More stories

Start-up Claxe lanceert concurrentiescanner

Ondernemer Henk Jan Bijmolt lanceert een nieuw bedrijf, Claxe. Gebruikers van deze online dienst kunnen tot op de letter nauwkeurig monitoren wat hun concurrenten online doen.

Venture

Groen licht voor fusie Awin en affilinet

Awin heeft alle verplichte goedkeuringen voor de fusie van affilinet ontvangen. De fusie kan daarmee begin oktober worden afgerond.

Online marketing

RTL neemt Adfactor over

RTL neemt een meerderheidsbelang van 60 procent in het Nederlandse Adfactor. Het Haagse bedrijf heeft zich gespecialiseerd in digital content marketing en heeft een uitgebreid netwerk van influencers en content makers.

Marketing

RIFF via partner naar Azië

Onlinemarketingbureau RIFF sluit een strategische alliantie met het Aziatische bedrijf AFDigital. Daarmee wil het zijn internationale groei versnellen.

Customer Service

Voetbal International en bol.com naar Emerce Performance

bol.com was ooit een gedreven televisie-adverteerder, maar dat is radicaal veranderd. Het budget is bijna volledig overgeheveld naar online. Esther Elberse, senior online marketeer bij de online retailer, vertelt er meer over op Emerce Performance.

Online advertising

MyOrder slaat nieuwe strategische koers in

MyOrder, een venture van Rabobank, lanceert 1 oktober zijn nieuwe app ‘On the GO!’ en begint daarmee het afscheid van de bestel-app waarmee het bekend is geworden.

Digital Wallets

Netwinst splitst zich op

Marktechbedrijf Netwinst uit Utrecht splitst zichzelf per direct op in Basedriver en Marketing Makers.

Online marketing

Xavier van Leeuwe naar Telegraaf Media Groep

Xavier van Leeuwe wordt per 1 oktober directeur Consumenten bij Telegraaf Media Groep. Hij verlaat NRC Media waar hij een indrukwekkende datastrategie heeft opgebouwd.

Media

‘Implosie dreigt van Europese media- en reclameindustrie’

Tot 250 miljard euro aan Europees bruto nationaal product dreigt te verdampen als de ePrivacy Verordening van het Europees Parlement ongewijzigd in 2018 van kracht wordt, dreigt brancheorganisatie IAB Europe.

Online advertising

VINEX en SKO gaan door met NOBO

De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) hebben beiden hun handtekening gezet onder de verlenging van het contract voor het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO).

Online marketing

Tribal, Jaagers en The Webcare Company verder als RIFF

Tribal, Jaagers en The Webcare Company verder als RIFF, wat het samengaan van de drie organisaties definitief afrondt.

Online marketing

Enhanced Ecommerce: de Fletcher Hotel Case

Onlinemarketeers hebben steeds meer behoefte aan informatie over de customer journey van hun klanten. Ook in een e-commerce-omgeving volstaat het simpelweg niet meer om enkel transacties te meten. Fletcher Hotels vroeg ons om meer inzicht in het oriëntatie- en boekingsproces van hun (potentiële) klanten. De oplossing: een sluitende Enhanced Ecommerce implementatie voor hun boekingsstraat. Omdat deze boekingsstraat niet 1 op 1 vergelijkbaar is met een standaard e-commerce-funnel was deze opdracht een mooie uitdaging en daarom zeker het delen waard.

Travel

Overstappen.nl introduceert chatbot

Overstappen.nl breidt zijn pallet met servicekanalen uit met een chatbot. Gebruikers kunnen er energiecontracten vergelijken maar ook direct afsluiten. Uitbreiding naar telecom en verzekeringen volgt.

Customer Engagement

Pervorm lanceert nieuw label rondom chatbots

Marketingbureau Pervorm start vandaag onder de naam Conversed.ai een nieuw label dat zich louter specialiseert in chatbots. Directeur Sander van de Kraan: “Bots nemen over niet al te lang de rol over van websites waar het gaat om interacties met de klant.”

Customer Engagement

IPG Mediabrands start eigen internetbureau

IPG Mediabrands is onder de naam Super Digital een nieuw full service digital agency begonnen. De leiding is in handen van Richard Smoorenburg, die tevens de positie van CEO bij Traffic4u en bGenius heeft en houdt.

Marketing