Start-up Claxe lanceert concurrentiescanner
Ondernemer Henk Jan Bijmolt lanceert een nieuw bedrijf, Claxe. Gebruikers van deze online dienst kunnen tot op de letter nauwkeurig monitoren wat hun concurrenten online doen.
Ondernemer Henk Jan Bijmolt lanceert een nieuw bedrijf, Claxe. Gebruikers van deze online dienst kunnen tot op de letter nauwkeurig monitoren wat hun concurrenten online doen.
Awin heeft alle verplichte goedkeuringen voor de fusie van affilinet ontvangen. De fusie kan daarmee begin oktober worden afgerond.
RTL neemt een meerderheidsbelang van 60 procent in het Nederlandse Adfactor. Het Haagse bedrijf heeft zich gespecialiseerd in digital content marketing en heeft een uitgebreid netwerk van influencers en content makers.
Onlinemarketingbureau RIFF sluit een strategische alliantie met het Aziatische bedrijf AFDigital. Daarmee wil het zijn internationale groei versnellen.
bol.com was ooit een gedreven televisie-adverteerder, maar dat is radicaal veranderd. Het budget is bijna volledig overgeheveld naar online. Esther Elberse, senior online marketeer bij de online retailer, vertelt er meer over op Emerce Performance.
MyOrder, een venture van Rabobank, lanceert 1 oktober zijn nieuwe app ‘On the GO!’ en begint daarmee het afscheid van de bestel-app waarmee het bekend is geworden.
Marktechbedrijf Netwinst uit Utrecht splitst zichzelf per direct op in Basedriver en Marketing Makers.
Xavier van Leeuwe wordt per 1 oktober directeur Consumenten bij Telegraaf Media Groep. Hij verlaat NRC Media waar hij een indrukwekkende datastrategie heeft opgebouwd.
Tot 250 miljard euro aan Europees bruto nationaal product dreigt te verdampen als de ePrivacy Verordening van het Europees Parlement ongewijzigd in 2018 van kracht wordt, dreigt brancheorganisatie IAB Europe.
De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) hebben beiden hun handtekening gezet onder de verlenging van het contract voor het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO).
Tribal, Jaagers en The Webcare Company verder als RIFF, wat het samengaan van de drie organisaties definitief afrondt.
Onlinemarketeers hebben steeds meer behoefte aan informatie over de customer journey van hun klanten. Ook in een e-commerce-omgeving volstaat het simpelweg niet meer om enkel transacties te meten. Fletcher Hotels vroeg ons om meer inzicht in het oriëntatie- en boekingsproces van hun (potentiële) klanten. De oplossing: een sluitende Enhanced Ecommerce implementatie voor hun boekingsstraat. Omdat deze boekingsstraat niet 1 op 1 vergelijkbaar is met een standaard e-commerce-funnel was deze opdracht een mooie uitdaging en daarom zeker het delen waard.
Overstappen.nl breidt zijn pallet met servicekanalen uit met een chatbot. Gebruikers kunnen er energiecontracten vergelijken maar ook direct afsluiten. Uitbreiding naar telecom en verzekeringen volgt.
Marketingbureau Pervorm start vandaag onder de naam Conversed.ai een nieuw label dat zich louter specialiseert in chatbots. Directeur Sander van de Kraan: “Bots nemen over niet al te lang de rol over van websites waar het gaat om interacties met de klant.”
IPG Mediabrands is onder de naam Super Digital een nieuw full service digital agency begonnen. De leiding is in handen van Richard Smoorenburg, die tevens de positie van CEO bij Traffic4u en bGenius heeft en houdt.