More stories

Energieleveranciers vallen buiten SEO-top 10 Energie

Niet de energieleveranciers zelf maar de prijsvergelijkers in deze markt scoren het hoogste qua SEO-zichtbaarheid, zo laat een nieuw onderzoek […]

Online marketing

Adobe brengt Advertising Cloud uit

Adobe brengt een nieuw reclameplatform uit waarmee mediabureaus en adverteerders vanuit de cloud hun online en televisiecampagnes kunnen opzetten en beheren.

Online advertising

DoubleClick for search: waarom je wil werken met DS3 – deel 1

Vorig jaar blogde mijn collega al over het gebruik van DoubleClick en hoe je dit effectief kan inzetten. Inmiddels zijn we een jaar verder en werken we al voor een groot aantal enthousiaste opdrachtgevers met DoubleClick for Search. In dit eerste blog vind je een aantal best practices en welke functies van DS3 heel waardevol zijn.

Analytics

First peek: de gloednieuwe Google Adwords Alpha Interface

Halverwege 2016 liet Google doorschemeren dat de nieuwe Google AdWords Alpha interface eind 2017 beschikbaar zal worden voor adverteerders in ons favoriete advertentieplatform. Eind januari zijn er berichten verschenen waarin duidelijk werd dat Google de Alpha van de nieuwe interface op kort termijn al ging testen voor een selectie van AdWords accounts. Vandaag is het zover….

Online advertising

Adidas stopt met tv-reclame, alle kaarten op online

Sportfabrikant Adidas trekt de stekker uit de tv-reclame. Zijn klanten, het jonge publiek, zit overwegend op mobiele en andere digitale media. Adverteren op televisie is daarom zinloos. CEO Kasper Rorsted wil de e-commerceomzet verviervoudigen.

Fashion

AkzoNobel kiest voor The online company

The Online Company gaat de online marketing verzorgen voor alle verflabels van Akzo Nobel.

Online marketing

Google wil meer recensies webwinkelend publiek

Google wil dat retailers en webwinkels vaker om recensies van winkelend publiek gaan vragen en komt daarom met een nieuwe recensiedienst.

Retail

Wehkamp flirt met affiliate partner Performance Horizon

wehkamp gaat een affiliate programma van Performance Horizon testen en zoekt daarvoor kandidaten. De huidige samenwerking met Tradedoubler blijft nog wel bestaan.

Online advertising

eMarketer verwacht lagere advertentieomzet bij Snap

De verliezen van Snap worden mogelijk nog hoger. eMarketer schat de advertentieomzet voor dit jaar 30 miljoen dollar lager in omdat Snap meer omzet moet delen met partners.

Online advertising

De Persgroep op schermnetwerk retail met verkiezingsnieuws

De Persgroep promoot deze dagen de politieke krantenkoppen uit het AD op een digitale schermennetwerk in de Nederlandse winkelstraten.

Start-ups

Yvonne de Jager nieuwe directeur IAB Nederland

Yvonne de Jager wordt per 1 april de nieuwe directeur van IAB Nederland. “Diversiteit wordt een belangrijk thema omdat samenwerken met anderen altijd tot nieuwe inzichten leidt.”

Digital Agencies

Workshop: aan de slag met call tracking

Weet je eigenlijk hoeveel telefoontjes je website precies oplevert en via welk marketingkanaal deze binnen komen? En wat de waarde ervan is? Door nieuwe advertentievormen als click-to-call neemt dit soort verkeer alleen maar toe. De ROI meet je met call tracking.

Attributie

bGenius in partnerprogramma Bing Nederland

bGenius is het eerste technologiebedrijf in Nederland dat toetreedt tot het partnerprogramma van zoekmachine Bing.

Online advertising

Snakeware vernieuwt beaconplatform Lightcurb

“We hebben door wat wel en niet werkt met beacontechnologie. En locatiegebaseerde reclame op mobieltjes werkt dus niet”, vertelt Ate van der Meer over het vernieuwde beaconplatform Lightcurb.

Customer Experience

Shazam breidt uit met AR voor merken

Shazam breidt zijn app uit met augmented reality en richt zich daarmee specifiek op adverteerders. Het werkt een beetje zoals beestjes jagen met Pokémon Go, maar dan met merkuitingen.

Online marketing