Google maakt historische vliegprijzen inzichtelijk
Google brengt een nieuw hulpmiddel op de markt voor reizigers: een ticketboeker met een historisch tariefoverzicht erbij.
Google brengt een nieuw hulpmiddel op de markt voor reizigers: een ticketboeker met een historisch tariefoverzicht erbij.
Met een beursgang in 2019 of 2020 in het vooruitzicht lijkt het kostje van Airbnb gekocht. Maar het bedrijf, dat deze maand tien jaar bestaat, heeft te maken met behoorlijk wat uitdagingen, zowel maatschappelijk als qua businessmodel.
Het Franse platform voor bootverhuur Click&Boat is nu ook beschikbaar in het Nederlands. Tot nu toe richtte men zich vooral op Frankrijk, Italië, Spanje, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
Zeker 1 miljoen Nederlanders verbleven afgelopen zomer op adressen van Airbnb. Dat blijkt uit cijfers die kamerplatform zelf naar buiten heeft gebracht.
Ook in de reisbranche worden de mogelijkheden van Artificial Intelligence volop onderzocht. Zo blijkt uit het rapport ‘TCS Global Trend Study: Part II’ dat binnen de categorie ‘Travel, Transportation, and Hospitality’ AI vooral wordt ingezet op het gebied van IT (46 procent), sales (32 procent) en klantenservice (29 procent). Wat merkt de klant daarvan?
Parijs legt hoge boetes op aan Airbnb-hosts die illegaal vakantieverblijven aanbieden op de site. Airbnb zelf wordt met behulp van een nieuwe wet verantwoordelijk gehouden voor ongeregistreerde listings.
Google heeft een aantal vernieuwingen doorgevoerd in het reisproduct. Zo heeft Google Flights zoeken met behulp van de ‘Explore Map’ uitgebreid. Dit is de kaart waarop je kunt zien welke bestemmingen beschikbaar zijn in je gewenste reisperiode en wat een retourticket kost.
Lufthansa heeft een open API-functionaliteit gelanceerd voor direct boeken. Hiermee kunnen geautoriseerde ontwikkelaars de verkoop van vliegtickets integreren in hun eigen websites en applicaties.
De gemeente Eindhoven wil meer vat krijgen op Airbnb verhuur. Zestig tot zeventig procent van de ruim tweehonderd Eindhovenaren die kamers verhuurt via Airbnb betaalt nog geen toeristenbelasting, zo blijkt uit onderzoek van ANG in opdracht van de gemeente.
Welke reisbedrijven gaan het meeste merken van voice als nieuw communicatie- en verkoopkanaal? Volgens Harvard Business Review lopen juist de digitaal ontwikkelde spelers het meeste risico.
De jongeren van nu, Generatie Z, boeken hun reizen steeds makkelijker en vaker via sociale media. Online reisbureaus en mediabedrijven moeten zich daarop gaan aanpassen.
Ryanair gaat vluchten van Air Malta op haar eigen website verkopen. Volgens de Ierse low-cost carrier is dit een logische stap in het streven om de ‘Amazon van de reisbranche’ te worden.
Video wordt door de meeste marketeers gebruikt voor merkbekendheid, oftewel de upper funnel. Search wordt ingezet voor een directe reactie in de lower funnel. Maar zou je ook video kunnen inzetten om consumenten tot conversie te bewegen? Die vraag heeft luchtvaartmaatschappij Hawaiian Airlines beantwoord.
The Student Hotel (TSH) heeft een nieuwe app gelanceerd waarmee het naar eigen zeggen de gastbeleving naar een nieuw niveau tilt. Naast de basics die je van een hotel verwacht, moet de app ook een rol gaan spelen in het leven van de gebruiker, conform de missie van TSH: het vormen van een connected community. Die moet binnen vijf jaar uit 1 miljoen mensen bestaan.
Ongeveer de helft van de leden van frequent flyer programma’s begrijpt niet hoe zij mijlen kunnen sparen en besteden. Dit blijkt uit de J.D. Power 2018 Airline Loyalty Program Satisfaction Study. Het gemak waarmee mijlen kunnen worden verdiend en uitgegeven is tevens de belangrijkste factor in klanttevredenheid.