Customer Experience

Nieuwsbrief

 

Artikelen in Customer Experience

Een contentstrategie voor chatbots: de do’s en don’ts

Chatbots veranderen de manier waarop consumenten en bedrijven interacteren. Messaging wordt al gretig gebruikt om een vraag te stellen, een afspraak te maken, feedback te geven en zelfs al aankopen te doen. En chatbots nemen steeds meer van dit werk voor hun rekening. Maar als technologie de communicatie met klanten overneemt, hoe creëer je een user experience die nog menselijk aanvoelt?


Atmosphere zet de toon voor een versterkte klantbeleving

Wat merken als Ace & Tate, Marqt en Wagamama gemeen hebben? Atmosphere van Kollekt.fm. Rolf Dröge, oprichter van de muziekdienst, laat artiesten en andere muziekexperts een afspeellijst samenstellen die gebaseerd is op de merkidentiteit van zijn klanten. “We versterken de in-store-klantbeleving met zorgvuldig geselecteerde muziek.” Inmiddels maken vijfentachtig locaties in zeven verschillende landen gebruik van Atmosphere.


Brandfield lanceert eigen Boutique in Amsterdam

De Brandfield Boutique in de Amsterdamse binnenstad is een feit. Het is de tweede stenen vestiging, naast die van vlaggenschip Groningen, in de missie om meer fysiek aanwezig te zijn. “De juweliersmarkt is nog vrij traditioneel en kent weinig omnichannel-spelers. Als pionier zie ik het als onze taak om de markt flink op te schudden,” aldus algemeen directeur Jacco Tas.


JOSH V met passervice aan huis: ‘Logistiek moet je blijven innoveren’

Modemerk JOSH V komt met een passervice aan de deur. Samen met een aantal andere wijzigingen die het bedrijf doorvoert wil het daarmee de klantervaring verbeteren. Terwijl de klant haar kledingstukken past, wacht de pakketbezorger voor de deur. Een tijdelijk marketingmiddel of serieuze poging de customer experience naar een hoger plan te tillen?


Waarom bewust onderzoek niet goed werkt

Traditionele onderzoeken zoals enquêtes en interviews hebben een groot nadeel: de ondervraagden zullen sociaal-wenselijke antwoorden geven of hun best doen om de onderzoeker te pleasen. De resultaten van deze bewuste onderzoeken zijn dus niet betrouwbaar. Neuromarketing lost dit probleem op.


Meer artikelen in Customer Experience

Topic: Customer Experience

In dit topic vind je achtergrondartikelen, best practices, cases en interviews over alle activiteiten die te maken hebben met Customer Experience, ofwel klantbeleving. Het geheel van alle interacties tussen een onderneming en haar klanten. Zelf bijdragen aan dit Topic ? Mail dan naar egbert@emerce.nl.

Interessant in andere Marketing topics