More stories

eDreams onderzoekt motivatie Europese reizigers

Waarom gaan Europeanen op reis? Online reisagent eDreams ODIGEO deed onderzoek onder 3.600 consumenten en combineerde die resultaten met inzichten uit het eigen experience center. Zo werden zes reizigerstypen met de bijbehorende drijfveren in kaart gebracht.

Analytics
Premium

Thomas Cook-case: 61 procent meer mobiele conversie door betere bid-strategy

Thomas Cook Nederland wilde graag de mobiele conversie verhogen zonder dat dit ten koste van andere devices zou gaan. Dat is gelukt in samenwerking met iProspect en Search Ads 360, het search management platform van Google.

Online advertising

Registratiesysteem voor vakantieverhuur is in de maak

Het kabinet werkt aan een meldplicht voor huizeneigenaren die verhuren aan vakantiegangers via platformen als Airbnb. Dit schrijft minister Kajsa Ollongren (Binnenlandse Zaken) in een brief aan de Tweede Kamer over de aanpak van de woningmarkt.

Legal

Corendon de fout in met Crazy Days-aanbiedingen

Corendon heeft op haar website onjuiste prijzen vermeld in het kader van de boekingsactie ‘Crazy Days’. Dit oordeelde de Reclame Code Commissie (RCC) nadat een klager een reis had geboekt en daarna te horen kreeg dat de prijs fout was. De reisaanbieder trok het aanbod vervolgens in op grond van de algemene voorwaarden. 

Legal

Google biedt tours en activiteiten aan samen met Tiqets

Tiqets gaat als partner van Google de technologie en reserveringen van entreebewijzen voor musea en andere attracties op Maps, Search en Assistant verzorgen. Het nieuwe initiatief zit nog in de testfase en wordt dus nog door ontwikkeld.

Search
Premium

Travel Tomorrow AI MeetUp: de use cases van Schiphol (2)

In de reisbranche wordt flink geëxperimenteerd met artificial intelligence. Zo denkt Schiphol na over een model waarmee wachttijden bij de security kunnen worden voorspeld zodat de capaciteit daarop kan worden afgestemd en passagiersstromen beter gemanaged. Maar er is meer.

Artificial Intelligence

‘TUI Nederland is nummer één online reismerk’

TUI Nederland is het grootste online reismerk op de Nederlandse markt. Met een omzet van 630 miljoen euro ‘verslaat’ de reisgroep KLM, die naar schatting 630 miljoen euro heeft omgezet in 2017. Dit blijkt uit de top-25 die Twinkle elk jaar publiceert.

Travel

TripAdvisor wil een sociaal medium worden

TripAdvisor heeft de plannen voor een vernieuwde website en app gepresenteerd. Het recensieplatform gaat naar eigen zeggen verregaand personaliseren om elke gebruiker het beste advies te kunnen geven.

Travel

Infographic: stappenplan voor neprecensies

Online beoordelingen kunnen bedrijven maken of breken. 85 procent van de consumenten gaat af op beoordelingen van producten en diensten. Maar wat doe je met negatieve beoordelingen die blijkbaar alleen als doel hebben om je imago te beschadigen? Het gaat daarbij veelal om neprecensies en die zijn goed te herkennen. In deze infographic het stappenplan.

Customer Engagement
Premium

Travel Tomorrow AI MeetUp: artificial intelligence verbetert de wereld (1)

Doemscenario’s rondom kunstmatige intelligentie halen de aandacht weg van de nu al indrukwekkende prestaties van deep learning. We zijn nog heel ver verwijderd van een computer die hetzelfde kan als de mens, maar vandaag de dag heeft AI bijvoorbeeld al wel de medische diagnoses aanzienlijk verbeterd.

Artificial Intelligence
Premium

TravelBird krijgt luxe dochter: BlackBird

Symen Jansma, oprichter van TravelBird, heeft een nieuw label gelanceerd: BlackBird. Het is een volle dochter van TravelBird die zich richt op liefhebbers van luxehotels. Jansma vertrok medio 2017 als CEO van de reisdealsite en is nu dus terug van weggeweest.

Start-ups

Tiqets krijgt voet aan de grond in Japan dankzij Veltra

Tiqets heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met de Japanse online reisagent Veltra. Veltra gaat de technologie van Tiqets voor het verkopen van toegangskaartjes voor attracties en musea plus de content, integreren in het eigen platform.

Start-ups

‘Reiziger wil best betalen voor passende extra’s’

Hoe goed past de reisbranche personalisatie toe? Die vraag stelde Mindtree in een onderzoek onder tweeduizend Amerikaanse reizigers. De conclusie: er is een kloof tussen de verwachtingen van de consument en wat reisbedrijven bieden.

Travel

TUI Group wil meer doen met excursies

TUI Group heeft Italiaanse start-up Musement gekocht, een online platform voor activiteiten, tours en excursies. Volgens TUI Group versterkt het hiermee zijn positie in deze markt, die wereldwijd 150 miljard euro waard is.

Marketplaces

Voorspelling van vraag en aanbod maakt marketing efficiënter

Te weinig sollicitaties voor een vacature verkleint de kans op goede nieuwe werknemers. De reisindustrie verliest geld als een accommodatie niet wordt geboekt. Daarnaast wil je geen marketingbudget investeren in vacatures of accommodaties die zonder meer worden ingevuld of verhuurd. Dit probleem van over- en underselling kan vermeden worden met een demand forecasting system.

Conversie