Google rolt Custom Bidding uit voor alle adverteerders
In juni 2020 maakte Google bekend custom bidding binnen Display & Video 360 (DV360) beschikbaar te stellen aan al haar klanten.
In juni 2020 maakte Google bekend custom bidding binnen Display & Video 360 (DV360) beschikbaar te stellen aan al haar klanten.
Fraude met apps en games is in de eerste zes maanden van het jaar duidelijk afgenomen, zegt AppsFlyer, die de […]
Als data-gedreven marketeer heb je natuurlijk behoefte aan de juiste metrics om te checken of je je doelstellingen wel haalt. Dat vraagt om metrics die relevant en doelmatig zijn. Metrics, kortom, die aansluiten bij wat je met je contentmarketinginspanningen wilt bereiken. Om je te helpen de juiste metrics te bepalen, gaan we in dit artikel de contentmarketing metrics technisch ontleden.
Voor nieuwe adverteerders maar ook zeker adverteerders die de frequente updates van Google Ads niet kunnen bijhouden op het gebied van targeting biedt dit blog uitkomst.
Lees in deze casestudy hoe Voodoo een Dynamic Creative Optimization (DCO) oplossing gebruikt om het grote aantal advertenties (zowel video’s als banners) te produceren dat nodig is voor hun multivariate testen. Lees daarnaast welke resultaten zij met deze nieuwe werkwijze hebben gerealiseerd en wat volgens Voodoo’s marketingteam de voordelen van DCO zijn.
Door het meten van klanttevredenheid proberen organisaties zich een beeld te vormen van de emoties die een – potentiële of bestaande – klant voelt tijdens het informatie- en bestelproces.
Zijn de financiële instellingen klaar om nieuwe technologieën te omarmen en hun aanbod en communicatie aan te passen aan de unieke persoonlijke behoeften van hun klanten? Pas sinds kort zijn banken begonnen met het ontwikkelen van gepersonaliseerde customer journeys. Banken lijken niet echt een keuze te hebben, ze moeten andere B2C-spelers zoals retailers en serviceproviders volgen. De digitale consumenten verwacht een hoge mate van relevantie en gepersonaliseerde ondersteuning. Lees in deze whitepaper hoe je een klantgerichte journeys kunt creëren en bankdiensten in een digitale omgeving kunt personaliseren.
De meeste geavanceerde SEO-tools zijn hartstikke duur. Gelukkig zijn er ook heel wat gratis SEO-tools. Maar welke zijn de beste? Wij zochten het uit.
Ster wil de komende maanden adverteerders zien binnen te halen met wat het noemt een nieuw ‘najaarsaanbod’, waarbij bedrijven die een kwart van hun tv- en radiocampagnes bij de publieke omroep toezeggen 10 procent minder betalen.
TikTok zet in Amerika 200 miljoen dollar apart om opkomende sterren aan zijn platformen verbonden te houden. Het geld wordt gebruikt als een soort salaris voor het werk van de creators. In China geeft het bedrijf ook workshops om techniek te verbeteren. Onduidelijk is of Amerika die ook krijgt.
Programmatic display is al jaren één van de hardst groeiende online marketingkanalen. Nieuwe mogelijkheden groeien als paddenstoelen uit de grond
Publicis Group, internationaal eigenaar van reclame- en communicatiebureaus, zag de Europese omzet in het tweede kwartaal met 23,5 procent krimpen.
Microsoft heeft voor Merkle Nederland gekozen als digitaal creatief bureau voor alle B2B activiteiten in de Nederlandse markt. Merkle werkt hierin nauw samen met Carat, het global mediabureau van Microsoft en ook onderdeel van Dentsu Aegis Network.
Ook Nederlandse politieke partijen maken gebruik van microtargeting, waarbij ze op maat gemaakte boodschappen naar burgers sturen om hen zo te beïnvloeden. Die conclusie trekt UvA communicatiewetenschapper Tom Dobber.
Ruim vier jaar nadat het Brugse digitale bureau Duo sectorgenoot Nascom uit Genk overnam, lijft het nu ook Corecrew uit Gent in. De drie bedrijven gaan verder in de zogenoemde ‘make it fly’-groep.