More stories

Premium

Dept grote Duitse e-commercepartij door overname

Het Nederlandse bureaunetwerk Dept neemt Duitslands grootste e-commercebureau voor mode en lifestyle over, superReal. “Met deze combinatie zijn we een speler van formaat”, aldus Dept-baas Paul Manuel. Hij zint nog op de aankoop van andersoortige digitale bureaus op die markt.

Digital Agencies

Tijdschrift voor Marketing en Communicatie stoppen

Uitgeverij Adfo Groep stopt met de bladen Tijdschrift voor Marketing en Communicatie. Die gaan op in Adformatie. Drie van de elf banen verdwijnen.

Online marketing
Premium

Center Parcs kiest daily dialogues voor social media advertising

Bureau daily dialogues uit Rotterdam is na een aanbestedingstraject door Center Parcs gekozen om diens social advertising te verzorgen in Nederland, België en Duitsland.

Social

Finalisten Dutch Marketing Awards 2018 bekend

e finalisten voor de Dutch Marketing Awards van NIMA, Adfo Groep en PIM zijn bekend. Onder leiding van juryvoorzitter Marc van Eck heeft de vakjury kandidaten gekozen in de categorieën Start Up, Scale Up, Marketing Company en Internal Branding Company of the Year.

Online marketing

DiamondsByMe: ‘In 2017 met 40 procent gegroeid’

Waar de consument bij de traditionele juwelier uitsluitend kan kiezen uit het geboden assortiment, kan de klant bij DiamondsByMe zelf bepalen hoe het sieraad eruit komt te zien. Hiermee speelt eigenaar Remco Broekhuis in op de trend dat consumenten snakken naar items met een persoonlijk tintje. Een eigen merk opstarten vergt wel flink wat SEO- en SEA-inspanningen.

Online marketing

‘Consument zoekt reclamevrije omgevingen op’

De (online) advertentiemarkt zal 20 tot 30 procent inleveren in de komende vijf jaar. Dat voorspelde Publicis Groupe’s Rishad Tobaccowala een dezer dagen op een congres in New York. “We krijgen steeds minder reclame.”

Online advertising
Premium

Nieuwe site Natuurmonumenten moet activeren

Onlangs is de nieuwe versie van Natuurmonumenten.nl opgeleverd. Het doel van de vernieuwde site is leden en niet-leden te mobiliseren.

Digital Agencies
Premium

Helft formules H&M Group groter online dan in retail

Vier van de zeven retailformules van H&M Group zijn geografisch gezien groter online dan in de fysieke wereld. Het bedrijf lanceert dit jaar nog twee nieuwe online formules: millennialmerk /Nyden en discounter Afound.

E-commerce
Premium

Metapeople-Netbooster wordt Artefact

De marketingbureaus Metapeople en Netbooster nemen de naam aan van het bedrijf waarmee ze afgelopen zomer fuseerden. Vanaf vandaag gaan de bureaus in zeventien landen door het leven als Artefact.

Digital Agencies

E-commerce 2018: wat er op de agenda van de marketeer moet staan

Nu e-commerce wordt gedomineerd door nieuwe en opkomende technologieën, moeten marketeers een aantal belangrijke onderwerpen agenderen. Ze hoeven niet te verwachten dat de adoptie van e-commercetechnologieën afneemt. De digitale trends die we vorig jaar voorspelden (chat-assistenten, web-apps en machine learning in display advertising) zijn al volop in gebruik. Voor marketeers is het nu tijd om de volgende stap te zetten en volledig geïntegreerde customer journeys te realiseren. Dit door bijvoorbeeld AR- en VR-platforms te ontwikkelen. De volgende techtrends verdienen een plek op je to-do-lijst.

Online marketing

Vleks breidt distributie uit met Marktplaats

Technologieleverancier Vleks uit Harderwijk gaat zijn platform uitbreiden met ondersteuning voor verkopen op Marktplaats.nl. Handelaren krijgen daarmee een systeem dat voorraden in bulk kan aanbieden op Nederlands grootste handelsplatformen.

Online marketing

Dutch Interactive Awards open voor inschrijvingen

Op 31 mei worden voor de negende keer de prijzen uitgereikt voor Nederlands beste interactieve werk tijdens de Dutch Interactive Awards (#dia18). De deur staat nu open om te nomineren.

Marketing

Eurosport gaat met StubHub tickets sportevents verkopen

Eurosport sluit een samenwerking met eBaydochter StubHub om vanaf zijn Europese websites direct sporttickets voor wedstrijden te verkopen.

Online marketing

AD.nl nadert kopgroep online nieuws

Nieuwssite AD.nl is qua online bereik bijna even groot als de NOS en zit zelfs het wat dalende NU.nl op de hielen. De Telegraaf daalt tot een bereik van dertig procent.

Media

‘Digital wereldwijd groter dan tv in 2018’

Adverteerders geven in 2018 wereldwijd meer uit aan reclame op internet dan op televisie. Onderzoek van Dentsu Aegis Network laat ook zien dat dit jaar 62 procent van alle online reclamebudgetten naar mobiele kanalen gaat.

Online advertising