More stories

Emakina Group groeit tot omzet 80 miljoen euro

Het Europees werkende online bureaunetwerk Emakina Group zag de omzet in 2017 stijgen met 3,8 procent tot 80,3 miljoen euro. De winst (ebitda) steeg 6 procent tot 5,7 miljoen. Voor 2018 wordt rekening gehouden met een enkelcijferige groei in de bedrijfsopbrengsten.

Online marketing

Picnic doet bedekte testen op Duitse markt

Online supermarkt voert onder de naam ‘Sprinter Supermarkt’ proeven in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen. Het kan nog lang duren voordat de ervaringen worden vertaald naar grootschalige uitrol.

Duitsland

NU.nl zet Usabilla in voor feedback lezers

NU.nl gaat de technologie van Usabilla inzetten om de feedback van zijn publiek te ontvangen, verwerken en analyseren.

Media

CMO worstelt met implementatiesnelheid digitale transformatie

Nederlandse Chief Marketing Officers (CMO’s), oftewel de marketingbazen van Nederland, worstelen met de implementatiesnelheid van de digitale transformatie. Dat blijkt uit het vandaag gepresenteerde Report on Marketing Innovation waarvoor Deloitte, in opdracht van brancheorganisatie IAB Nederland, vijfentwintig ‘leidende CMO’s’ heeft ondervraagd.

Online marketing

Nominaties SpinAwards 2018 bekend

De genomineerden voor de SpinAwards 2018 zijn bekend. In totaal zijn er dit jaar 84 nominaties. De nieuwe categorieën ‘Artificial Intelligence’ en ‘AR&VR’ hebben meerdere bijzonder vooruitstrevende nominaties voortgebracht. De grootste kanshebbers in getal zijn DDB & Tribal Amsterdam, KPN en N=5.

Marketing

‘Handhaving regels spam affiliatemarketing blijft uitdaging’

Het is heel goed mogelijk voor affiliatemarketingpartijen om spamregels na te leven, maar dit vergt wel inspanningen van alle betrokken partijen. Dat is de conclusie van UCENet (Unsolicited Communications Enforcement Network). In dit wereldwijde netwerk werken bestrijders van spam en andere ongevraagde elektronische berichten samen bij het toezicht en handhaving.

Affiliate marketing

Ontslagen bij Zalando door automatisering Marketing

Er verdwijnen tot 250 banen bij Zalando als gevolg van verregaande automatisering bij de afdeling Marketing. Klanten zullen anders worden benaderd, meer op basis van data met technologie, waardoor minder medewerkers nodig zijn.

Marketing

6 tips om met automation en big data aan de slag te gaan

‘The right ad at the right time on the right place’ wordt steeds meer een uitdaging omdat er elke dag touchpoints in de customer journey bijkomen. Hoe analyseer en zet je data in op een schaalbare manier in een wereld waar de hoeveelheid klantdata exponentieel groeit?

Online marketing

Boeteboekje AP ligt voor AVG nog in de la

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) staat niet op scherp om per 25 mei, met de inwerkingtreding van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), direct boetes uit te delen.

Legal
Premium

WeChat tikt de één miljard gebruikers aan

WeChat is in de afgelopen weken over de grens van de 1 miljard gebruikers heen gegaan, aldus topman Pony Ma.

E-commerce platforms

Martijn van Lom Europees marketingdirecteur Kaspersky

Nederlander Martijn van Lom (41) gaat de marketingafdeling van online beveiliger Kaspersky Lab in Europa leiden. Vanaf 1 april rapporteert hij aan Ilijana Vavan die onlangs is benoemd als directeur voor Europa.

Online marketing

Eenderde van Nederland luistert radio via de televisie

Bijna een op drie mediaconsumenten in Nederland luistert radio via zijn televisie (28%). En de mobiele telefoon is voor iedereen tot vijftig jaar het voorkeursmedium om de krant digitaal te lezen. Mediaconsumptie versplintert en de wereld wordt nooit meer zoals hij was, zo laat de nieuwe Media Standaard Survey zien.

Online marketing

Wijzigingen bij digital sales-team RTL

Op 1 maart is Gijs van Beek gestart als Head of Digital Sales bij RTL. Van Beek was hiervoor Head of Publisher Trading bij GroupM. Hij volgt Anna-Maria Vujinovic op, die per 1 maart de overstap maakt naar RTL AdConnect, het internationale saleshuis van RTL Group.

Online advertising

Icecat koopt Syndy, specialist in supermarktdata

Het beursgenoteerde bedrijf Icecat koopt de Nederlandse start-up Syndy, dat een platform exploiteert voor productinformatie-uitwisseling tussen fabrikanten en retailers, vooral makers van Fast Moving Consumer Goods en supermarkten.

Retail

Meeste detailhandel per 2021 digitaal beïnvloed

Meer dan de helft van alle omzet in de Europese detailhandel wordt over drie jaar in mindere of meerdere mate beïnvloed door digitale impulsen.

Online marketing