More stories

Zuckerberg: ‘Minder postings van media en merken’

Facebook gaat de timeline ingrijpend aanpassen en legt daarbij de nadruk op postings van bekenden van zijn leden. Oprichter Mark Zuckerberg: “Minder postings van bedrijven, media en merken.”

Facebook

Dit zijn de Google Shopping-updates voor komend jaar

Google voert regelmatig updates uit en voegt nieuwe functionaliteiten toe aan zijn producten, zo ook voor Google Shopping. Ook het afgelopen jaar hebben we een aantal belangrijke updates gezien die verkopers de mogelijkheden biedt om meer kliks en conversies te genereren. Hier lees je wat de aanstaande updates van 2018 zijn die jouw Google Shopping-campagnes beïnvloeden.

Online marketing

350.000 euro groeigeld voor ContentKing

SEO startup ContentKing heeft bij Nederlandse angel investeerders 350.000 euro opgehaald tegen een waardering van 3,5 miljoen.

Search

Olisto nieuwe naam voor Triggi

Start-up Triggi uit Amsterdam verandert zijn naam in Olisto. De oude naam kwam te technisch over, wat niet meer nodig is nu het bedrijf zich opmaakt voor de volgende groeifase.

Start-ups

Google Assistant op 400 miljoen apparaten

De in Android ingebakken digitale butler, Google Assistant, draait nu op vierhonderd miljoen apparaten wereldwijd. De assistent speelt een centrale rol op Googles stand op elektronicabeurs CES die in Las Vegas gaande is.

Tech

Nederlandse horeca opent eigen reserveringssite

Koninklijke Horeca Nederland opent vandaag op de Horecava zijn zelfontwikkelde concurrent voor reserveringssites als Iens: Bookdinners.nl. Restaurants die zich aansluiten betalen een vaste prijs per maand, geen commissies. Dat deden inmiddels een kleine tweeduizend partijen.

Online marketing

Catawiki haalt oud-topper van Flipkart als CMO

Veilingsite Catawiki heeft Ravi Vora uit India aangesteld als Chief Marketing Officer de groei van het platform te versnellen.

Online marketing

GfK: online supermarktomzet 2017 naar 1,1 miljard

Nederland is in 2017 de helft meer online boodschappen gaan doen bij de supermarkt. Een derde van de branchegroei komt voort uit stijgende internethandel. In de Randstad, want daarbuiten daalt Online al weer een paar kwartalen.

Retail

Fabian Fraikin (FJ): ‘Steeds slimmere video’s maken voor die kritische kijker’

Fabian Fraikin is 23 jaar oud en runt een succesvol video marketingbedrijf met zijn tweelingbroer. Al vanaf zijn 16de. Het advies van de Kamer van Koophandel zeven jaar geleden? ‘Start toch met een krantenwijk, jongens!’ Hoe zet jij video in voor jouw bedrijf? Vijf ondernemerslessen.

Video

Daniël Verhagen nieuwe directeur Happy Leads

Daniël Verhagen wordt per 1 januari directeur van marketingbureau Happy Leads uit Eindhoven. Hij volgt Mathijs Visser op die commercieel directeur wordt binnen de Happy Horizon groep.

Online marketing

Jeroen Mirck naar Marketingfacts

Jeroen Mirck volgt Bram Koster op als hoofd Creatie en Community bij weblog Marketingfacts.

Online marketing

IAB Nederland en BVA richten werkgroep Privacy op

IAB Nederland en de bond van adverteerders BVA richten samen met advocatenkantoor DLA Piper een werkgroep Privacy op.

Marketing

BCC besteedt online marketing uit

Elektronicawinkel BCC besteedt de online marketing richting zowel consumenten als fabrikanten uit aan the online company. Directeur Maarten de Vries: “BCC’s targets zijn onze targets.”

Online marketing

Vier tips voor effectiever digitaal experimenteren

Bedrijven als Amazon, Spotify, AirBnB en Facebook lijken digitale experimenten in hun DNA te hebben zitten. Ook zij worstelen echter nog steeds met kwantiteit en kwaliteit. Met deze tips doe je wat zij doen, een stuk effectiever.

Strategy

Online grote drijver achter groei MediaMarkt

De grootste omzetgroei in de fysieke winkels van MediaMarkt en Saturn is afkomstig van internet. De bedrijven leiden veel online shoppers naar de filialen, vaak om hun bestellingen er af te halen.

Retail