More stories

Onderzoek: Het sentiment en koopgedrag van de Nederlandse feestdagen shopper

Dit jaar is allesbehalve gewoon geweest. Recent onderzoek van Criteo toont aan dat veel Nederlandse consumenten nog steeds bereid zijn cadeaus te kopen voor iedereen op hun lijst. Criteo heeft wereldwijd meer dan 20.000 consumenten ondervraagd, waaronder 1.100 in Nederland, om erachter te komen hoe ze denken en voelen over de feestdagen midden in een uitzonderlijk jaar. Dit eBook gaat in op hoe het consumentensentiment en het nieuwe koopgedrag van consumenten voor de aankomende feestdagen. Lees welke productcategorieën waarschijnlijk aanzienlijke winsten zullen opleveren en waarom deals en kortingen mogelijk niet voldoende zijn om te converteren naar een aankoop in een jaar met meer concurrerende aanbiedingen dan ooit.

E-commerce

In vijf stappen naar een toekomstbestendig marketingteam

Marketingstrategieën evolueren continu en je moet op zoek naar nieuwe manieren om je marketingteam(s) aan te sturen. Traditionele managementmethodieken voor projectmanagement, het formuleren van doelstellingen en KPI’s, vergaderen en het verhogen van de productiviteit werken niet meer. Elke teamlid is uniek en je moet overwegen wat elk individu nodig heeft om succesvol te zijn. Om dit te doen heeft HelloMaaS een nieuw model van marketingmanagement ontwikkeld. Je leest meer over dit model in dit eBook.

Marketing

Naarmate de behoefte aan prestaties blijft stijgen, neemt ook de status van account based marketing toe

Marketeers jagen te vaak met dezelfde tactieken op dezelfde mensen. E-mails werkte totdat spam de inbox verstopte. Content marketing werkte totdat iedereen content ging publiceren, SEA werkte totdat het overspoeld werd met nieuwe spelers die om aandacht schreeuwden en er grof geld werd betaald voor advertenties. Naarmate de behoefte aan prestaties blijft stijgen, neemt ook de status van account based marketing (ABM) toe, vooral in de B2B-sfeer.

B2B Digital

Pas op voor  ‘over-investering’  in performance marketing

Van alle CMO’s gaat 66% meer spenderen aan SEA. Daarbij ligt het risico op overinvestering op de loer. Het levert maar beperkt extra omzet op.

Online marketing

Best practices voor het maken van uitgavenanalyses met spend management technologie

De rol van de financiële afdeling is sterk veranderd. Tegenwoordig wordt van hen verwacht dat zij participeren in strategische overleggen en discussies. Het probleem is dat het merendeel van de financiële professionals wel beschikt over de benodigde operationele- maar niet de strategische kennis. Daar bovenop komt dat het maken van uitgavenanalyses vaak een taak is dit uitgevoerd moet worden naast de andere bedrijfskritische taken. Financiële automatisering kan de meeste voorbereidende werkzaamheden voor uitgavenanalyse overnemen. Het integreren van regelmatige, grondige uitgavenanalyses in de financiële functie is dus niet alleen mogelijk, maar kan ook vrij eenvoudig zijn.

Financials

Hoe besteedt startup HousingAnywhere haar geld tijdens een fundraising ronde?

In 2020 heeft HousingAnywhere, het huisvestings platform voor young professionals en internationale studenten, miljoenen euros opgehaald in een nieuwe financieringsronde. Niet alleen het binnenhalen, maar ook het beheren van de spending van het investeringsgeld is een uitdaging voor snelgroeiende bedrijven. ‘De doorgroei van startup naar scale-up vraagt om een nieuwe uitgaven cultuur van chaos naar structuur’, aldus Aidana Zhakupbekova, VP of finance van HousingAnywhere. Hoe wijzig je de bedrijfscultuur en hoe wordt finance een partner in plaats van een politieagent. Hielko van der Molen gaat in gesprek over deze en andere uitdagingen waar zij voor staat.

Financials

Antwoord op de belangrijkste vragen over Customer Data Platforms (CDP’s)

Zakelijke kopers en consumenten verwachten dat je weet wie ze zijn, wat hun aankoophistorie is en aan welke producten of diensten zij behoefte op welk moment. Een gepersonaliseerde klantbeleving is steeds vaker een kritische succesfactor voor het genereren van new business en het behouden van bestaande klanten. Een Customer Data Platform (CDP) kan je hierbij ondersteunen. Fingerspitz heeft drie Industry experts van Kleertjes.com, EDC Internet en TOTO gevraagd naar hun visie op het gebruik van een CDP.

