More stories

Google Assistant op 400 miljoen apparaten

De in Android ingebakken digitale butler, Google Assistant, draait nu op vierhonderd miljoen apparaten wereldwijd. De assistent speelt een centrale rol op Googles stand op elektronicabeurs CES die in Las Vegas gaande is.

Tech

E-sites bouwt chatbot voor Paaspop

Digitaal bureau E-sites uit Breda heeft een chatbot ontwikkeld het festival Paaspop om het contact tussen het event en de bezoekers te intensiveren.

Customer Engagement

Apps luchtvaartmaatschappijen leveren inhaalslag

De mobiele apps van luchtvaartmaatschappijen worden aantrekkelijker voor reizigers. Meer consumenten gebruiken het directe verkoop- en servicekanaal en de gebruiksduur neemt ook toe. Dat laat internationaal onderzoek zien.

Travel

Loyaliteit en komende innovaties: ‘Duurzaam voordeel met data-inzichten’

Dat marketing, loyaliteitsprogramma’s en betalen steeds meer verbonden raken, belooft veel goeds voor bedrijven en marketeers. Bas Jongerius van loyaliteitsplatform Fanly en Everaldo van Doorn van marketingbedrijf Doornvogel spreken over de ontwikkelingen die ze verwachten, loyaliteit en innovatie.

Customer Loyalty

Datingsite Lexa zet chatbot in

Datingsite Lexa.nl lanceert een virtuele coach die singles helpt bij het vinden van een geschikte partner. De Lara Bot zou de eerste chatbot binnen de online datingmarkt moeten zijn.

Customer Service

5 tips voor online video rondom de feestdagen

We zitten er midden in! Het feestdagen seizoen. Sinterklaas is nèt achter de rug en Kerst en Oud&Nieuw komen langzaam dichterbij. Iedereen is op zoek naar cadeau’s voor hun geliefden. De decembermaand is daarom dé perfecte periode om een merk, product of dienst extra te laten opvallen. Maar hoe werkt dat? Wij geven 5 tips die helpen online video zo effectief mogelijk in te zetten rondom en tijdens de feestdagen. Dit alles onder begeleiding van sterke, actuele en Nederlandse voorbeelden.

Video

Hoe maak je de data-explosie relevant? Stay connected

Retailers beschikken over zoveel data, dat ze de klant goed kunnen profileren. De kunst is om die informatie relevant te maken voor je business en te segmenteren op individueel niveau in elke fase van de customer journey. Hoe doe je dat? Stay connected.

Customer Engagement

Klantcontact via chat: welke impact wordt verwacht?

Dat een zeer groot deel van het toekomstige klantcontact via een chat verloopt, lijkt vast te staan. Sociale media, chats op de site, chatapps en in-app chats worden belangrijker. Welke ontwikkelingen verwachten experts?

Customer Service

Waarom we met robots moeten praten

Binnenkort praten we met machines alsof het niets is, alsof ze personen zijn. Als we de voorspellingen mogen geloven zijn er in 2020 meer dan twintig miljard connected devices, die je leven makkelijker maken. Er zit bijna niets anders op dan deel te nemen aan deze virtuele evolutie. Maar welke acties moeten we zelf ondernemen om de evolutie te adopteren?

Customer Engagement

Nieuwe aandacht voor Facebook Groepen en bouw van communities

Facebook ziet een grote (vernieuwde) rol weggelegd voor ‘Groepen’ – het onderdeel voor het ontwikkelen van een community. Daarom zijn er allereerst een aantal nieuwe functies uitgebracht.

Community Management

Emerce Engage: de foto’s

Data, data en nog eens data. Dat was het thema gisteren op het congres Emerce Engage. Sprekers van Marktplaats, DDMA, Kantar TNS en Yourzine boden nieuwe inzichten rond effectief gebruik van data, systemen en klantgegevens. Peter Boer maakte de fotoreportage, waarvan je het volledige overzicht hier vindt.

Customer Engagement

Zo maak je van een chatbot een intelligente assistent

Het gedrag van consumenten is enorm geëvolueerd de laatste decennia. Vroeger volstond een verzorgde website of logo om op te […]

Customer Engagement

Datagebruik: Vertrouwen van consument is valuta van de toekomst

Welke (online) marketeer kan tegenwoordig nog zonder data? Het inzetten van klantdata voor marketingactiviteiten is belangrijker dan ooit. Het zorgt ervoor dat je je consument leert kennen en actief de customer journey kunt vormgeven, om de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon te bezorgen. De technologische ontwikkelingen maken het mogelijk om deze consument persoonlijk te benaderen. Maar wil de consument dit wel? Staat het belang van de consument hierbij ook voorop?

Customer Engagement

KLM’s care tag ontzorgt toerist

Om de passagier ook buiten het vliegveld te vergezellen heeft KLM een audio-tag ontwikkeld, die het verblijf van toeristen in Amsterdam makkelijker moet maken. Zo vertelt de ‘care tag’ op basis van gps waar je fietsen kunt huren en dat je niet mag barbecueën in het Vondelpark.

Customer Engagement

Antwoord op volle inbox: betaal ontvanger voor lezen van marketingmail

Is het denkbaar dat de ontvanger van een marketingmail geld gaat vragen voor het lezen ervan? En bedrijven dus betalen voor gegarandeerd bereik? Sommigen denken van wel. Het zou een antwoord kunnen zijn op de overvolle inboxen.

E-mailmarketing