More stories

Premium

Air Miles zijn weer in te wisselen voor vliegtickets

Spaarders van Air Miles kunnen vanaf vandaag weer mijlen inwisselen voor vliegtickets. Air Miles gaat hiervoor een samenwerking aan met Vliegwinkel.nl. Volgens het loyaliteitsprogramma van Shell, Ahold en Praxis is korting op vliegreizen een veelgevraagde inwisselmogeljkheid.

Customer Loyalty
Premium

Kanshebbers Emerce Travel Startup 2018 zijn bekend

De startups die tijdens Emerce Travel mogen pitchen zijn bekend. Suntrvl, Hi Hi Guide en Book Different zullen hun idee voorleggen aan de deskundige jury in de hoop zich Emerce Travel Startup 2018 te mogen noemen.

Start-ups

Travel Impact Lab moet innovatie in de reisbranche stimuleren

Het feit dat consumenten hun reizen online onderzoeken en boeken legt druk op de reisbranche om te innoveren. Het nieuw opgerichte Travel Impact Lab moet partijen daarbij helpen.

Research and development

KLM haakt aan op moederdag

KLM is gestart met een moederdagcampagne. ‘Call your Mom moet moeders en kinderen samenbrengen via een nieuw interactief platform. Hier kunnen mensen over de hele wereld tot en met 11 mei 2018 videogesprekken houden met hun moeder.

Campagnes

‘Nu ook instapkaarten in Google Pay’

Google Pay maakt het mogelijk om instapkaarten van luchtvaartmaatschappijen op te slaan in de digitale portemonnee. Dit meldt de website 9to5google.com.

Digital Wallets

Polarsteps: je reis plannen, tracken én bewaren

Polarsteps, dat is toch die app waarmee je automatisch je reisverhaal op een kaart bijhoudt, waarbij je aan elke step foto’s en films met belevenissen toe kunt voegen? “Zeker, dat klopt nog steeds”, zegt Koen Droste, een van de vier oprichters. “Maar we gaan verder, door een geheel nieuwe feature voor trackplanning toe te voegen.”

Start-ups

‘Hoteliers zijn niet erg geïnteresseerd in nieuwe technologie’

De eigen website levert hotels evenveel directe boekingen op als vermelding in de zoekresultaten van Google of op TripAdvisor. Dit blijkt uit onderzoek van hotelchannelmanager SiteMinder.

Travel

Influencer marketing balanceert tussen algoritme en creatieve vrijheid

Er is een constante ophef over de algoritmes van bekende socialmediakanalen als Instagram en Facebook en over de creatieve vrijheid van influencers. Facebook maakt het sinds begin januari moeilijker voor bedrijven om gezien te worden. Hoe garandeer je het succes van je influencer campagnes en hoe maak je de juiste selectie tussen het grote aantal influencers? 

Influencer marketing

Pinterest: reizigers willen surfen, vegetarisch eten en op riviercruise

Pinterest is steeds meer in trek bij alleenreizenden als inspiratiebron. Verder worden milieuvriendelijke hotels en vegetarische restauranttips steeds vaker ‘gepind’, net als kleine steden.

Social

KLM introduceert Tikkie in de app

KLM-reizigers kunnen voortaan in de app een betaalverzoek doen aan vrienden en familie via Tikkie. De nieuwe functie is sinds vorige week beschikbaar.

Payment
Premium

CityHub: nieuwe locatie in Rotterdam en Europa volgt

CityHub heeft na Amsterdam nu ook een vestiging in Rotterdam geopend. Medeoprichter Sem Schuurkes vertelt over de trage start en de stroomversnelling waarin CityHub zich nu bevindt. “Binnen drie jaar openen we minstens vijf vestigingen in Europa.”

Start-ups

Drie traveltrends die onderscheid creëren voor reisorganisaties

Grote, traditionele reisorganisaties proberen zich te herpositioneren, nieuwe spelers zoeken naar manieren om hun brand tot uiting te brengen. Dit alles terwijl de techniek zich blijft ontwikkelen en disruptors de gevestigde orde het vuur aan de schenen leggen. Hoe zorgt een reisorganisatie dat het vooraan de frontlinie van innovatie staat?

Customer Experience

Golfportal Leadingcourses: ‘Marktleider in Europa’

Onbekend bij het algemene publiek, maar ondertussen onmisbaar voor de actieve golfspeler is het reviewportal Leadingscourses.com uit Utrecht. Het bedrijf bereidt zich voor op de komende concurrentiestrijd met de niet-Europese giganten die komen en doet dat vanuit de positie als lokaal marktleider.

Venture
Premium

NexportChina geeft duizend tips aan Chinese bezoekers

Ook NextportChina wil een graantje meepikken van de Chinese bezoekers die in steeds grotere getale naar Nederland komen. Hiertoe is een mini-programma in WeChat gelanceerd in samenwerking met kaartenmaker Duvoor Media. “Het beeld van Chinese reizigers die in een groep achter een vlaggetje aanlopen klopt allang niet meer,” zegt Thijs van der Toom van NextportChina.

Social

Peliqan.ai: locatiegebaseerd zoeken en boeken in Amsterdam

“De app toont met artificial intelligence het relevante aanbod gebaseerd op de locatie en wensen van de gebruiker. Je neemt informatie over de stad tot je en je boekt in vier stappen hetgeen in je planning van die dag past”, vertelt Bhupinder Singh, CEO van start-up Peliqan.ai. Nu alleen nog in Amsterdam, straks misschien wel in alle Europese hoofdsteden.

Start-ups