More stories

FB Messenger prominent in klantcontact NS International

“Als je een alternatief voor luchtvaart en auto willen voor reizen in Europa dan moet je ook het bijbehorende serviceniveau kunnen bieden”, aldus e-commercemanager Jos Blok van NS International. Onlangs begon de invoering van Facebook Messenger voor webcare.

Customer Service

Booking.com schrapt 345 Berlijnse banen

Reissite Booking.com schrapt 345 van de 816 banen en voegt twee kantoren samen tot een. Tijdelijke contracten worden niet verlengd. Aan de maatregel gaan conflicten vooraf over arbeidsvoorwaarden.

Travel
Premium

Otravo richt zich op top-3 positie

Otravo heeft de afgelopen twee jaar na de komst van een nieuwe investeerder een flink aantal overnames gedaan in Europa. Het portfolio telt inmiddels tien namen, waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen metamerken en local heroes. “Daarmee willen we op elke markt in de top-3 staan,” zegt CEO Joost Schuring.

Customer Engagement

Booking.com: reizigers ervaren veel druk van social media

Een op de vier reizigers droomt ervan op social media de kost te kunnen verdienen als influencer. Dit blijkt uit onderzoek van Booking.com onder meer dan 21.500 mensen uit 29 landen.

Social

Center Parcs breidt influencer marketing activiteiten uit

Center Parcs voor 2019 haar internationale influencer marketing activiteiten uit, met een vertaling van de ‘Zeg ja tegen wat ertoe doet’ merkstrategie die Center Parcs begin 2018 lanceerde.

Marketing

GoEuro breidt uit met ferries

De zoek- en boekmachine voor reistickets GoEuro breidt zijn portfolio uit met ferries. In eerste instantie gaat het om een proef met veerboten van en naar Italië.

Travel
Premium

4 miljoen euro voor Franse vakantieveilingsite met Nederlandse wortels

De Franse veilingsite voor vakanties en vrijetijdsactiviteiten Loisirs Enchères heeft 4 miljoen euro aan financiering opgehaald. Het platform is opgezet door de oprichters van Vakantieveilingen.nl, Dirk Jan Koekkoek en Michael van Beers.

Start-ups

Nieuwe regels voor de reisbranche: richtlijn pakketreizen en gekoppelde reisarrangementen

De oude regels met betrekking tot pakketreizen stammen uit de jaren ’90. In die tijd ging men naar het reisbureau om een vakantie te boeken. Er werd in brochures gebladerd en uiteindelijk koos men een vakantie. Tegenwoordig willen we graag onze reis zelf samenstellen en boeken we massaal online. De oude regels sluiten dan ook niet meer aan op de huidige manier van vakanties boeken. De nieuwe richtlijn bevat (ook deels oude) verplichtingen voor handelaren en rechten voor reizigers. Bovendien gelden de nieuwe regels niet alleen voor pakketreizen, maar ook voor ‘gekoppelde reisarrangementen’.

Legal
Premium

Bidroom haalt 15 miljoen euro op

Bidroom uit Amsterdam heeft een investering opgehaald van 15 miljoen euro. Het geld zal worden gebruikt om versneld internationaal te groeien. De nieuwe aandeelhouders zijn vooral zogenoemde family offices,investeringsgroepen of vermogensbeheerders van een of meerdere families. 

Start-ups

Black Friday: goedkoopste vliegtickets om 7 uur ’s ochtends

Black Friday is voor Skyscanner aanleiding om de data van vorig jaar er eens bij te pakken. Nu is het shoppingevenement nog niet echt ingeburgerd in Nederland, dus de resultaten uit het verleden geven in dit geval zeker geen garantie voor de toekomst. Toch is het aardig om te zien welke bestemmingen koopjesjagers op Black Friday zoeken en boeken.

Travel

Expedia: vijf trends in experience-based travel

Een bestemming echt beleven, dat is wat de meeste Europese reizigers zoeken op vakantie. Expedia ziet vijf trends die in 2019 zullen doorzetten.

Customer Experience

Coworking hotels: hotelconcept voor millennials en ‘digital nomads’

Om in te spelen op de behoeften van millennials en ‘digital nomads’ worden er steeds meer coworking hotels geopend. Dit signaleert onderzoeksbureau Horwath HTL. Dit zijn hotels waar de faciliteiten zijn geïntegreerd met flexwerkplekken, zodat hotelgasten en locals samenkomen.

Travel

Samenwerken in de reisbranche: wie durft?

Gebrek aan samenwerking in de reisketen zorgt ervoor dat reizigers een ‘schizofreen’ totaalproduct ontvangen, zegt Maarten Kappert, digitaal strateeg Travel & Hospitality bij Mirabeau. Op Emerce eDay 2018 leidde hij een privésessie met twintig leaders uit de reisbranche. Dit zijn zijn bevindingen. 

Strategy

Nederlandse reiziger boekt vooral buitenlandse vakanties online

Ruim twee derde van de vakanties waarvoor Nederlanders vervoer of verblijf boekten, werd in 2017 online geregeld. Vooral buitenlandse reizen worden vaker via een website geboekt.

Travel

Geen mooie badkamer? Grote kans op een negatieve recensie

TrustYou heeft onderzocht welke categorieën positieve en negatieve hotelrecensies in de hand werken. Positieve beoordelingen gaan met name over vriendelijke medewerkers, het management en de service. Negatieve beoordelingen gaan over het onderhoud van de kamer, de badkamer en de kamer.

Customer Experience