More stories

Gerard Dielessen (NOC*NSF): ‘Sportbonden moeten antwoord hebben op een digitalere en individuelere wereld’

Digitalisering is voor veel grote bedrijven nog steeds heel lastig. Waar ze vroeger de regie stevig in handen hadden, verschuift het speelveld steeds meer richting het publiek. Bedrijven moeten nadenken over wat ze moeten met sociale media en andere digitale mogelijkheden. Dat geldt ook voor de NOC*NSF en alle bonden die zij vertegenwoordigt. “Ik zeg altijd als je niks doet dan leidt dat tot verelendung, het reservaat en het einde. Iedere dag moet je weer vooruit. We moeten een antwoord hebben op de samenleving die steeds verder digitaliseert en ook individualiseert”, aldus Gerard Dielessen algemeen directeur van het NOC*NSF, bij Fast Moving Targets.

Social

Na Thuisbezorgd.nl ook Greenchoice met chatbot en banner in één

Een display-advertentie en chatbot in één, dat is wat Jorn Eiting van Liempt met Chad op de markt heeft gebracht. Na testcase Thuisbezorgd.nl, gaat nu ook Greenchoice op die manier het gesprek aan met klanten. “De consument wordt serieus genomen, voor de adverteerder is het een nieuwe vorm tussen de awareness en performance-uiting in.”

Programmatic
Premium

Waar liggen de digitale prioriteiten van hotels in 2018?

Hoteliers gaan in 2018 vooral investeren in mobiele en gepersonaliseerde marketing (57 procent). Verder is 53 procent van plan om smart tv’s te introduceren of het op een andere manier mogelijk te maken dat de gast eigen content streamt. Dit blijkt uit de 2018 Lodging Technology Study van Hospitality Techno

Customer Engagement

Crowdsourcing voor nieuwe inzichten is vol risico’s

Coca-Cola heeft aangekondigd crowdsourcing in te zetten voor de campagne van de Olympische Spelen in 2020. Het doel ervan is om het eigen creatieve proces op te schudden. Meer bedrijven betrekken hun achterban om vernieuwende inzichten op te doen. Maar dat is niet zonder risico, blijkt uit nieuw onderzoek.

Community Management

Broad Horizon koopt House of Engagement

Cloudspecialist Broad Horizon neemt House of Engagement over en krijgt daarmee specialisme in huis op het gebied van Microsoft Dynamics 365.

Venture

Facebook stopt met chatbot M

Facebook stopt nog deze maand met zijn Messenger-bot M. De technologie voldeed niet aan de verwachtingen. Vaak was menselijke assistentie nodig om bepaalde taken gedaan te krijgen.

Marketing

Google Assistant op 400 miljoen apparaten

De in Android ingebakken digitale butler, Google Assistant, draait nu op vierhonderd miljoen apparaten wereldwijd. De assistent speelt een centrale rol op Googles stand op elektronicabeurs CES die in Las Vegas gaande is.

Tech

E-sites bouwt chatbot voor Paaspop

Digitaal bureau E-sites uit Breda heeft een chatbot ontwikkeld het festival Paaspop om het contact tussen het event en de bezoekers te intensiveren.

Customer Engagement

Apps luchtvaartmaatschappijen leveren inhaalslag

De mobiele apps van luchtvaartmaatschappijen worden aantrekkelijker voor reizigers. Meer consumenten gebruiken het directe verkoop- en servicekanaal en de gebruiksduur neemt ook toe. Dat laat internationaal onderzoek zien.

Travel

Loyaliteit en komende innovaties: ‘Duurzaam voordeel met data-inzichten’

Dat marketing, loyaliteitsprogramma’s en betalen steeds meer verbonden raken, belooft veel goeds voor bedrijven en marketeers. Bas Jongerius van loyaliteitsplatform Fanly en Everaldo van Doorn van marketingbedrijf Doornvogel spreken over de ontwikkelingen die ze verwachten, loyaliteit en innovatie.

Customer Loyalty

Datingsite Lexa zet chatbot in

Datingsite Lexa.nl lanceert een virtuele coach die singles helpt bij het vinden van een geschikte partner. De Lara Bot zou de eerste chatbot binnen de online datingmarkt moeten zijn.

Customer Service

5 tips voor online video rondom de feestdagen

We zitten er midden in! Het feestdagen seizoen. Sinterklaas is nèt achter de rug en Kerst en Oud&Nieuw komen langzaam dichterbij. Iedereen is op zoek naar cadeau’s voor hun geliefden. De decembermaand is daarom dé perfecte periode om een merk, product of dienst extra te laten opvallen. Maar hoe werkt dat? Wij geven 5 tips die helpen online video zo effectief mogelijk in te zetten rondom en tijdens de feestdagen. Dit alles onder begeleiding van sterke, actuele en Nederlandse voorbeelden.

Video

Hoe maak je de data-explosie relevant? Stay connected

Retailers beschikken over zoveel data, dat ze de klant goed kunnen profileren. De kunst is om die informatie relevant te maken voor je business en te segmenteren op individueel niveau in elke fase van de customer journey. Hoe doe je dat? Stay connected.

Customer Engagement

Klantcontact via chat: welke impact wordt verwacht?

Dat een zeer groot deel van het toekomstige klantcontact via een chat verloopt, lijkt vast te staan. Sociale media, chats op de site, chatapps en in-app chats worden belangrijker. Welke ontwikkelingen verwachten experts?

Customer Service

Waarom we met robots moeten praten

Binnenkort praten we met machines alsof het niets is, alsof ze personen zijn. Als we de voorspellingen mogen geloven zijn er in 2020 meer dan twintig miljard connected devices, die je leven makkelijker maken. Er zit bijna niets anders op dan deel te nemen aan deze virtuele evolutie. Maar welke acties moeten we zelf ondernemen om de evolutie te adopteren?

Customer Engagement