More stories

Social Travel 30: het zomerseizoen van 2018 in beeld

De zomervakantie zit erop, de scholen zijn weer begonnen. Tijd voor de nieuwste editie van de Social Travel 30, die het hoogseizoen van 2018 in kaart brengt. Welke Nederlandse reismerken hebben in de periode juli tot en met september het best gepresteerd op het gebied van online berichtgeving?

Social

‘Argentijnen hebben de langste vakanties en Europeanen boeken niet mobiel’

Japanners gaan niet zo vaak op een romantische vakantie en Chinezen en Mexicanen vinden ontspannen op reis heel belangrijk. Dit en meer blijkt uit uitgebreid onderzoek van Expedia Media Solutions.

Travel

Samenwerking Air France-KLM en Winding Tree

Air France-KLM gaat samenwerken met blockchainspecialist Winding Tree om de technologie verder te ontwikkelen. Hiermee wil de luchtvaartmaatschappij onderzoeken of de distributie van vliegtickets efficiënter kan.

Blockchain

Reiswerk start online leerplatform voor reisbranche

Reiswerk lanceert vandaag het online leerplatform Travel College. Het is bedoeld voor medewerkers uit de reisbranche, die er gratis kunnen deelnemen aan e-learning cursussen, webinars en micro learnings.

Recruitment

IATA: reizigers willen meer automatisering op de luchthaven

Vliegtuigpassagiers staan open voor nieuwe technologie die hen meer controle en informatie geven tijdens de reis en deze efficiënter doet verlopen. Dit blijkt uit onderzoek van de International Air Transport Association (IATA) onder 10.408 respondenten uit 145 landen.

Travel

Gemeenten mogen illegale Airbnb verhuurders ook financieel aanpakken

Gemeenten kunnen illegale Airbnb verhuurders voortaan kaalplukken dankzij een motie die de Tweede Kamer dinsdag heeft aangenomen. Illegale verhuur wordt voortaan gezien als een economisch delict.

Legal

True Blue: wat kun je leren van het beste airline loyaltyprogramma van de VS?

Vorige maand werd het loyaltyprogramma van low-cost vliegtuigmaatschappij JetBlue uit New York weer verkozen tot het beste airline-loyaltyprogramma van de VS. Deze maatschappij uit 2000 staat bekend om de goede klantbeleving en het loyalteitsprogramma. Wat is er goed aan het programma en hoe kunnen wij deze inzichten gebruiken?

Travel

Hopper haalt 100 miljoen dollar op

Hopper, de boekingsapp voor vliegtickets en hotels die advies geeft over het beste koopmoment, heeft 100 miljoen US dollar opgehaald in een serie D-investeringsronde. Hiermee komt de totale funding van Hopper sinds de oprichting in 2007 op 184 miljoen dollar.

Travel

Air France biedt wifi aan boord op korte afstanden

Air France heeft een meerjarige overeenkomst gesloten met Orange Business Services en Global Eagle voor inflight internet. Aanvankelijk worden 113 vliegtuigen van het type Airbus A320 voorzien van wifi-technologie. Air France zet deze toestellen in op korte en middellange vluchten in Europa, Rusland, Noord-Afrika en het Midden-Oosten. 

Travel

easyJet laat reizen boeken uit Instagram

Klanten van easyJet in Engeland kunnen bestemmingen die ze op Instagram zien overhevelen naar een app en direct de reis er naartoe boeken.

Travel
Premium

KLM’s AR-handbagagecheck nu beschikbaar in Messenger

KLM rolt de handbagagecheck met behulp van augmented reality (AR) verder uit . Op 18 september jl. werd de service beschikbaar in de app en nu kunnen ook Messenger-gebruikers checken of hun handbagage de juiste afmetingen heeft.

Social

E-commerce in Nederland: Weekend webcare laat te wensen over

Social webcare in de weekends laat veel te wensen over in Nederland. De top 100 van Twinkle laat veel steken vallen. Met name voor Messenger – een platform dat door miljoenen mensen gebruikt wordt in Nederland – waren er schokkende cijfers. 77,3% van de top 100 bedrijven die Messenger aanbiedt als servicekanaal reageert op zondag niet.

Customer Service

Bidroom breidt board uit met Tolmeijer, Monaco en Stoffers

De directie van Bidroom wordt uitgebreid met de ervaren hoteliers en investeerders Bas Tolmeijer, Francesco Monaco en John Stoffers. Zij voegen zich bij oprichters Michael Ros en Casper Knieriem.

Travel

Appie Fly verder getest op Rotterdam Airport

Appie Fly, een gezamenlijk bedenksel van de innovatielabs van Albert Heijn en Transavia, wordt verder getest. De boodschappenservice zal gedurende drie maanden worden aangeboden aan passagiers die landen op Rotterdam The Hague Airport.

Customer Engagement

Hoe Kenya Tourism Board influencer marketing inzet

Het nationaal verkeersbureau van Kenia wilde meer bekendheid voor deze bestemming op vijf belangrijke internationale markten. Hiervoor werd de campagne Can you Kenya? ontwikkeld door Expedia Media Solutions.

Influencer marketing