More stories

80 miljoen dollar voor reisblog Culture Trip

De Engelstalige reisblog Culture Trip heeft in een serie B-ronde 80 miljoen dollar aan investeringen bij elkaar gebracht. PPF Group nam hierbij het voortouw. 

Start-ups

Taxidienst Didi naar Mexico

De ‘Chinese Uber’ Didi opent zijn eerste eigen buitenlandse filiaal. Daar gaat het de directe concurrentie aan met zijn aandeelhouder Uber.

Venture

17 expert-tips om je conversie te verhogen

Adverteren is kostbaar. Dus voor je die euro’s in een AdWords- of Facebookcampagne steekt, wil je misschien eerst onderzoeken of je niet meer bestaande bezoekers kunt omtoveren tot klant. 17 tips voor een betere conversie.

Conversie

Vijf Nederlandse bedrijven in de Red Herring Top 100 Europe

Vijf Nederlandse bedrijven, onder wie Adcombi en Hotelchamp en Tom Kabinet, zijn in de jaarlijkse verkiezing van Red Herring verkozen tot Europa’s honderd meest disruptieve bedrijven.

Start-ups

Robots in hotels – gasten vinden het leuk maar niet noodzakelijk

Het blijft nieuwswaardig, een hotel dat robots inzet om gasten te assisteren. De hotelschool van Cornell University heeft onderzoek gedaan naar wat hotelgasten hiervan vinden.

Singularity

TripAdvisor koopt softwarebedrijf Bókun

TripAdvisor koopt softwarebedrijf Bókun uit IJsland om zijn niet-hotelomzet een impuls te geven. De start-up levert software om aanbieders van trips en activiteiten online te brengen.

Travel

Booking.com via overname in trips en uitjes

Booking.com neemt de Amerikaanse start-up FareHarbor over. Het wil naast hotelkamers ook tickets kunnen verkopen voor dagtrips en uitjes.

Travel

Accorhotels wil China veroveren met behulp van Ctrip

Accorhotels en Ctrip hebben een intentie-overeenkomst gesloten voor samenwerking op de Chinese markt. De meer dan 300 miljoen geregistreerde gebruikers van Ctrip krijgen toegang tot gepersonaliseerde aanbiedingen van alle merken die onder de hotelgroep vallen.

Travel

Reizigers hebben geen voorkeur voor een bestemming bij zoeken vakantie

Consumenten die online op zoek gaan naar een vakantie hebben geen voorkeur voor een bestemming. Ze doen het langst over het boeken van een vliegticket bij een luchtvaartmaatschappij en Booking.com wordt het meest bezocht op de dag dat het hotel wordt geboekt.

Customer Experience

NBTC wil meer spreiding Chinese bezoekers via WeChat

KPN, WeChat en NBTC Holland Marketing hebben het ‘WeChat Go Europe’-programma gelanceerd die Chinese bezoekers moet inspireren, informeren en begeleiden tijdens hun reis door Nederland. Doel is om niet alleen Amsterdam maar ook andere highlights onder de aandacht te brengen.

Cross Border

 ‘Parkeren op Schiphol ook duur na online reservering’

Schiphol hanteert lagere tarieven voor wie online een parkeerplek reserveert, maar is daarmee nog altijd fors duurder dan Brussels Airport en Düsseldorf Airport. Dit blijkt uit onderzoek van reiswebsite Vliegveldinfo.nl.

Travel

Eurail kiest voor Elastique en Greenberry voor nieuwe app

Eurail heeft de digitale bureaus Elastique en Greenberry geselecteerd voor de ontwikeling van een nieuwe app. Deze moet internationale reizigers een betere ervaring bieden dan nu het geval is.

Mobile

Vrouwen laten positievere hotelrecensies achter

Als een accommodatie gasten vraagt om een recensie te schrijven, gebeurt dat bijna vier keer zo vaak vergeleken met reizigers die dat verzoek niet hebben gekregen. Bovendien is de kans ook groot dat het een vijfsterrenrecensie wordt, blijkt uit onderzoek van TrustYou.

Customer Experience

Consumentenbond: Betaal niet voor TripEnjoy

De Consumentenbond waarschuwt voor TripEnjoy, de zoveelste partij die telefonisch een onduidelijk reisaanbod verkoopt met daarna een agressieve aanmaning, ditmaal van incassobureau Prevent Interland.

Travel

Uber gaat ook in autohuur en ov-tickets

Uber breidt uit met autodelen en ov-kaartjes. Dat heeft CEO Dhara Khosrowshahi bekendgemaakt. Hij stelt dat Uber een mobiliteitsoplossing moet worden in plaats van alleen een taxiplatform.

Disruptie