More stories

Best practices voor het verzamelen van user generated content (UGC)

Je merk is zo sterk als je reputatie. Terwijl kopers vroeger vertrouwden op vrienden en familie als referentiekader voor wat ze kopen en van wie ze het kopen, zijn recensies nu de plek waar de meeste kopers hun producten ontdekken en evalueren. Nu meer klanten dan ooit online reviews gebruiken om feedback van andere klanten te krijgen om te beslissen van welke bedrijf ze kopen, is het cruciaal om een review-strategie te ontwikkelen. Het verhogen van het beoordelingsvolume is de sleutel om aankopen en inzichten te stimuleren en tegelijkertijd de SEO-voordelen te vergroten. En het verhogen van het aantal recensies is niet alleen een eenmalige taak, het is een voortdurende inspanning die zich zal terugbetalen.

Marketing

Ben Reineke (Twentyseven) ‘Ontwikkeling corporates vraagt om een nieuw specialized agency-model.’

Digitale transformatie is een zaak van interne teams, aangevuld met specialisten, aldus Ben Reineke, co-founder van TwentySeven.

Strategy

Het selecteren van een user generated content (UGC) provider

Een correct uitgevoerde UGC-strategie kan de vindbaarheid en bekendheid van je producten vergroten, de verkoop stimuleren, je bedrijf helpen praten in de taal van uw klanten en je een nieuw touchpoint bieden om een ​​dialoog te creëren. Het kan ook informatie bieden over SEO, inzichten bieden voor productverbeteringen of innovatie, retourpercentages verlagen en ervoor zorgen dat uw klanten een positieve winkelervaring hebben. Om van deze voordelen te kunnen profiteren moet je beschikken over een user-generated content (UGC) platform die aansluit op je specifieke marketing- en zakelijke behoeften.

Marketing

De belangrijkste winkeltrends in het post-COVID tijdperk

Bazaarvoice heeft een wereldwijde enquête gehouden onder ruim 8.000 deelnemers in zes verschillende landen over hun drijfveren en belemmeringen om producten te kopen. In dit eBook zijn de vier belangrijkste veranderingen in koopgedrag geïdentificeerd die naar voren kwamen en waarschijnlijk langdurig zullen blijven na COVID-19. Wereldwijde retailers moeten zowel de wereldwijde als lokale klanttrends volgen. Hoewel veel van de trends globaal wereldwijd kunnen worden toegepast, bestaan er regionale verschillen, met name als gevolg van verschillende regionale lockdowns, de ernst van de lockdown en demografische verschillen in elk land.

E-commerce

De vijf concrete stappen naar de ontwikkeling van buyer personas

Steeds vaker blijkt dat buyer personas een cruciaal onderdeel vormen voor succesvolle content marketing. Werken met deze gedetailleerde klantprofielen blijkt dé succesfactor voor een hoger rendement op marketing investeringen. Waarom? Met buyer personas ben je in staat om klantgerichter te werken, je marketingkosten te drukken, je marketing automation en email marketing naar een hoger te niveau tillen en daardoor meer te leads genereren. Onderzoek door Forrester geeft aan dat 86 procent van best-presterende organisaties gebruik maakt van personas voor hun go-to-market strategie. In deze whitepaper delen we de “vijf stappen naar de ontwikkeling van buyer personas”.

B2B Digital

De meerwaarde van een bedrijfscontinuïteitsplan in B2B Commerce

Veel ondernemers en C-level professionals zien bedrijfscontinuïteit als een onderwerp waar alleen de afdeling IT zich mee bezig moet houden. Het spreekt voor zich dat het draaiende houden van de IT-architectuur en het snel oplossen van bugs en storingen belangrijke prioriteiten zijn. Magento heeft een checklist ontwikkeld die ervoor zorgt dat jouw bedrijf blijft bestaan – en de verkopen gewoon doorlopen – wat er ook gebeurt! De checklist voor het creëren van bedrijfscontinuïteit bestaat uit vier stappen.

B2B Digital

Houdt technologie de winkelstraat straks overeind?

Retailers moeten meer hun best gaan doen om de klant naar hun winkel te krijgen. Drie technologieën die daarbij kunnen helpen.

