More stories

Premium

Wat doet Air France-KLM met blockchain?

Dat Air France-KLM zeer geïnteresseerd is in de mogelijkheden van blockchain, blijkt wel uit het feit dat Iris Taguet de functie Hoofd Blockchainprogramma bij de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep bekleedt. “We zijn in 2016 begonnen met het onderzoeken van de mogelijkheden. Dat heeft ertoe geleid dat we in mei van dit jaar het blockchainprogramma hebben gelanceerd.”

Blockchain

Google gaat in treinen

Google heeft de technische partij achter het Indiase platform ‘Where’s my train’ gekocht. Met de overname is een bedrag van 30 tot 40 miljoen dollar gemoeid. Dit meldt de India Times.

Travel

Booking.com biedt ook online treinkaartjes aan

Vliegreizigers die via Booking.com een accommodatie in Amsterdam hebben geboekt krijgen op proef de optie om online een NS-treinkaartje Schiphol Airport – Amsterdam Centraal te boeken. Met deze nieuwe dienst kan de toerist die Amsterdam bezoekt de drukte vermijden bij de balies en kaartautomaten op station Schiphol Airport.

Travel

Dit zijn de reistrends volgens Pinterest

Pinterest zet zoals elk jaar de trends die uit het zoekgedrag van gebruikers naar voren komen op een rijtje. Dit […]

Social
Premium

Neckermann breidt aanbod fors uit met behulp van Expedia

Thomas Cook heeft de samenwerking met Expedia nu ook in Nederland officieel uitgerold. Klanten van Neckermann krijgen op de site toegang tot 120.000 accommodaties die zij – al dan niet met vlucht – kunnen boeken.

Travel

Travelport verkocht aan private investeerders

Travelport is verkocht aan de private investeerders Siris en Evergreen. Met de overname is een bedrag van 4,4 miljard dollar gemoeid. Siris en Evergreen kopen alle aandelen van Travelport op voor 15,75 dollar per stuk. Dit betekent dat Travelport niet langer beursgenoteerd zal zijn.

Travel

Sequoia steekt 21 miljoen in Duitse reisstart-up

De Amerikaanse investeerder Sequoia steekt 21 miljoen euro in online reisbureau Tourlane uit Berlijn.

Venture
Premium

Hoe concurreert Secret Escapes met grote namen?

De miljarden die partijen als Expedia en Booking aan marketing uitgeven roepen de vraag op hoe je als kleiner merk in dit geweld mee kunt doen. Louise Nolder, Global Brand Development Manager bij Secret Escapes beantwoordde op deze vraag tijdens het Eye for Travel-evenement in Amsterdam. Dat leverde een interessant kijkje in de keuken van de nieuwe eigenaar van TravelBird op.

Travel

Nieuwe regels reisbranche (2): verplichtingen voor handelaren en wijziging van pakketreisovereenkomst

De oude regels met betrekking tot pakketreizen stammen uit de jaren ’90. In die tijd ging men naar het reisbureau om een vakantie te boeken. Er werd in brochures gebladerd en uiteindelijk koos men een vakantie. Tegenwoordig willen we graag onze reis zelf samenstellen en boeken we massaal online. De oude regels sluiten dan ook niet meer aan op de huidige manier van vakanties boeken.

Legal
Premium

KLM: op weg naar een-op-een aanbiedingen

KLM zet digitale toepassingen in om klanten zo persoonlijk mogelijk te bedienen. Dit leidt niet alleen tot een hogere NPS-score maar ook tot meer conversie, vertelt vicepresident Digital Marketing en E-Sales Wijnand de Groot tijdens Eye for Travel.

Artificial Intelligence

Rituals neemt Schiphol over voor campagne

Rituals is een campagne gestart waarbij bezoekers van Schiphol (zowel voor als na de paspoortcontrole) op de producten van het merk worden gewezen. Hiervoor worden digitale en fysieke hulpmiddelen ingezet, zoals pop-up stores, cadeaukaarten en digitale advertenties. De actieperiode is van 1 november tot en met 31 december.

Campagnes

Marriott verliest klantgegevens 500 miljoen hotelgasten

Kwaadwillenden hebben sinds 2014 toegang tot het Starwood-reserveringssysteem van hotelketen Marriott International, een van de grootste ter wereld.

Security

FB Messenger prominent in klantcontact NS International

“Als je een alternatief voor luchtvaart en auto willen voor reizen in Europa dan moet je ook het bijbehorende serviceniveau kunnen bieden”, aldus e-commercemanager Jos Blok van NS International. Onlangs begon de invoering van Facebook Messenger voor webcare.

Customer Service

Booking.com schrapt 345 Berlijnse banen

Reissite Booking.com schrapt 345 van de 816 banen en voegt twee kantoren samen tot een. Tijdelijke contracten worden niet verlengd. Aan de maatregel gaan conflicten vooraf over arbeidsvoorwaarden.

Travel
Premium

Otravo richt zich op top-3 positie

Otravo heeft de afgelopen twee jaar na de komst van een nieuwe investeerder een flink aantal overnames gedaan in Europa. Het portfolio telt inmiddels tien namen, waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen metamerken en local heroes. “Daarmee willen we op elke markt in de top-3 staan,” zegt CEO Joost Schuring.

Customer Engagement