B2B Digital

Best practices voor het verzamelen van user generated content (UGC)

Je merk is zo sterk als je reputatie. Terwijl kopers vroeger vertrouwden op vrienden en familie als referentiekader voor wat ze kopen en van wie ze het kopen, zijn recensies nu de plek waar de meeste kopers hun producten ontdekken en evalueren. Nu meer klanten dan ooit online reviews gebruiken om feedback van andere klanten te krijgen om te beslissen van welke bedrijf ze kopen, is het cruciaal om een review-strategie te ontwikkelen. Het verhogen van het beoordelingsvolume is de sleutel om aankopen en inzichten te stimuleren en tegelijkertijd de SEO-voordelen te vergroten. En het verhogen van het aantal recensies is niet alleen een eenmalige taak, het is een voortdurende inspanning die zich zal terugbetalen.

Marketing

Ben Reineke (Twentyseven) ‘Ontwikkeling corporates vraagt om een nieuw specialized agency-model.’

Digitale transformatie is een zaak van interne teams, aangevuld met specialisten, aldus Ben Reineke, co-founder van TwentySeven.

Strategy

Het selecteren van een user generated content (UGC) provider

Een correct uitgevoerde UGC-strategie kan de vindbaarheid en bekendheid van je producten vergroten, de verkoop stimuleren, je bedrijf helpen praten in de taal van uw klanten en je een nieuw touchpoint bieden om een ​​dialoog te creëren. Het kan ook informatie bieden over SEO, inzichten bieden voor productverbeteringen of innovatie, retourpercentages verlagen en ervoor zorgen dat uw klanten een positieve winkelervaring hebben. Om van deze voordelen te kunnen profiteren moet je beschikken over een user-generated content (UGC) platform die aansluit op je specifieke marketing- en zakelijke behoeften.

Marketing

De belangrijkste winkeltrends in het post-COVID tijdperk

Bazaarvoice heeft een wereldwijde enquête gehouden onder ruim 8.000 deelnemers in zes verschillende landen over hun drijfveren en belemmeringen om producten te kopen. In dit eBook zijn de vier belangrijkste veranderingen in koopgedrag geïdentificeerd die naar voren kwamen en waarschijnlijk langdurig zullen blijven na COVID-19. Wereldwijde retailers moeten zowel de wereldwijde als lokale klanttrends volgen. Hoewel veel van de trends globaal wereldwijd kunnen worden toegepast, bestaan er regionale verschillen, met name als gevolg van verschillende regionale lockdowns, de ernst van de lockdown en demografische verschillen in elk land.

E-commerce

De vijf concrete stappen naar de ontwikkeling van buyer personas

Steeds vaker blijkt dat buyer personas een cruciaal onderdeel vormen voor succesvolle content marketing. Werken met deze gedetailleerde klantprofielen blijkt dé succesfactor voor een hoger rendement op marketing investeringen. Waarom? Met buyer personas ben je in staat om klantgerichter te werken, je marketingkosten te drukken, je marketing automation en email marketing naar een hoger te niveau tillen en daardoor meer te leads genereren. Onderzoek door Forrester geeft aan dat 86 procent van best-presterende organisaties gebruik maakt van personas voor hun go-to-market strategie. In deze whitepaper delen we de “vijf stappen naar de ontwikkeling van buyer personas”.

B2B Digital

De meerwaarde van een bedrijfscontinuïteitsplan in B2B Commerce

Veel ondernemers en C-level professionals zien bedrijfscontinuïteit als een onderwerp waar alleen de afdeling IT zich mee bezig moet houden. Het spreekt voor zich dat het draaiende houden van de IT-architectuur en het snel oplossen van bugs en storingen belangrijke prioriteiten zijn. Magento heeft een checklist ontwikkeld die ervoor zorgt dat jouw bedrijf blijft bestaan – en de verkopen gewoon doorlopen – wat er ook gebeurt! De checklist voor het creëren van bedrijfscontinuïteit bestaat uit vier stappen.

B2B Digital

Houdt technologie de winkelstraat straks overeind?

Retailers moeten meer hun best gaan doen om de klant naar hun winkel te krijgen. Drie technologieën die daarbij kunnen helpen.

Retail

Jouk Pleiter (Backbase): ‘Je hoeft niet naar Amerika om van daaruit de wereld te veroveren’

Veel banken zijn oude logge organisaties. Bij elke nieuwe ontwikkeling, van pinautomaten tot mobiel bankieren, wordt het wiel telkens opnieuw uitgevonden. “Ze kopen de software bij verschillende leveranciers en het grote probleem is dat die software bestaat uit losse silos met verschillende generaties techniek wat totaal niet met elkaar kan samenwerken”, stelt Jouk Pleiter van Backbase. Zijn bedrijf helpt banken structureel te vernieuwen. Door een laag over de oude techniek te bouwen. Belangrijk, want zonder een goed functionerend digitaal platform zijn banken ten dode opgeschreven. Meer bij Fast Moving Targets.

Financials