More stories

Hawaiian Airlines: videoadvertenties realiseren conversie

Video wordt door de meeste marketeers gebruikt voor merkbekendheid, oftewel de upper funnel. Search wordt ingezet voor een directe reactie in de lower funnel. Maar zou je ook video kunnen inzetten om consumenten tot conversie te bewegen? Die vraag heeft luchtvaartmaatschappij Hawaiian Airlines beantwoord.

Conversie

The Student Hotel introduceert app als ‘levensmaatje’

The Student Hotel (TSH) heeft een nieuwe app gelanceerd waarmee het naar eigen zeggen de gastbeleving naar een nieuw niveau tilt. Naast de basics die je van een hotel verwacht, moet de app ook een rol gaan spelen in het leven van de gebruiker, conform de missie van TSH: het vormen van een connected community. Die moet binnen vijf jaar uit 1 miljoen mensen bestaan.

Mobile

Frequent flyer onderzoek: ‘Loyaliteitsprogramma’s moeten simpeler of beter uitgelegd’

Ongeveer de helft van de leden van frequent flyer programma’s begrijpt niet hoe zij mijlen kunnen sparen en besteden. Dit blijkt uit de J.D. Power 2018 Airline Loyalty Program Satisfaction Study. Het gemak waarmee mijlen kunnen worden verdiend en uitgegeven is tevens de belangrijkste factor in klanttevredenheid.

Customer Loyalty

Netbase: dit zijn de vijftien beste internationale reismerken op social

Het internationale reismerk dat het beste presteert op social media is volgens Netbase Marriott. Onderzocht werden het aantal mentions, het bereik, de awareness en de betrokkenheid bij het merk. In de top-15 staan vijf hotelketens, acht luchtvaartmaatschappijen (niet KLM), een cruisemaatschappij en een boekingssite. Dit is wat er per categorie opvalt.

Social

‘Reisbranche heeft moeite met het benutten van klantdata’

Betaald of onbetaald, je komt niet meer zo gemakkelijk bovenaan de zoekresultaten van Google te staan. Dus zal je je marketingeuro’s slim moeten inzetten door de klant zo goed mogelijk te leren kennen, is de boodschap van het rapport Understanding The Travel Consumer van Eye For Travel. Maar dat blijkt in de praktijk nog niet zo gemakkelijk.

Analytics
Premium

Nieuwe vliegticketzoekmachine compenseert CO2-uitstoot

De Nederlandse start-up FlyGRN is live gegaan. Deze zoekmachine voor vliegtickets compenseert de CO2-uitstoot van de vliegreis gedeeltelijk of helemaal zonder dat de reiziger daar een toeslag voor betaalt.

Start-ups

De AVG is geland – wat zijn de kansen voor de reis-, horeca- en vrijetijdssector?

Succesvol ondernemen in de reis-, horeca- en vrijetijdssector hangt nauw samen met een persoonlijke benadering. Hoe kan deze sector voldoen aan de AVG en tegelijkertijd de persoonlijke service blijven bieden die gasten gewend zijn?

AVG

Blockchain: de sleutel tot het transformeren van onlinehotelrecensies?

Het hotelrecensiesysteem is kapot en online beoordelingen zijn een puinhoop. Blockchaintechnologie heeft de potentie om voor disruptie te zorgen in deze gefragmenteerde industrie die wordt gekenmerkt door gebrekkige en vaak misleidende communicatie tussen hotels en consumenten. Hoe kan blockchain voor een positieve verandering zorgen?

Blockchain

Accorhotels communiceert met gasten via WhatsApp

Gasten van AccorHotels UK & Ireland kunnen tijdens hun verblijf via WhatsApp met het hotelpersoneel communiceren.

Mobile

NS gaat punctualiteit verbeteren met smartwatch

Ongeveer 100 NS-conducteurs krijgen nog dit jaar een smartwatch met een door NS ontwikkelde app waarmee de punctualiteit moet worden […]

Tech

Expedia neemt AirAsiaExpedia Travel volledig over

Expedia neemt voor 60 miljoen US dollar de overige 25 procent van de aandelen in AirAsieExpedia Travel over van AirAsia en wordt daarmee volledig eigenaar van de online reisagent. AAE Travel begon als joint venture maar AirAsia trekt zich nu dus terug.

Travel

Vijf sterren ‘over the top’ voor Nederlanders bij online beoordelingen

Vijf sterren is voor veel bedrijven het ultieme doel in hun strategie om gunstige online beoordelingen te verkrijgen. Uit onderzoek van Trustpilot onder ruim 3800 Nederlanders blijkt echter dat drie of vier sterren ook voldoen.

Customer Experience

Zakenreizigers bezorgd over dataveiligheid op reis

Slechts 35 procent van de internationale zakenreizigers heeft er alle vertrouwen in dat de gegevens van hun werkgevers onderweg veilig zijn. Onder reizigers uit Noord- en Zuid-Amerika is het vertrouwen beduidend groter (46 procent) dan onder reizigers uit Azië-Pacific (28 procent) en Europa (27 procent).

Security

Amadeus koopt TravelClick

Amadeus telt 1,52 miljard dollar neer voor de acquisitie van TravelClick, dat is gespecialiseerd in cloudoplossingen voor middelgrote ketens en onafhankelijke hotels. Het gaat niet alleen om reserveringssystemen maar ook data-, gast- en mediamanagementoplossingen en web- en videotools.

Travel

Grote investering in start-up Klook

Klook, een start-up die zich richt op het boeken van activiteiten op vakantie, heeft 200 miljoen US dollar aan funding binnengehaald. Hiermee wil het platform uitbreiden in de VS en Europa. Er is al een kantoor in Amsterdam gevestigd.

Start-ups