More stories

Wie wordt Emerce Travel Startup 2018?

Tijdens Emerce Travel op 7 juni gaan we op zoek naar de Emerce Travel Startup 2018. Vorig jaar sleepte botendeelplatform Barqo de titel in de wacht. Doe je dit jaar ook mee?

Travel

Reisapps zijn gevoelig voor mobiele fraude

Marketeers van reisapps zijn in het eerste kwartaal van 2018 voor 65 miljoen dollar het schip ingegaan door mobiele fraude. Dit heeft Appsflyer becijferd. Na shopping, gaming en finance is travel de vierde meest kwetsbare sector.

Venture

De ins & outs van het nieuwe Facebookalgoritme

Het effect van de veranderingen die Facebook heeft aangebracht in het algoritme van de newsfeed is inmiddels bij de meeste bedrijven wel zichtbaar in de metrics. Wat kun je als reisorganisatie doen om toch nog zoveel mogelijk in de timelines van volgers te verschijnen?

Travel

Royal Caribbean promoot nieuwe bestemming in AR/VR

In het najaar van 2019 gaat privé eiland Coco Cay van cruiseoperator Royal Caribbean pas open, maar belangstellenden kunnen er in VR en AR nu al in rondlopen.

Virtual reality

Travel Tomorrow MeetUp: wat Schiphol en Moyee Coffee met blockchain doen (2)

In het nieuwe Travel Tomorrow-rapport dat op 26 maart jl. is verschenen wordt onder andere de potentie van blockchain voor de reisbranche onderzocht. Tijdens de MeetUp in de Jaarbeurs in Utrecht lieten Schiphol en ‘outsider’ Moyee Coffee zien wat zij doen met deze disruptieve technologie.

Tech

Waze lanceert gelokaliseerde reclamedienst

Navigatieapp Waze van Google neemt Waze Local officieel in gebruik na een publieke betaperiode van een jaar. Adverteerders kunnen contextueel relevante reclameposities inkopen op de landkaarten voor autobestuurders.

Online advertising

Travel Tomorrow MeetUp: wat kan de reisbranche met blockchain? (1)

In het nieuwe Travel Tomorrow-rapport worden twee technologieën belicht die in potentie de reisbranche op zijn kop kunnen zetten: artificial intelligence en blockchain. Tijdens de eerste MeetUp naar aanleiding van dit rapport werd blockchain uitgediept. “De echte kracht van blockchain zit hem in de combinatie met andere technologieën.”

Tech

Nieuwe Richtlijn Pakketreizen in Nederlandse wetgeving omgezet

De nieuwe Richtlijn Pakketreizen en Gekoppelde Reisarrangementen EG 2015/2302 is inmiddels omgezet in Nederlandse wetgeving. De nieuwe wet geldt voor (reis)overeenkomsten die op en vanaf 1 juli 2018 worden afgesloten.

Legal

Reizigers zien het meest in biometrie en Artificial Intelligence

Van alle technologieën die momenteel volwassen aan het worden zijn zien reizigers het meest in biometrie om inchecken, boarden en security efficiënter te maken. Dit blijkt uit onderzoek van OAG.

Travel

Save the Date: Emerce Travel 2018

Op 7 juni wordt Emerce Travel gehouden in Pakhuis de Zwijger te Amsterdam. Kom ook inspiratie opdoen over digital commerce, marketing en de laatste innovaties in de reisbranche. Van voice tot AMP’s, van blockchain tot GDPR – alles komt aan bod.

Travel

Uber weg uit Zuid-Oost Azië

Uber verkoopt zijn activiteiten in Zuid-Oost Azië, een gebied met 620 miljoen inwoners, aan concurrent Grab en krijgt in ruil daarvoor een belang van 27,5 procent in de lokale taxibemiddelaar en maaltijbesteller.

Venture

Biometrie in travel: standaardisatie is hard nodig

Driekwart van de smartphones zijn over twee jaar voorzien van sensoren die vingerafdrukken kunnen lezen. De snelheid waarmee biometrie mainstream wordt betekent dat er in de reisbranche werk aan de winkel is, stelt luchtvaarttechnologiebedrijf SITA.

Tech

Traveltrends in 2018: China plaveit de weg

Ook in de reiswereld is China meer en meer trendsetter. Dat bleek tijdens ITB Berlin, deze maand. Samen met videocontent en interactie met klanten via live sessies op social media wordt de positie van China als koploper in digitale ontwikkelingen gezien als dè traveltrend.

Travel

Voigt Travel: merk laden en awareness creëren

Net als Coolblue besloot Voigt Travel twee jaar geleden om af te stappen van aparte bestemmingenwebsites en zichzelf als merk op de kaart te zetten. Dat levert een aantal interessante vraagstukken op, vertelt Rudo Hofman, online marketeer bij Voigt Travel.

Travel

Amadeus en TUI testen Pepper de robot in retail

TUI en Amadeus hebben het gebruik van een menselijk ogende robot getest op de World of TUI flagshipstore in Berlijn. Doel was om te onderzoeken hoe klanten tegenover een dienstverlenende robot staan en in welke situaties deze ingezet kan worden.

Customer Experience