Royal Caribbean promoot nieuwe bestemming in AR/VR
In het najaar van 2019 gaat privé eiland Coco Cay van cruiseoperator Royal Caribbean pas open, maar belangstellenden kunnen er in VR en AR nu al in rondlopen.
In het najaar van 2019 gaat privé eiland Coco Cay van cruiseoperator Royal Caribbean pas open, maar belangstellenden kunnen er in VR en AR nu al in rondlopen.
In het nieuwe Travel Tomorrow-rapport dat op 26 maart jl. is verschenen wordt onder andere de potentie van blockchain voor de reisbranche onderzocht. Tijdens de MeetUp in de Jaarbeurs in Utrecht lieten Schiphol en ‘outsider’ Moyee Coffee zien wat zij doen met deze disruptieve technologie.
Navigatieapp Waze van Google neemt Waze Local officieel in gebruik na een publieke betaperiode van een jaar. Adverteerders kunnen contextueel relevante reclameposities inkopen op de landkaarten voor autobestuurders.
In het nieuwe Travel Tomorrow-rapport worden twee technologieën belicht die in potentie de reisbranche op zijn kop kunnen zetten: artificial intelligence en blockchain. Tijdens de eerste MeetUp naar aanleiding van dit rapport werd blockchain uitgediept. “De echte kracht van blockchain zit hem in de combinatie met andere technologieën.”
De nieuwe Richtlijn Pakketreizen en Gekoppelde Reisarrangementen EG 2015/2302 is inmiddels omgezet in Nederlandse wetgeving. De nieuwe wet geldt voor (reis)overeenkomsten die op en vanaf 1 juli 2018 worden afgesloten.
Van alle technologieën die momenteel volwassen aan het worden zijn zien reizigers het meest in biometrie om inchecken, boarden en security efficiënter te maken. Dit blijkt uit onderzoek van OAG.
Op 7 juni wordt Emerce Travel gehouden in Pakhuis de Zwijger te Amsterdam. Kom ook inspiratie opdoen over digital commerce, marketing en de laatste innovaties in de reisbranche. Van voice tot AMP’s, van blockchain tot GDPR – alles komt aan bod.
Uber verkoopt zijn activiteiten in Zuid-Oost Azië, een gebied met 620 miljoen inwoners, aan concurrent Grab en krijgt in ruil daarvoor een belang van 27,5 procent in de lokale taxibemiddelaar en maaltijbesteller.
Driekwart van de smartphones zijn over twee jaar voorzien van sensoren die vingerafdrukken kunnen lezen. De snelheid waarmee biometrie mainstream wordt betekent dat er in de reisbranche werk aan de winkel is, stelt luchtvaarttechnologiebedrijf SITA.
Ook in de reiswereld is China meer en meer trendsetter. Dat bleek tijdens ITB Berlin, deze maand. Samen met videocontent en interactie met klanten via live sessies op social media wordt de positie van China als koploper in digitale ontwikkelingen gezien als dè traveltrend.
Net als Coolblue besloot Voigt Travel twee jaar geleden om af te stappen van aparte bestemmingenwebsites en zichzelf als merk op de kaart te zetten. Dat levert een aantal interessante vraagstukken op, vertelt Rudo Hofman, online marketeer bij Voigt Travel.
TUI en Amadeus hebben het gebruik van een menselijk ogende robot getest op de World of TUI flagshipstore in Berlijn. Doel was om te onderzoeken hoe klanten tegenover een dienstverlenende robot staan en in welke situaties deze ingezet kan worden.
TRVL heeft de Nederlander Arthur Hoffman benoemd tot nieuwe CEO. Hoffman was COO van TRVL. Hij heeft onder andere gewerkt voor Expedia en Sanoma.
KLM is begonnen met een uitgedokterde podcastreeks om vooral op de buitenlandse markt zijn merkbekendheid te vergroten. In de podcasts vertellen reizigers over gebeurtenissen die hun leven op zijn kop hebben gezet.
Johannes Keuning schreef in 2010 het boek ‘De wereld in 27 vakantiedagen’, een reisgids voor de werkende mens. Met het platform 27vakantiedagen.nl benut hij de merkwaarde in de vorm van bestemmingsreviews. “Wij vertellen bewust niet het persoonlijke verhaal.”