More stories

Premium

250.000 nieuwe .NL-registraties sinds coronauitbraak

Sinds de uitbraak van het coronavirus zijn er meer dan 250.000 nieuwe .NL-domeinen geregistreerd. SIDN ziet ook dat slapende domeinen op grote zijn geactiveerd.

Online marketing

Branded search: doen of niet doen?

Het is een eeuwenoude discussie in het search landschap, koop je wel of niet in op je eigen merknaam als je organisch goed zichtbaar bent?

Search
Premium

Criteo stapt in exploitatie retailmedia

In een stap om zijn portfolio te verbreden, brengt Criteo een product op de markt waarmee webwinkels geld kunnen gaan verdienen aan reclame-exploitatie op hun websites.

Retail

Zo zorg je voor een succesvolle marketingstrategie zonder einde

Zijn marketeers veel te veel op zoek naar een happy ending? Elke keer weer die stip op de horizon om naartoe te werken?

Online marketing

Bestedingen digitale advertenties naar 2,2 miljard euro, maar tijdperk van groei is ten einde

Vorig jaar werd door Nederlandse adverteerders bijna 2,2 miljard euro van het marketingbudget aan digitale advertenties besteed. Maar voor 2020 zijn de verwachtingen een stuk minder positief. Met de nieuwe realiteit van COVID-19 zal het tijdperk van tien jaar digitale groei ten einde komen. Dat stelt de Online Ad Spend Study, die Deloitte in opdracht van IAB Nederland heeft uitgevoerd.

Online advertising

Dé succesformule voor het ontwikkelen van een moderne marketingstrategie

Dé succesformule voor het ontwikkelen van een moderne marketingstrategie is een aardige belofte. De onderliggende formule? Het door Elevate Digital uitgedachte Customer Infinity-model. Dit model is ontwikkeld voor en door klanten van het gelijknamige bureau. De werkwijze die daaraan heeft bijgedragen, is uitgewerkt in dit whitepaper.

B2B Digital

Bol grote winnaar Best Social Awards

Bol.com kwam is bij de uitreiking van The Best Social Awards vandaag vier keer in de prijzen gevallen, in de categorieën Beste Community Management, Beste Copywriting, Beste Innovatie en Beste Webcare.

Social
Premium

Havas Media aan de slag voor datingmerk Meetic

Havas Media gaat aan de slag voor datingbedrijf Meetic, bekend van merken als Match, Meetic en Lexa.

Digital Agencies
Premium

Emerce Next: Automatisering callcenters komt eraan

Chatbots die begrijpen wat een beller zegt, antwoorden met geschreven tekst en menselijke medewerkers tijdens calls realtime advies op maat geven. Dat is hoe Google de nabije toekomst van callcenters voor zich ziet.

Customer Engagement

Meer rendement uit je B2B campagnes door gebruik te maken van externe eigen data

Hoe mooi zou het zijn. Je geeft alleen marketinggeld uit aan de producten en diensten die je graag verkocht wilt hebben.

Data

Waarom ‘aandacht’ meer aandacht moet krijgen van online marketeers

Alles is ogenschijnlijk meetbaar geworden en sturen op KPI’s als CTR, conversieratio, VTR, likes en engagement is wat marketeers doen.

Online marketing
Premium

Meerdere nominaties MeMo2 voor IAB Europe Research Awards

De Nederlandse crossmediaal werkende meetspecialist MeMo2 is in zes van de acht categorieën genomineerd voor een IAB Europe Research Award.

Marketing

Hoe borg en behoud je datakwaliteit voor je marketingactiviteiten? 

Bij data-driven marketingactiviteiten wordt vaak de term ‘garbage in, garbage out’ gebruikt. Hiermee bedoelen we dat als je campagnes, rapportages, analyses of andere activiteiten baseert op data van lage kwaliteit, de resultaten daarvan zeer waarschijnlijk ook van lage kwaliteit zijn. Maar, wie is nu eigenlijk verantwoordelijk voor de datakwaliteit?

Data

De ideale technologie-architectuur voor een centraal klantbeeld

Technologische oplossingsrichtingen dagen bij aan het inrichten van een centraal klantbeeld.

Customer Service

Communiceer om te innoveren en evolueren: hoe culturele verandering organisaties transformeert

De uitgaven voor digitale transformatie zullen de komende jaren 53 procent van de IT-budgetten uitmaken, zo staat in recent onderzoek van IDC.

Marketing