Retail

Jouk Pleiter (Backbase): ‘Je hoeft niet naar Amerika om van daaruit de wereld te veroveren’

Veel banken zijn oude logge organisaties. Bij elke nieuwe ontwikkeling, van pinautomaten tot mobiel bankieren, wordt het wiel telkens opnieuw uitgevonden. “Ze kopen de software bij verschillende leveranciers en het grote probleem is dat die software bestaat uit losse silos met verschillende generaties techniek wat totaal niet met elkaar kan samenwerken”, stelt Jouk Pleiter van Backbase. Zijn bedrijf helpt banken structureel te vernieuwen. Door een laag over de oude techniek te bouwen. Belangrijk, want zonder een goed functionerend digitaal platform zijn banken ten dode opgeschreven. Meer bij Fast Moving Targets.

Financials

Robert Verwaayen (Keen Venture Partners): ‘We moeten nu investeren in mensen die we nooit hebben ontmoet’

Een investeringsfonds is een partij met geld. Dat geld wordt in kleine veelbelovende bedrijven gestopt in de hoop dat zich dat na een aantal jaren fors uitbetaalt. Daarvoor is het belangrijk om als investeerder dat kleine bedrijf goed te leren kennen. Corona maakt dat lastig. “Ik ben nu met een investering bezig in de UK en ik heb die mensen nog nooit in levende lijve ontmoet. Het is heel raar om een investering van een paar miljoen euro te doen zonder dat je die mensen ooit in het echt hebt ontmoet”, aldus Robert Verwaayen general partner bij Keen Venture Partners.

Venture
Premium

Kledingkast voor digitale fashion

Om de massa kennis te laten maken met virtuele mode ontwikkelden The Fabricant en Your Majesty LEEL.

Retail

Product niet leverbaar, maar toch een aankoop?

Stel je voor dat in jouw webshop bepaalde producten zo schaars worden dat ze (tijdelijk) helemaal niet meer leverbaar zijn? Gemiste kans! Tenminste dat zou je zeggen. In dit artikel vertel ik hoe je toch kan converteren, zonder een product op voorraad te hebben.

Strategy

Cynthia Schultz (Structuurjunkie): ‘Als mensen structuur willen dan moeten ze bij mij zijn’

Cynthia Schultz helot onder de naam Structuurjunkie mensen structuur in hun leven te brengen. ‘Grip op de chaos te krijgen. Dat doe ik met planners, notitieboeken, online en offline trainingen.’

Venture

Lennart Gouman (Lastvan.com): ‘We geven met onze Groningse nuchterheid onze klant online een dorpsgevoel’

De laatste tijd is er steeds meer aandacht voor bestrijdingsmiddelen en de impact ervan op het milieu.

B2B Digital

Taco Carlier (Van Moof): ‘Dit is de grootste rollercoaster van mijn leven’

Het openbaar vervoer gebruik je op dit moment alleen als het echt nodig is. Er wordt nu naar alternatieven gezocht om je tijdens de coronacrisis te verplaatsen. Wat betekent dat voor VanMoof, het e-bike bedrijf van Taco Carlier? Carlier: ‘Het begin van de coronacrisis zorgde voor een totale freeze van het hele wereldwijde zakenleven en ondernemerschap. Het heeft zich daarna vrij onopgemerkt weer hersteld. Op dit moment is het bijna alsof iedereen alweer vergeten is hoe de eerste drie weken eruit zagen. Die eerste weken ervaarden we als een soort van IJstijd. We waren al een hele tijd aan het voorbereiden op de lancering van de nieuwe fietsen. Na die twee weken herstelde zich dat en kwamen we in een gigantische opleving. Iedereen moet toch een keer terug naar het werk en met de 1,5 meter afstand houden wordt dat lastig in de trein en metro.

Strategy

Pablo Druijts (BlackFridayNederland.nl): ‘Dat de populariteit van Black Friday zo flink zou stijgen, had ik niet voorzien’

BlackFridayNederland.nl is sinds 2015 het meest gebruikte Black Friday-platform van Nederland met meer dan twee miljoen bezoekers.

Retail