More stories

Waarom bij A/B-testen significantie zonder power zinloos is

Hoe vaak komt het voor dat je bij het runnen van een A/B-test na enkele koopcycli weer geen significant resultaat hebt gevonden? Dat is ook niet genoeg. Significantie is namelijk lang niet alles wat meespeelt in een A/B-test. Significantie zonder power is zinloos.

Conversie

Affiliate marketing: wat kun je ermee?

Affiliate marketing is volwassen geworden en kan niet langer worden weggezet als een pusherige manier om klanten tot conversie te brengen, een ‘cowboykanaal’. Dit zijn de belangrijkste trends waar je als merk en webshop je voordeel mee kunt doen.

Affiliate marketing

Pets Place zet assortiment op bol.com

Online dierenwinkel Pets Place zet zijn volledige assortiment op bol.com en breidt daarmee automatisch uit naar België. Het bedrijf voelt de hete adem van de pure play online concurrentie in de nek.

Retail

Martin Sorrell stapt definitief op

Martin Sorrell, de topman van reclamereus WPP, heeft naar aanleiding van een onderzoek naar ‘ongepast gedrag’ besloten op te stappen. Eerder liet hij weten dat de beschuldigingen, die tot op heden niet nader zijn toegelicht, volkomen onterecht waren.

Online advertising
Premium

Vijftien procent VS-huishoudens heeft smart speaker

Vijftien procent van de huishoudens in Amerika heeft een apparaat in huis dat als digitale butler fungeert. Amazon Echo is de populairste connected praatpaal.

Online marketing

Flinke groei Digital Out of Home, tragere groei programmatic

De Nederlandse online advertentiemarkt is vorig jaar met 9 procent gegroeid naar een omzet van 1,8 miljard euro. Dat is meer dan alle andere traditionele mediumtypen samen. Een opmerkelijk rol was weggelegd voor Digital Out of Home advertising (DOOH), dat met 116 procent groeide.

Online advertising

Nieuw Europees dataplatform media van start

Vandaag gaat in Duitsland het Europees gerichte online dataplatform Verimi van start dat consumenten een andere inlegoptie biedt en een veilige haven voor hun persoonlijke gegevens.

Media

P&G dwingt ‘fusie’ reclamebureaus af

’s Werelds grootste adverteerder P&G dwingt Publicis, Saatchi & Saatchi, WPP en Omnicom – gedoodverfde concurrenten van elkaar – om samen een apart creatief bureau te vormen voor de FMCG-producent.

Creative
Premium

Waarom online advertising minder irritant maken niet genoeg is

Online advertenties zijn luidruchtig, verstorend, arrogant en onvriendelijk. Dat niet alleen: met ontwikkelingen als de Algemene Verordening Gegevensbescherming, de opkomst van adblockers en Google die ‘slechte advertenties’ blokkeert, wordt de status quo steeds onhoudbaarder. Iedereen weet het, dus waarom doen we er niets aan?

Online advertising

YouTube-channelmanager beste zzp’er van Nederland

Britt van Smeerdijk is met haar bedrijf Booming Productions afgelopen zaterdag tijdens de Dag van de ZZP’er uitgeroepen tot Freelancer van het Jaar 2018. Van Smeerdijk beheert YouTube-kanalen voor bedrijven.

Video

Wat zijn de gevolgen van GDPR als je met affiliate partners werkt?

De GDPR komt eraan, dat kan niemand zijn ontgaan. Het is niet genoeg dat je je eigen datahuishouding op orde hebt, ook partners met wie je gegevens uitwisselt moeten compliant zijn. Wat betekenen de nieuwe regels voor publishers en adverteerders die gebruikmaken van affiliate netwerken?

Legal

Appfraude naar 700 tot 800 miljoen dollar

Fraude met mobiele apps bedroeg in de eerste helft van 2018 al zo’n 700 tot 800 miljoen dollar. Dat blijkt uit schattingen van AppsFlyer. Het bedrag is 30 procent hoger dan vorig jaar.

Online marketing

Wat is de impact van mobiele laadtijd op onbewuste beleving?

We leven in een mobiele wereld; steeds meer en meer doen we online met onze smartphones. Lang wachten op resultaat willen we niet, maar daar zijn lang niet alle mobiele websites op ingesteld. Maar hoe erg is dat nu eigenlijk?

Customer Experience
Premium

Simpel kiest voor RLVNT als digitaal marketingbureau

Telecomwinkel Simpel verlengt zijn samenwerking met marketingbureau RLVNT, onderdeel van de Digital Agency Group.

Digital Agencies

‘Voice en chat moeten uit de marketinghoek’

Digitale assistenten als voice en chat moeten uit de marketinghoek. Ze moeten als serieus onderdeel van de dienstverlening van een bedrijf worden gezien”, vindt creatief directeur Daniël Sytsma van Studio Kraftwerk.

Online marketing