Taxify stapt op de elektrische steps
De Europese taxibemiddelaar Taxify lanceert een nieuw vervoersmerk voor vervoer in grote binnensteden. Onder het label Bolt stapt het in de verhuur van elektrische steps.
De Europese taxibemiddelaar Taxify lanceert een nieuw vervoersmerk voor vervoer in grote binnensteden. Onder het label Bolt stapt het in de verhuur van elektrische steps.
Reisbedrijven moeten anders omgaan met loyaliteit. Voorbij is de tijd dat een reiziger lid werd van je loyaliteitsprogramma en er alles aan deed om punten of mijlen te sparen. Daarvoor is het aanbod (lees: de concurrentie) te groot geworden. Maar hoe zorg je als reismerk dan voor trouwe klanten?
Twee recente gebeurtenissen in de hoteldistributie hebben een kleine mediabuzz veroorzaakt maar werden helaas even snel vergeten door de industrie: Expedia’s Add-On Advantage en Booking.basic. In dit artikel gaan we in op deze twee nieuwe initiatieven van Expedia en Booking.com, die doen denken aan de oude wilde tijden van hoteldistributie en de weerbarstige beginjaren van OTA’s, nog voordat tariefsbepalingen en besteprijsgaranties bestonden.
De meeste hotels voldoen aan de verwachtingen van gasten als het om de basics gaat, ongeacht het soort hotel waarin zij verblijven. Maar met schone, goed onderhouden kamers tegen een redelijke prijs kun je je als hotelier niet langer onderscheiden. Waarmee dan wel? Deloitte deed onderzoek.
Start-up Formitable heeft wel een hele grote partner aan de haak geslagen. Het is daar net mogelijk om ook restaurants te boeken vanaf de homepage en gebeurt met Nederlandse technologie.
De reisbranche scoort vrij hoog als het om verlaten winkelwagentjes gaat. Dit meldt SaleCycle in hun eBook ’30 ways to increase online travel bookings’. Waar het gemiddelde 75,6 procent is, scoort travel 81,1 procent. Hoe komt dat?
Toezichthouder ACM concludeert dat de Nederlandse markt voor mobiliteitsdiensten niet concurrerend genoeg is. Partijen die mobiliteitsdiensten willen aanbieden, zijn afhankelijk van het OV-chipkaartsysteem van TLS en reisproducten en informatie van OV-bedrijven.
Google brengt een nieuw hulpmiddel op de markt voor reizigers: een ticketboeker met een historisch tariefoverzicht erbij.
Met een beursgang in 2019 of 2020 in het vooruitzicht lijkt het kostje van Airbnb gekocht. Maar het bedrijf, dat deze maand tien jaar bestaat, heeft te maken met behoorlijk wat uitdagingen, zowel maatschappelijk als qua businessmodel.
Het Franse platform voor bootverhuur Click&Boat is nu ook beschikbaar in het Nederlands. Tot nu toe richtte men zich vooral op Frankrijk, Italië, Spanje, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
Zeker 1 miljoen Nederlanders verbleven afgelopen zomer op adressen van Airbnb. Dat blijkt uit cijfers die kamerplatform zelf naar buiten heeft gebracht.
Ook in de reisbranche worden de mogelijkheden van Artificial Intelligence volop onderzocht. Zo blijkt uit het rapport ‘TCS Global Trend Study: Part II’ dat binnen de categorie ‘Travel, Transportation, and Hospitality’ AI vooral wordt ingezet op het gebied van IT (46 procent), sales (32 procent) en klantenservice (29 procent). Wat merkt de klant daarvan?
Parijs legt hoge boetes op aan Airbnb-hosts die illegaal vakantieverblijven aanbieden op de site. Airbnb zelf wordt met behulp van een nieuwe wet verantwoordelijk gehouden voor ongeregistreerde listings.
Google heeft een aantal vernieuwingen doorgevoerd in het reisproduct. Zo heeft Google Flights zoeken met behulp van de ‘Explore Map’ uitgebreid. Dit is de kaart waarop je kunt zien welke bestemmingen beschikbaar zijn in je gewenste reisperiode en wat een retourticket kost.
Lufthansa heeft een open API-functionaliteit gelanceerd voor direct boeken. Hiermee kunnen geautoriseerde ontwikkelaars de verkoop van vliegtickets integreren in hun eigen websites en applicaties.