCampina-merken sinds 2013 voorzien zijn van een unieke Eurosparen-code. Toch voeren consumenten dagelijks 30.000 codes in. 

E-mailmarketing

1-op-1 marketing: de wil is er, nu nog data op orde krijgen

Het belang van 1-op-1 datadriven marketing is voor iedereen duidelijk maar de meeste bedrijven staan nog aan het begin van de weg daarnaartoe. Dit blijkt uit onze jaarlijkse quick scan van Nederlandse bedrijven met grote klantdatabases.

Online marketing

Dit zijn de 17 marketing automationtrends in 2018

Of je nu een ZZP-er, een MKB-ondernemer of marketeer bij een groot bedrijf bent, je kunt in 2018 niet meer om marketing automation heen. Van een simpele e-mail autoresponder tot een met kunstmatige intelligentie gepersonaliseerde website: marketing automation is volop in ontwikkeling. Tien marketing experts delen in dit artikel hun belangrijkste marketing automation trends voor 2018 met je.

Marketing automation

OnRecruit wil datagedreven vacatures vervullen

E-commerce principes toepassen in recruitment betekent vooral dat je je data op orde moet hebben. OnRecruit heeft daarvoor een platform ontwikkeld zodat werkgevers en recruitmentbureaus zo efficiënt mogelijk vacatures kunnen vervullen.

Recruitment

Commission sharing: nieuwe samenwerkingen leiden tot conversie

Consumenten willen gratis interessante content lezen. Adverteerders willen op hun beurt inzicht in wie hun producten koopt. En tegelijkertijd zoeken content publishers naar nieuwe manieren om hun bezoekers te bedienen en hierbij geld te verdienen, zodat zij journalistiek gratis aan kunnen blijven bieden. Dit alles ligt ten grondslag aan het commission sharing-concept.

Online marketing