Bohemian Birds Group lanceert derde label: studiereis.com
Reisorganisatie Bohemian Birds Group is gestart met een nieuw label, www.studiereis.com, dat – de naam zegt het al – is gespecialiseerd in studiereizen voor studieverenigingen.
Reisorganisatie Bohemian Birds Group is gestart met een nieuw label, www.studiereis.com, dat – de naam zegt het al – is gespecialiseerd in studiereizen voor studieverenigingen.
Veel meer Engelsen dan verwacht gebruiken de spraakinterface van Amazon Alexa om treinkaartjes te kopen bij Virgin Trains.
Eurail gaat samenwerken met National Geographic en Travelport om de Chinese markt te enthousiasmeren voor treinreizen in Europa. Eurail is de verkoper van de treinpassen Eurail en Interrail.
Met de komst van voice-assistenten en chatbots worden bedrijven voor een nieuwe uitdaging gesteld: de vertaling van het merk naar taal. Wat voor een persoonlijkheid past er bij de organisatie? En hoe spreekt een merk in letterlijke zin? Het zijn compleet nieuwe vragen voor digitale makers, zo valt Vanja Mlaco op. Bij Transavia doktert hij uit hoe een bedrijf hiermee kan omgaan. Een ding is zeker: de ‘conversational interfaces’ vragen om nieuwe vaardigheden in digitale teams.
De customer journey van de reiziger is complex. Er worden tientallen websites en andere informatiebronnen geraadpleegd vanaf verschillende devices voordat de boeking een feit is. E-mailmarketing speelt een belangrijke rol in het realiseren van conversie. PI Marketing deelt drie stappen die je als reisorganisatie kan toepassen om meer uit je e-mailmarketing te halen.
Het spaarprogramma was onlosmakelijk verbonden met loyaliteit maar heeft aan effectiviteit ingeboet. Daarom deelt Think with Google drie manieren waarop reisbedrijven loyale klanten creëren met behulp van technologie en digitale marketing.
Transavia gaat als eerste luchtvaartmaatschappij de cadeaukaart van Flightgiftcard aanbieden. De Transavia Flightgiftcard is online te bestellen én te verzilveren en kan gepersonaliseerd worden met video, cadeauverpakking, persoonlijke tekst of foto.
Onder de naam Touring Bird test Google een nieuwe webapp. Gebruikers kunnen er activiteiten mee plannen in twintig grote steden, waaronder Amsterdam.
KLM-passagiers met een telefooncamera kunnen voortaan eenvoudig controleren hun handbagage de juiste afmetingen heeft. Voor deze nieuwe dienst maakt KLM gebruik van Augmented Reality.
Een van de belangrijkste trends in digital marketing is die van de conversational interface (bijvoorbeeld chatbots en voice assistenten). En, al kun je in conversational interfaces gebruik maken van afbeeldingen, video’s en emoji’s, het hoofdbestanddeel is toch echt geschreven (of gesproken) tekst. Maar hoe schrijf je nou die interactieve teksten? Is het een vak apart? Eigenlijk wel. Daarom deze introductie tot het schrijven van conversational interfaces. Na het lezen kun je zelf aan de slag of een goede briefing schrijven voor een copywriter.
De Europese taxibemiddelaar Taxify lanceert een nieuw vervoersmerk voor vervoer in grote binnensteden. Onder het label Bolt stapt het in de verhuur van elektrische steps.
Reisbedrijven moeten anders omgaan met loyaliteit. Voorbij is de tijd dat een reiziger lid werd van je loyaliteitsprogramma en er alles aan deed om punten of mijlen te sparen. Daarvoor is het aanbod (lees: de concurrentie) te groot geworden. Maar hoe zorg je als reismerk dan voor trouwe klanten?
Twee recente gebeurtenissen in de hoteldistributie hebben een kleine mediabuzz veroorzaakt maar werden helaas even snel vergeten door de industrie: Expedia’s Add-On Advantage en Booking.basic. In dit artikel gaan we in op deze twee nieuwe initiatieven van Expedia en Booking.com, die doen denken aan de oude wilde tijden van hoteldistributie en de weerbarstige beginjaren van OTA’s, nog voordat tariefsbepalingen en besteprijsgaranties bestonden.
De meeste hotels voldoen aan de verwachtingen van gasten als het om de basics gaat, ongeacht het soort hotel waarin zij verblijven. Maar met schone, goed onderhouden kamers tegen een redelijke prijs kun je je als hotelier niet langer onderscheiden. Waarmee dan wel? Deloitte deed onderzoek.
Start-up Formitable heeft wel een hele grote partner aan de haak geslagen. Het is daar net mogelijk om ook restaurants te boeken vanaf de homepage en gebeurt met Nederlandse technologie.