More stories

Vrouwen laten positievere hotelrecensies achter

Als een accommodatie gasten vraagt om een recensie te schrijven, gebeurt dat bijna vier keer zo vaak vergeleken met reizigers die dat verzoek niet hebben gekregen. Bovendien is de kans ook groot dat het een vijfsterrenrecensie wordt, blijkt uit onderzoek van TrustYou.

Customer Experience

Consumentenbond: Betaal niet voor TripEnjoy

De Consumentenbond waarschuwt voor TripEnjoy, de zoveelste partij die telefonisch een onduidelijk reisaanbod verkoopt met daarna een agressieve aanmaning, ditmaal van incassobureau Prevent Interland.

Travel

Uber gaat ook in autohuur en ov-tickets

Uber breidt uit met autodelen en ov-kaartjes. Dat heeft CEO Dhara Khosrowshahi bekendgemaakt. Hij stelt dat Uber een mobiliteitsoplossing moet worden in plaats van alleen een taxiplatform.

Disruptie

Millennials hebben een voorkeur voor Europa als reisbestemming

Nederlandse millennials hebben in 2017 zo’n 6,9 miljoen vakanties ondernomen. Dit is bijna een vijfde van alle vakanties die door Nederlanders in datzelfde jaar werden ondernomen (19 procent). Opvallend is dat millennials relatief minder vaak en minder lang op vakantie gaan dan de oudere generaties.

Travel
Premium

Vacalians neemt Vacanceselect over: sneller stappen zetten in e-commerce

De Franse campingverhuurder Vacalians neemt het Nederlandse Vacanceselect & Selectcamp over. Het overnamebedrag is niet bekend gemaakt, maar de kapitaalinjectie moet ertoe leiden dat Vacanceselect als pure player zijn e-commercestrategie sneller en groter kan vormgeven, aldus commercieel directeur Daniel Scheijen.

Venture

Booking: geen vliegtickets, wel transfers en particuliere accommodaties

Booking.com is voorzichtig aan het testen of klanten interesse hebben in vluchten maar ontbeert naar eigen zeggen de expertise om daar echt mee aan de slag te gaan. In plaats daarvan zijn de pijlen gericht op de services die klanten nodig hebben zodra ze op de reisbestemming zijn gearriveerd én op een aanbod dat kan concurreren met Airbnb. Een update.

Conversie

Marriott vergroot betrokkenheid werknemers door gamification

Marriott ontdekte drie jaar geleden dat het loyaliteitsprogramma Marriott Rewards door receptiemedewerkers niet onder de aandacht werd gebracht van gasten. Het aantal inschrijvingen viel daardoor tegen. Om dit te veranderen heeft Marriott met succes gamification ingezet.

Travel
Premium

KLM: ‘Bij helft van online antwoorden kunstmatige intelligentie betrokken’

In de helft van de antwoorden die KLM digitaal geeft, wordt al een vorm van kunstmatige intelligentie toegepast. Dit vertelt Director of Social Media Martine van der Lee op The Social Conference. “We meten op dit moment door hoeveel sneller we daarmee worden.”

Artificial Intelligence

GoEuro: bijna klaar met Europa, nu rest van de wereld

De zoek- en boekmachine voor bus- en treinreizen GoEuro heeft bijna alle Europese aanbieders en trajecten in kaart. Er is bijna geen station langs de weg en het spoor waar een reiziger via de site niet kan komen. Ondernemer Naren Shaam wil zijn pijlen richten op andere continenten.

Travel

Hotelchamp wil one-stop-shop voor hotelmarketing worden

Hotelchamp breidt het platform dusdanig uit dat hoteliers er al hun marketingactiviteiten op kunnen managen. Op deze manier wil Hotelchamp een complete marketinghub worden voor hoteliers.

Travel

Casper Maasdam aan de slag bij Travix

Casper Maasdam (45) is per 1 april bij Travix aan de slag gegaan als Legal Director. Hij is verantwoordelijk voor het managen van alle juridische aspecten in relatie tot de groeistrategie van Travix en de dienstverlening aan klanten.

Venture

AccorHotels koopt ResDiary

AccorHotels heeft de restaurantreserveringstool ResDiary gekocht.  Het van oorsprong Schotse bedrijf is actief in zestig landen. Het is niet bekend wat AccorHotels heeft neergeteld voor ResDiary.

Travel
Premium

Social Travel 30: luchtvaartmaatschappijen onverminderd populair

In de nieuwe editie van de Social Travel 30 vinden we maar liefst vier luchtvaartmaatschappijen terug. Naast KLM op nummer 1 scoren ook Transavia, Ryanair en easyJet hoog. Allevier staan de maatschappijen in de bovenste helft van de Social Travel 30. 

Social

‘Airlines promoten hun apps onvoldoende’

Luchtvaartmaatschappijen zijn onvoldoende bezig met het promoten van hun mobiele apps. De functionaliteiten die worden geboden kunnen ook beter. Dit zegt IdeaWorksCompany die de apps van vijftien low-cost carriers heeft vergeleken.

Marketing

PSD2: wat zijn de gevolgen voor travel?

PSD2 heeft grote gevolgen voor reisbedrijven. De kosten van duurdere betaalmethodes (lees: creditcards) mogen niet meer in de vorm van een toeslag worden doorberekend aan de klant. Dit kan leiden tot een verschuiving naar die duurdere betaalmethodes.

Legal