More stories

Premium

Travel Tomorrow AI MeetUp: artificial intelligence verbetert de wereld (1)

Doemscenario’s rondom kunstmatige intelligentie halen de aandacht weg van de nu al indrukwekkende prestaties van deep learning. We zijn nog heel ver verwijderd van een computer die hetzelfde kan als de mens, maar vandaag de dag heeft AI bijvoorbeeld al wel de medische diagnoses aanzienlijk verbeterd.

Artificial Intelligence
Premium

TravelBird krijgt luxe dochter: BlackBird

Symen Jansma, oprichter van TravelBird, heeft een nieuw label gelanceerd: BlackBird. Het is een volle dochter van TravelBird die zich richt op liefhebbers van luxehotels. Jansma vertrok medio 2017 als CEO van de reisdealsite en is nu dus terug van weggeweest.

Start-ups

Tiqets krijgt voet aan de grond in Japan dankzij Veltra

Tiqets heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met de Japanse online reisagent Veltra. Veltra gaat de technologie van Tiqets voor het verkopen van toegangskaartjes voor attracties en musea plus de content, integreren in het eigen platform.

Start-ups

‘Reiziger wil best betalen voor passende extra’s’

Hoe goed past de reisbranche personalisatie toe? Die vraag stelde Mindtree in een onderzoek onder tweeduizend Amerikaanse reizigers. De conclusie: er is een kloof tussen de verwachtingen van de consument en wat reisbedrijven bieden.

Travel

TUI Group wil meer doen met excursies

TUI Group heeft Italiaanse start-up Musement gekocht, een online platform voor activiteiten, tours en excursies. Volgens TUI Group versterkt het hiermee zijn positie in deze markt, die wereldwijd 150 miljard euro waard is.

Marketplaces

Voorspelling van vraag en aanbod maakt marketing efficiënter

Te weinig sollicitaties voor een vacature verkleint de kans op goede nieuwe werknemers. De reisindustrie verliest geld als een accommodatie niet wordt geboekt. Daarnaast wil je geen marketingbudget investeren in vacatures of accommodaties die zonder meer worden ingevuld of verhuurd. Dit probleem van over- en underselling kan vermeden worden met een demand forecasting system.

Conversie
Premium

Bohemian Birds Group lanceert derde label: studiereis.com

Reisorganisatie Bohemian Birds Group is gestart met een nieuw label, www.studiereis.com, dat – de naam zegt het al – is gespecialiseerd in studiereizen voor studieverenigingen.  

Start-ups

Resultaten voice verrassen Virgin Trains

Veel meer Engelsen dan verwacht gebruiken de spraakinterface van Amazon Alexa om treinkaartjes te kopen bij Virgin Trains.

Voice

Eurail, NatGeo en Travelport werken samen om Chinese toerist te lokken

Eurail gaat samenwerken met National Geographic en Travelport om de Chinese markt te enthousiasmeren voor treinreizen in Europa. Eurail is de verkoper van de treinpassen Eurail en Interrail.

Marketing

Merken vertalen naar taal, dé uitdaging in voice-tijdperk

Met de komst van voice-assistenten en chatbots worden bedrijven voor een nieuwe uitdaging gesteld: de vertaling van het merk naar taal. Wat voor een persoonlijkheid past er bij de organisatie? En hoe spreekt een merk in letterlijke zin? Het zijn compleet nieuwe vragen voor digitale makers, zo valt Vanja Mlaco op. Bij Transavia doktert hij uit hoe een bedrijf hiermee kan omgaan. Een ding is zeker: de ‘conversational interfaces’ vragen om nieuwe vaardigheden in digitale teams.

Digital Design

‘Reisbranche kan veel meer uit e-mailmarketing halen’

De customer journey van de reiziger is complex. Er worden tientallen websites en andere informatiebronnen geraadpleegd vanaf verschillende devices voordat de boeking een feit is. E-mailmarketing speelt een belangrijke rol in het realiseren van conversie. PI Marketing deelt drie stappen die je als reisorganisatie kan toepassen om meer uit je e-mailmarketing te halen.

E-mailmarketing

Hoe reismerken klanten loyaal maken

Het spaarprogramma was onlosmakelijk verbonden met loyaliteit maar heeft aan effectiviteit ingeboet. Daarom deelt Think with Google drie manieren waarop reisbedrijven loyale klanten creëren met behulp van technologie en digitale marketing.

Customer Loyalty

Transavia en Flightgiftcard werken samen

Transavia gaat als eerste luchtvaartmaatschappij de cadeaukaart van Flightgiftcard aanbieden. De Transavia Flightgiftcard is online te bestellen én te verzilveren en kan gepersonaliseerd worden met video, cadeauverpakking, persoonlijke tekst of foto.

Conversie

Google test nieuwe app voor reizigers

Onder de naam Touring Bird test Google een nieuwe webapp. Gebruikers kunnen er activiteiten mee plannen in twintig grote steden, waaronder Amsterdam.

Travel

KLM introduceert AR bij handbagagecheck

KLM-passagiers met een telefooncamera kunnen voortaan eenvoudig controleren hun handbagage de juiste afmetingen heeft. Voor deze nieuwe dienst maakt KLM gebruik van Augmented Reality.

Travel