More stories

Amazon in Nederland: heeft jouw webshop nog bestaansrecht?

Officieel is Amazon al een tijdje actief in Nederland, maar eigenlijk zijn ze er nog niet. Wie nu op de website kijkt, ziet een beperkt assortiment van Kindles en e-books. Dat is al het geval sinds 2014. Voor de complete Amazon-ervaring word je doorverwezen naar Amazon.de, die in het Nederlands vertaald is. Nederlandse webshops moeten nu rekening houden met een dominanter Amazon.

Customer Engagement

Coolblue opent grootste winkel in Amsterdam

Coolblue heeft vanochtend zijn grootste winkel geopend aan de Zuidas in Amsterdam. Half december gaat de overtreffende trap, anderhalf keer groter, open in Den Haag. Inclusief tribune-achtige setting voor live events.

Customer Engagement

Hoe maak je de verwachtingen van de klant waar? Take control

Intern kun je een ingewikkeld bestelproces, onduidelijke voorraadinformatie of prijsverschillen in kanalen misschien vergoelijken door naar legacy systemen of de silo’s in de organisatiestructuur te wijzen. Maar je klanten hebben hier geen boodschap aan. Hoe voorkom je dat ze overstappen naar een andere leverancier? Take control.

Marketing

Hyatt: marketing wordt digital-first

Hyatt verlegt de focus in Nederland van traditionele marcom naar digitale marketing. Hiervoor is Arzu Harvey Ozcan aangetrokken als kersverse digital marketingmanager. “Hyatt gaat naar een digital-first aanpak en dat is best een grote stap.”

Customer Experience

Dentsu Aegis koopt Oxyma

Dentsu Aegis Network (DAN) maakt bekend dat de bedrijvengroep Oxyma overneemt. Deze overname betekent de lancering van het label Merkle in Nederland onder de vlag van Dentsu Aegis Network Nederland. Oxyma groep zal verder gaan onder de naam Merkle Nederland.

Customer Engagement

VRT: strijd om aandacht van de kijker wordt digitaal beslist

Iedereen met een smartphone is in potentie een concurrent van tv- en radiozenders. Een mooi programma maken is niet meer genoeg om de aandacht van de kijker of luisteraar te winnen. Voor VRT was dit reden om de digitale activiteiten flink op de schop te nemen, vertelt Johan Rombouts, technical lead and architect digital bij de Vlaamse omroep.  

Strategy

Hoe bouw je een bot? Meet Sir Pence

Nu online bankieren de norm is en face-to-face contact met klanten sterk is afgenomen, zoeken banken naar nieuwe manieren om de klant te bedienen, betrekken en beïnvloeden. Deloitte Digital ontwikkelde daarom bij wijze van proef de spaarbot Sir Pence.

Singularity

Google zet kleine stappen op vlak van chatbots

De naam Google valt tot nu toe zelden als het gaat over chatbots. Maar relatief geruisloos zet het wel hele kleine stappen. Nieuw is bijvoorbeeld de analyticstool voor botbouwers. Daarnaast komt Zalando over de brug met een eerste bot voor Google Assistant.

Customer Service

Salesforce lanceert nieuwe platformdiensten

CRM reus Salesforce rolde maandag op zijn jaarlijkse congres in San Francisco nieuwe platformdiensten uit voor wat het noemt de Industriële Revolutie 4.0.

Customer Service

Waarom kiezen bedrijven én klanten voor een selfservice community?

De meeste bedrijven die overwegen een online community te starten doen dat met het oog op de klantenservice. Helpen klanten elkaar dan scheelt dat natuurlijk in de kosten. Is dat de enige motivatie? En wat beweegt de klanten juist daar naar hulp te zoeken?

Community Management

Generatie Z: niet mobile-first maar mobile-only

Ze zijn 19 jaar of jonger, beïnvloeden de aankopen van hun ouders en bepalen zeer binnenkort zelf waarvoor de hand van de (elektronische) knip gaat. Generatie Z is meer dan ‘always on’ – ze maken geen onderscheid tussen off- en online, schakelen razendsnel tussen touchpoints en worden niet snel lid van een spaarprogramma. Hoe creëer je loyaliteit bij dez

Customer Loyalty

De toekomst van e-commerce is shoppable video

In retail wordt content belangrijker dan ooit. Het vormt de basis van alle communicatievormen en creëert op talloze manieren de mogelijkheid om met consumenten te engagen. Voor e-commerce en webshops blijft de uitdaging om merkwaarde te creëren, kopers te vinden en omzetten te doen stijgen. Om de koper de portemonnees te laten trekken en de concurrent te verslaan, zal er met content geïnnoveerd moeten worden. Video biedt de beste kans, maar video alleen is niet altijd genoeg.

Video

Killing Marketing: Hoe innovatieve bedrijven marketingkosten omzetten in winst

De manier waarop we consumeren en merken behandelen is fundamenteel veranderd, maar organisaties en marketeers hebben zich nauwelijks aangepast. Marketeers zijn voor hun campagnes nog steeds afhankelijk van de relatie die uitgevers hebben met de beoogde doelgroep. Het advertisingmodel, waarmee we via push advertising de doelgroep willen bereiken en daarvoor ruimte huren bij uitgevers, is achterhaald. De auteurs van Killing Marketing laten zien dat we de verkeerde kant op hebben gekeken.

Strategy

Arne van den Berg en Taco Vinkeles beginnen MediaActivationCo

Arne van den Berg en Taco Vinkeles zijn het merkactivatiebureau MediaActivationCo gestart. Het bureau biedt niet alleen oplossingen voor merken, maar ook voor media (reclame) bureaus.

Customer Engagement

Claus Rødgaard (Valtech): WiFi-beacons voor offline analytics

Valtech heeft een nieuwe beacontechnologie ontwikkeld op basis van WiFi. Adviseur Claus Rødgaard vertelde erover op Emerce eDay. De ‘offline analytics’ die bedrijven ermee verzamelen, zijn zeer bruikbaar in de retailwereld, zo verwacht hij.

Analytics