More stories

Data-driven persona’s verbeteren omnichannel personalisatie bij Score

Hoe kun je optimaal, persoonlijk kledingadvies geven aan klanten, in een markt waarin de concurrentie groot is? Dat was de vraag voor jeansspecialist Score.

Data

Tips voor D2C-merken voor het werven en behouden van klanten in onzekere tijden

In periodes van nationale welvaart vergeten marketeers dat hun stijgende verkopen niet alleen worden veroorzaakt door slimme advertenties en uitstekende producten – aankopen zijn afhankelijk van het besteedbare inkomen van consumenten en hun vertrouwen in het bedrijfsleven en de economie. Maar wat gebeurt er als er een verschuiving is in dit vertrouwen? Wat gebeurt er als een economische verandering kleine bedrijven treft en hun financiële reserves en algehele overleving bedreigt?

Coronacrisis

Alexander Snoek (Stan & Stacy): ‘Zo werkt marketing automation’

Alexander Snoek is eigenaar van Stan & Stacey en al tien jaar expert op het gebied van email marketing en marketing automation

Marketing automation

Vier tips voor het maximale bereik op LinkedIN

We kennen het allemaal wel; je hebt een interessant artikel of mededeling die je wilt delen met je netwerk.

Social

Waarom je nu moet starten met marketing automation

Marketing automation maakt je leven als marketeer een stuk makkelijker. Maar waar begin je en hoe werkt het precies?

Marketing automation
Premium

Dentsu-bureau en The North Face boycotten Facebook

Een dochterbedrijf van Dentsu Aegis Network, het Amerikaanse 360i, en kledingmerk The North Face hebben hun reclamebudgetten op Facebook bevroren. De bedrijven verzetten zich de onverbreidelde haatpraat en misinformatie die Facebook op het platform toelaat.

Marketing

Eduard Blacquière (CLUSE horloges): ‘We zijn vooral succesvol, omdat we de klant heel goed snappen’

Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Eduard Blacquière van CLUSE horloges over het belang van een scherp gefocuste doelgroep.

Online marketing
Premium

Cannes Lions van start als week durende videoconferentie

Netwerken zit er dit jaar voor de bezoekers Cannes Lions echt niet in, maar de Franse organisatie probeert wel nog vakkennis over te dragen via topspecialisten. Vandaag begint jaarlijkse event voor de reclamebranche. De vorm: video. Heel veel video.

Marketing
Premium

Rian Rietveld (Level Level): ‘Ontwerp niet voor de ideale mens’

Spraakbesturing en webbrowsers die voorlezen, brengen digitale toegankelijkheid in een stroomversnelling. Toch is aan de basis verbetering nodig. Al was het maar omdat merken er geld door verliezen. “Bureaus spelen een sleutelrol en moeten uit hun cocon zien te geraken”, stelt Rian Rietveld, specialist op dit vlak bij agency Level Level.

Digital Design

Born05 digitale contentbureau van ASN

Born05 is het nieuwe digitale contentbureau van ASN Bank. De partijen zijn een strategische, langdurige samenwerking aangegaan op het gebied van de ontwikkeling, uitvoering en inzet van digitale en social content.

Marketing

Ontdek privacygevoelige informatie in je Google Analytics data

Klantdata in Google Analytics bevat regelmatig persoonlijke en privacygevoelige informatie. Hoe beheer je dat en hoe houd je je aan de regels?

Analytics

LinkedIn Stories nu ook voor bedrijfspagina’s

Na de uitrol van LinkedIn Stories voor Nederlandse gebruikers eerder deze maand, is de nieuwe door Instagram geïnspireerde functie nu ook beschikbaar voor bedrijfspagina’s. Nederlandse bedrijven en merken kunnen zelfs als eerste in Europa Stories testen, waarbij korte video’s, foto’s maximaal 20 seconden zichtbaar is.

Online marketing
Premium

Europees directeur Twitter naar Amazon Nederland

Mark Stockx heeft na zeven jaar bij Twitter als topmanager Europa zijn functie ingeruild voor die van general manager Amazon Advertising in Nederland.

Marketing
Premium

Spotify opent zelfbedieningspaneel videocommercials

De eerste groep adverteerders kan zelf video-commercials gaan uploaden naar het reclamesysteem van Spotify. Het zullen veelal merken zijn die beeldreclame op telefoons en computers kunnen vertonen.

Online advertising

Middels A/B-testing naar een betere cookiemelding

De uitvoering van, en verantwoordelijkheid voor een goede cookiemelding, ligt bij je organisatie. Maar hoe zorg je er nu voor dat zo veel mogelijk bezoekers je cookies accepteren?

Online marketing