More stories

Reizigers hebben geen voorkeur voor een bestemming bij zoeken vakantie

Consumenten die online op zoek gaan naar een vakantie hebben geen voorkeur voor een bestemming. Ze doen het langst over het boeken van een vliegticket bij een luchtvaartmaatschappij en Booking.com wordt het meest bezocht op de dag dat het hotel wordt geboekt.

Customer Experience

NBTC wil meer spreiding Chinese bezoekers via WeChat

KPN, WeChat en NBTC Holland Marketing hebben het ‘WeChat Go Europe’-programma gelanceerd die Chinese bezoekers moet inspireren, informeren en begeleiden tijdens hun reis door Nederland. Doel is om niet alleen Amsterdam maar ook andere highlights onder de aandacht te brengen.

Cross Border

 ‘Parkeren op Schiphol ook duur na online reservering’

Schiphol hanteert lagere tarieven voor wie online een parkeerplek reserveert, maar is daarmee nog altijd fors duurder dan Brussels Airport en Düsseldorf Airport. Dit blijkt uit onderzoek van reiswebsite Vliegveldinfo.nl.

Travel

Eurail kiest voor Elastique en Greenberry voor nieuwe app

Eurail heeft de digitale bureaus Elastique en Greenberry geselecteerd voor de ontwikeling van een nieuwe app. Deze moet internationale reizigers een betere ervaring bieden dan nu het geval is.

Mobile

Vrouwen laten positievere hotelrecensies achter

Als een accommodatie gasten vraagt om een recensie te schrijven, gebeurt dat bijna vier keer zo vaak vergeleken met reizigers die dat verzoek niet hebben gekregen. Bovendien is de kans ook groot dat het een vijfsterrenrecensie wordt, blijkt uit onderzoek van TrustYou.

Customer Experience

Consumentenbond: Betaal niet voor TripEnjoy

De Consumentenbond waarschuwt voor TripEnjoy, de zoveelste partij die telefonisch een onduidelijk reisaanbod verkoopt met daarna een agressieve aanmaning, ditmaal van incassobureau Prevent Interland.

Travel

Uber gaat ook in autohuur en ov-tickets

Uber breidt uit met autodelen en ov-kaartjes. Dat heeft CEO Dhara Khosrowshahi bekendgemaakt. Hij stelt dat Uber een mobiliteitsoplossing moet worden in plaats van alleen een taxiplatform.

Disruptie

Millennials hebben een voorkeur voor Europa als reisbestemming

Nederlandse millennials hebben in 2017 zo’n 6,9 miljoen vakanties ondernomen. Dit is bijna een vijfde van alle vakanties die door Nederlanders in datzelfde jaar werden ondernomen (19 procent). Opvallend is dat millennials relatief minder vaak en minder lang op vakantie gaan dan de oudere generaties.

Travel
Premium

Vacalians neemt Vacanceselect over: sneller stappen zetten in e-commerce

De Franse campingverhuurder Vacalians neemt het Nederlandse Vacanceselect & Selectcamp over. Het overnamebedrag is niet bekend gemaakt, maar de kapitaalinjectie moet ertoe leiden dat Vacanceselect als pure player zijn e-commercestrategie sneller en groter kan vormgeven, aldus commercieel directeur Daniel Scheijen.

Venture

Booking: geen vliegtickets, wel transfers en particuliere accommodaties

Booking.com is voorzichtig aan het testen of klanten interesse hebben in vluchten maar ontbeert naar eigen zeggen de expertise om daar echt mee aan de slag te gaan. In plaats daarvan zijn de pijlen gericht op de services die klanten nodig hebben zodra ze op de reisbestemming zijn gearriveerd én op een aanbod dat kan concurreren met Airbnb. Een update.

Conversie

Marriott vergroot betrokkenheid werknemers door gamification

Marriott ontdekte drie jaar geleden dat het loyaliteitsprogramma Marriott Rewards door receptiemedewerkers niet onder de aandacht werd gebracht van gasten. Het aantal inschrijvingen viel daardoor tegen. Om dit te veranderen heeft Marriott met succes gamification ingezet.

Travel
Premium

KLM: ‘Bij helft van online antwoorden kunstmatige intelligentie betrokken’

In de helft van de antwoorden die KLM digitaal geeft, wordt al een vorm van kunstmatige intelligentie toegepast. Dit vertelt Director of Social Media Martine van der Lee op The Social Conference. “We meten op dit moment door hoeveel sneller we daarmee worden.”

Artificial Intelligence

GoEuro: bijna klaar met Europa, nu rest van de wereld

De zoek- en boekmachine voor bus- en treinreizen GoEuro heeft bijna alle Europese aanbieders en trajecten in kaart. Er is bijna geen station langs de weg en het spoor waar een reiziger via de site niet kan komen. Ondernemer Naren Shaam wil zijn pijlen richten op andere continenten.

Travel

Hotelchamp wil one-stop-shop voor hotelmarketing worden

Hotelchamp breidt het platform dusdanig uit dat hoteliers er al hun marketingactiviteiten op kunnen managen. Op deze manier wil Hotelchamp een complete marketinghub worden voor hoteliers.

Travel

Casper Maasdam aan de slag bij Travix

Casper Maasdam (45) is per 1 april bij Travix aan de slag gegaan als Legal Director. Hij is verantwoordelijk voor het managen van alle juridische aspecten in relatie tot de groeistrategie van Travix en de dienstverlening aan klanten.

Venture