More stories

Agile bij NS International: zo boekt het Retentieteam succes

Dat het Retentieteam van NS International een jaar geleden begonnen is met agile werken, heeft zijn vruchten afgeworpen. Een hogere e-mail opt-in percentage en conversieverbetering op herhaalaankopen zijn slechts twee van de successen. Maar wat voor veranderingen brengt deze aanpak op de werkvloer? Een blik op de praktijk.

Agile
Premium

Google: ’65 procent meer leads naar hotels’

Google zegt dat het afgelopen jaar 65 procent meer leads naar hotels wereldwijd heeft gestuurd vanuit zijn zoekresultaten.

Search

Marriott test gezichtsherkenning bij inchecken

Marriott en Fliggy, het reisplatform van Alibaba, gaan samenwerken aan een proef waarbij gasten van Chinese hotels kunnen inchecken met behulp van gezichtsherkenning.

Customer Experience

CWT introduceert price tracking tool

Zakenreisorganisatie Carlson Wagonlit Travel heeft een price tracking tool ontwikkeld die vluchten en hotelkamers opnieuw boekt als de prijzen dalen. Volgens CWT leverde de applicatie in de testperiode klanten besparingen op van tot 2 procent op de totale reiskosten.

Analytics

TripAdvisor meest geliefde reismerk op Google

TripAdvisor domineert de organische zoekresultaten in de customer journey van een reiziger, gevolgd door Expedia, Kayak en Hotels.com. Maar er is meer dan genoeg ruimte voor merken om verbeteringen door te voeren in SEO: maar liefst 56 procent van het SEO-marktaandeel is in handen van heel veel kleine spelers, blijkt uit onderzoek van Conductor.

Search

Boodschappen bestellen in het vliegtuig: Transavia en AH testen Appie Fly

Albert Heijn en Transavia hebben een proef gedaan met het afhalen van een boodschappenpakket bij terugkeer van vakantiegangers op Schiphol. Dit idee is ontstaan op basis van gezamenlijk onderzoek naar waar reizigers tegen aanlopen als ze terugkomen van vakantie.

Customer Experience

Save the Date: Travel Tomorrow AI MeetUp op 13 september in Utrecht

Dat technologie de reisbranche op zijn kop gaat zetten, daar is iedereen het wel over eens. Maar uit welke hoek komt die disruptie? Tijdens de Travel Tomorrow AI MeetUp wordt daarom het fenomeen artificial intelligence onder de loep genomen.

Travel

Start-up Convious opent R&D-lab in Vilnius

De Nederlandse start-up Convious heeft 3,6 miljoen euro venturecapital opgehaald en gaat een ontwikkelcentrum in Vilnius, Litouwen.

Start-ups

Vakantiegarant stopt op last van ACM met activiteiten

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft Vakantiegarant gesommeerd per direct te stoppen met het misleiden van consumenten op straffe van een dwangsom van 2500 euro per dag tot een maximum van 125.000 euro. Voor Vakantiegarant was dit aanleiding om de handdoek in de ring te gooien.

Legal

Booking Holdings koopt Australische metazoekmachine

Booking Holdings, het moederbedrijf van Booking.com, heeft de Australische metazoekmachine HotelsCombined gekocht voor een onbekend bedrag. HotelsCombined zal als merk rapporteren aan Kayak.

Travel

Lufthansa begint interne risico-investeerder

Lufthansa opent een intern gericht investeringsbedrijf dat nieuwe digitale bedrijfsmodellen moet ontwikkelen. Op den duur kan het ook gaan participeren in externe start-ups.

Travel

DDMA: laat zien dat je serieus bezig bent met de AVG

Het is ver na 25 mei maar de meeste bedrijven voldoen nog niet aan de Algemene Verordening Gegevenbescherming (AVG). Staat de Autoriteit Persoonsgegeven binnenkort op de stoep? Matthias de Bruyne, legal counsel van de DDMA gaf tijdens Emerce Travel een update.

AVG

300 TCA taxi’s krijgen interactieve tablet

Het Amsterdamse Cabture gaat 300 taxi’s van de Taxi Centrale Amsterdam (TCA) voorzien van een zogeheten Cabtab. Dat is een interactieve tablet die passagiers onder meer toegang biedt tot entertainment, informatie en gratis wifi.

E-commerce

HolidayPirates: groeien zonder Google

In 2017 heeft de reisbranche naar schatting 14 miljard dollar bijgedragen aan de omzet van Google. Voor dit jaar wordt een stijging van 20 procent verwacht. De meeste reisorganisaties accepteren de dominantie van Google als een gegeven. HolidayPirates Group vormt een uitzondering op deze regel.

Marketing

Travix en AMP’s: 20 procent meer traffic

eBay ging als eerste grote online speler over op AMP (Accelerated Mobile Pages), de oplossing van Google die de mobiele performance van websites aanzienlijk verbetert. CheapTickets.nl werkt er sinds een jaar mee. Wat zijn de bevindingen?

Mobile