More stories

Premium

Nederlands MeMo2 domineert IAB Europe Research Awards

Genomineerd voor zes prijzen en uiteindelijk neemt MeMo2 vijf van de acht beschikbare IAB Europe Research Awards mee naar huis. De Nederlandse onderzoeker oogst lof voor zijn nieuwe crossmediale bereiksplatform THX.

Online marketing

Cookieloze campagnes zorgen voor aardverschuiving in online advertising

Pas als de Nederlandse online advertentiebranche pro-actiever aan de slag gaat met de ontwikkelingen in de markt, kunnen we internationaal uit blijven blinken.

Native advertising

Het selectieproces van een nieuwe marketingtechnologie: vergelijken, testen en kiezen

Voor het maken van de juiste keuze voor een nieuw applicatie, van e-mailmarketing en datamanagement tot social advertising, is een serieus selectieproces vereist.

Online marketing

Bynder neemt videospecialist over

De Nederlandse Digital asset management (DAM) specialist Bynder heeft We Adapt overgenomen, een cloudoplossing die merken helpt bij de ontwikkeling en de inzet van videocontent.

Video
Premium

Nieuw bureau voor ‘complexer wordende front-end’

No Heroes is de naam van een nieuwe club van front-end specialisten, oftewel ontwikkelaars die verantwoordelijk zijn voor de voorkant van een applicatie of website. Het bureau richt zich op moderne ontwikkeltechnieken en design systemen met herbruikbare componenten voor complexe applicaties en websites.

Digital Agencies

Hoe co-design je vanuit huis?

En opeens stond alles stil. Halverwege maart kwam het fysiek samenwerken ineens abrupt tot stilstand.

Digital Design

Nominaties DIA Pro’s bekend

Wie zijn volgens zijn of haar vakgenoten de beste designer, techie en starter van het jaar bij Nederlandse internetbureaus? Op die vraag geven we dit najaar een antwoord bij de uitreiking van de Dutch Interactive Awards. Vandaag maken we de nominaties voor de DIA Pro’s bekend.

Marketing

Tonny Loorbach (CEO IMU BV): ‘Boek is de ultieme marketingbijbel geworden’

Het boek De Online Marketing Tornado is ‘een waterdichte blauwdruk voor een wervelende online business die impact maakt’. Mede ingegeven door de coronacrisis willen Tonny Loorbach en co-auteur Martijn van Tongeren het boek niet op de ouderwetse manier verkopen, maar gratis weggeven. Tonny: ‘Door de coronacrisis loopt het de afgelopen weken storm. De kern van ons bedrijf is het aanbieden van online marketingcursussen, dat doen we al jaren. Veel mensen willen juist nu online ondernemen. Er is dus ineens veel meer vraag naar onze software en we hebben ook een boek gelanceerd: De Online Marketing Tornado hebben we in zes weken tijd geschreven.’

Marketing

Geen Flash meer in Firefox vanaf december

Mozilla zal in december van dit jaar met de lancering van Firefox 84 de ondersteuning voor Flash in de browser volledig stopzetten.

Web-design

Picnic alsnog in het gelijk gesteld met parodie Verstappen

Picnic heeft in hoger beroep toch nog een overwinning behaald op Max Verstappen. Die had de autocoureur opgevoerd in een parodie en daarmee zou volgens de rechtbank het portretrecht zijn geschonden. Picnic moest schadevergoeding van 150.000 euro betalen. Dat geld dient Verstappen nu terug te storten.

Online advertising
Premium

China geeft retail impuls met digitale kortingsbonnen

De Chinese overheid heeft in honderd steden voor een kleine miljard euro digitale kortingsbonnen laten uitdelen om de lokale retail weer op gang te helpen.

Retail

Nominaties Dutch Interactive Awards 2020 bekend

De nominaties van de elfde jaarlijkse Dutch Interactive Awards zijn zojuist bekendgemaakt. Deze selectie staat voor het beste online werk van bureaus in Nederland op variabelen als concept, design en resultaat.

Marketing
Premium

STER na onderzoek: advertentiecookies blijken waardeloos

De exploitant van de digitale NPO-kanalen STER heeft in een zeer breed onderzoek geen bewijs gevonden voor de toegevoegde waarde van advertentiecookies. “Cookieloos adverteren kan heel goed zonder dat dat businessverlies oplevert”, aldus productmanager Online Linda Worp bij STER.

Online advertising

Zo richt je je organisatie in voor het succesvol personaliseren via een centraal klantbeeld

De manier waarop een organisatie is ingericht, is onmisbaar om echt succesvol te zijn met een centraal klantbeeld.

Customer Service

Hogeschool Utrecht gaat analytics translators opleiden

Hogeschool Utrecht start de masteropleiding Data Driven Business, die mensen opleidt tot analytics translator.

Analytics