More stories

Pinterest: reizigers willen surfen, vegetarisch eten en op riviercruise

Pinterest is steeds meer in trek bij alleenreizenden als inspiratiebron. Verder worden milieuvriendelijke hotels en vegetarische restauranttips steeds vaker ‘gepind’, net als kleine steden.

Social

KLM introduceert Tikkie in de app

KLM-reizigers kunnen voortaan in de app een betaalverzoek doen aan vrienden en familie via Tikkie. De nieuwe functie is sinds vorige week beschikbaar.

Payment
Premium

CityHub: nieuwe locatie in Rotterdam en Europa volgt

CityHub heeft na Amsterdam nu ook een vestiging in Rotterdam geopend. Medeoprichter Sem Schuurkes vertelt over de trage start en de stroomversnelling waarin CityHub zich nu bevindt. “Binnen drie jaar openen we minstens vijf vestigingen in Europa.”

Start-ups

Drie traveltrends die onderscheid creëren voor reisorganisaties

Grote, traditionele reisorganisaties proberen zich te herpositioneren, nieuwe spelers zoeken naar manieren om hun brand tot uiting te brengen. Dit alles terwijl de techniek zich blijft ontwikkelen en disruptors de gevestigde orde het vuur aan de schenen leggen. Hoe zorgt een reisorganisatie dat het vooraan de frontlinie van innovatie staat?

Customer Experience

Golfportal Leadingcourses: ‘Marktleider in Europa’

Onbekend bij het algemene publiek, maar ondertussen onmisbaar voor de actieve golfspeler is het reviewportal Leadingscourses.com uit Utrecht. Het bedrijf bereidt zich voor op de komende concurrentiestrijd met de niet-Europese giganten die komen en doet dat vanuit de positie als lokaal marktleider.

Venture
Premium

NexportChina geeft duizend tips aan Chinese bezoekers

Ook NextportChina wil een graantje meepikken van de Chinese bezoekers die in steeds grotere getale naar Nederland komen. Hiertoe is een mini-programma in WeChat gelanceerd in samenwerking met kaartenmaker Duvoor Media. “Het beeld van Chinese reizigers die in een groep achter een vlaggetje aanlopen klopt allang niet meer,” zegt Thijs van der Toom van NextportChina.

Social

Peliqan.ai: locatiegebaseerd zoeken en boeken in Amsterdam

“De app toont met artificial intelligence het relevante aanbod gebaseerd op de locatie en wensen van de gebruiker. Je neemt informatie over de stad tot je en je boekt in vier stappen hetgeen in je planning van die dag past”, vertelt Bhupinder Singh, CEO van start-up Peliqan.ai. Nu alleen nog in Amsterdam, straks misschien wel in alle Europese hoofdsteden.

Start-ups

80 miljoen dollar voor reisblog Culture Trip

De Engelstalige reisblog Culture Trip heeft in een serie B-ronde 80 miljoen dollar aan investeringen bij elkaar gebracht. PPF Group nam hierbij het voortouw. 

Start-ups

Taxidienst Didi naar Mexico

De ‘Chinese Uber’ Didi opent zijn eerste eigen buitenlandse filiaal. Daar gaat het de directe concurrentie aan met zijn aandeelhouder Uber.

Venture

17 expert-tips om je conversie te verhogen

Adverteren is kostbaar. Dus voor je die euro’s in een AdWords- of Facebookcampagne steekt, wil je misschien eerst onderzoeken of je niet meer bestaande bezoekers kunt omtoveren tot klant. 17 tips voor een betere conversie.

Conversie

Vijf Nederlandse bedrijven in de Red Herring Top 100 Europe

Vijf Nederlandse bedrijven, onder wie Adcombi en Hotelchamp en Tom Kabinet, zijn in de jaarlijkse verkiezing van Red Herring verkozen tot Europa’s honderd meest disruptieve bedrijven.

Start-ups

Robots in hotels – gasten vinden het leuk maar niet noodzakelijk

Het blijft nieuwswaardig, een hotel dat robots inzet om gasten te assisteren. De hotelschool van Cornell University heeft onderzoek gedaan naar wat hotelgasten hiervan vinden.

Singularity

TripAdvisor koopt softwarebedrijf Bókun

TripAdvisor koopt softwarebedrijf Bókun uit IJsland om zijn niet-hotelomzet een impuls te geven. De start-up levert software om aanbieders van trips en activiteiten online te brengen.

Travel

Booking.com via overname in trips en uitjes

Booking.com neemt de Amerikaanse start-up FareHarbor over. Het wil naast hotelkamers ook tickets kunnen verkopen voor dagtrips en uitjes.

Travel

Accorhotels wil China veroveren met behulp van Ctrip

Accorhotels en Ctrip hebben een intentie-overeenkomst gesloten voor samenwerking op de Chinese markt. De meer dan 300 miljoen geregistreerde gebruikers van Ctrip krijgen toegang tot gepersonaliseerde aanbiedingen van alle merken die onder de hotelgroep vallen.

Travel