More stories

Wat B2B e-commerce kan leren van B2C

Om je B2B-e-commerceplatform verder te ontwikkelen is het slim om e-commerce in de B2C-markt goed in de gaten te houden.

Web performance

Vijf nieuwe stelregels tegen cyberdreigingen

Privacy, persoonsgegevens, datalekken: het wordt steeds belangrijker. Het antwoord is vaak ‘meer beveiliging’, maar laten we eens pas op de plaats maken.

Security

Re-targeting in de nieuwe wereld 

Met de komst van de Digital Markets Act, de Digital Services Act en het Nederlandse wetsvoorstel Bescherming Consumentenbescherming  lees je steeds meer over mogelijke targeting- en cookiealternatieven. Toch zijn er maar twee échte alternatieven: contextual targeting  en locatie-targeting.

Online advertising

Start-up Getjobsdone: fixed fee opdrachten voor studenten

Getjobsdone runt een platform waarop bedrijven fixed fee opdrachten kunnen plaatsen voor studenten. Zes vragen aan oprichter Darryl Hopman.

Start-ups

Universal Analytics stopt in juli 2023: verder met Google Analytics 4

Vanaf 1 juli 2023 stopt de verwerking van data in Universal Analytics. Hiermee wordt Universal Analytics uitgefaseerd. De opvolger is Google Analytics 4.

Analytics

Intelligente systemen zorgen voor optimaal contractbeheer

Veel organisaties hebben te maken met contracten. Hoe kun je automatiseringen of kunstmatige intelligentie inzetten om het beheer makkelijker te maken?

Cloud

Van leads naar sales in B2B: vermijd deze vier valkuilen

De stap van leads naar sales is bij B2B vaak lastig, ook op het veelgebruikte LinkedIn. Houd deze vier zaken in zicht en de kans op succes is stukken hoger.

Conversie

De impact van vraaggestuurde zoekopdrachten in Google op je content

Google’s Voice Search en ‘featured snippets’ zijn gericht op specifieke vragen waarop precieze antwoorden moeten komen. Zorg dat je content daarop inspeelt.

SEO
Premium

ING: Zakelijke e-commerce minder groot dan B2C

De sectorexperts van ING verwachten dat de transitie naar een omnichannel verdienmodel in de groothandel de komende jaren stevig zal doorzetten, met de voedingsgroothandel voorop. Niet alleen omdat de klant dit steeds vaker wil, maar ook om nieuwe spelers, zoals online platformen, in de markt het hoofd te bieden.

B2B Digital

Het digitaal managen van een portfolio voor investeerders

Investeringsmaatschappijen beheren portfolio’s voor meerdere ondernemingen. Hoe houd je als investeerder digitaal grip op alle informatie en ontwikkelingen?

Digital Transformation

Haal het maximale uit je CDP met deze vijf best practices

Implementatie is slechts stap 1 in een CDP-project. Echt succes vraagt om meer. Met deze vijf inzichten maak je van je CDP een succes in de praktijk.

Marketing automation
Premium

AI in de praktijk: Deeploy maakt AI uitlegbaar

AI in de praktijk: start-up Deeploy zorgt voor correcte toepassing van AI door organisaties. Want als je het niet kunt uitleggen gaat het uiteindelijk mis. 

Artificial Intelligence
Premium

Emerce Digital Marketing: de transitie van Wildkamp

Bij het vijftig jaar oude bedrijf Wildkamp zijn meer dan 200.000 technische artikelen uit voorraad leverbaar. Maar hoe zorg je voor gelijke klantbeleving als in de winkel? Dat leek tot voor kort onmogelijk voor een productcategorie dat altijd (technisch) advies vereist.

B2B Digital

Wat is de oplossing voor cookieloos adverteren?

Na Apple’s Safari en Mozilla’s Firefox stopt ook Google Chrome vanaf 2023 met het ondersteunen van third party cookies. Hoe kun je jezelf voorbereiden?

Online marketing
Premium

Dealerdirect met Ikwilvanmijnfietsaf.nl, ‘de tijd is nu rijp’

Inkoopplatform Dealerdirect, bekend van ikwilvanmijnauto.nl, breidt zijn dienst uit met fietsen. Particulieren kunnen er hun gebruikte tweewieler aanbieden om binnen een week een bod van een handelaar te ontvangen.

Marketplaces