Mark Appel (CM.com) ‘Wat moet ik met conversational marketing?’
Mark Appel is chief marketing officer bij CM.com en heeft al twintig jaar ervaring in de marketing bij bedrijven als Exact, Twinfields en Apple.
Mark Appel is chief marketing officer bij CM.com en heeft al twintig jaar ervaring in de marketing bij bedrijven als Exact, Twinfields en Apple.
Het aantal adverteerders dat een maand stopt met adverteren op Facebook en Instagram als protest tegen nepnieuws, racisme en haatzaaien is woensdag gestegen naar zo’n 400. TomTom en Heineken hebben zich ook aangesloten bij de boycot.
Met als doel search-specialisten en marketeers ondersteuning te bieden bij het automatiseren van searchstrategieën publiceren brancheverenigingen DDMA en IAB Nederlandde nieuwe Search Automation whitepaper.
In 2019 besteedde adverteerders zo’n 2,2 miljard euro van het totale marketingbudget aan digital advertising. Daarmee steeg het totale aandeel van digital advertising naar 61%
Vandaag begint de inzendtermijn voor de Dutch Search Awards. De organisatie van de jaarlijkse prijs zoekt de beste campagne of tool op het gebied van search marketing en advertising. Voor het eerst kunnen ook bureaus uit België en Luxemburg meedoen.
Mark Appel is Chief Marketing Officer bij CM.com en heeft al twintig jaar ervaring in de marketing, waarvan hij al zeker tien jaar bezig is met marketing automation.
Storytelling geeft bepaalde herkenbare patronen aan informatie, waardoor we er betekenis aan geven. Op deze manier begrijpen we het leven en kunnen we dit overdragen.
Namens adverteerders spreekt ook de Bond van Adverteerders (bvA) haar zorgen uit over de manier waarop op online platforms nepniews wordt verspreid en aangezet wordt tot haat, discriminatie, geweld en racisme.
Essent breidt zijn slimme chatbot uit met een verkoopfunctie. De chatbot helpt consumenten wisselen van energiebedrijf, maar maakt ook persoonlijke berekeningen over te plaatsen zonnepanelen.
Binnen het CRO-werkveld en specifiek bij A/B testen, zet men graag user experience experts in. Zij vormen een brug tussen data en psychologie.
De Duitse specialist in marketing op marketplaces Nakoa start deze zomer activiteiten op in Nederland.
Michiel van Riemsdijk is commercieel directeur van Adeptive. Hij heeft twintig jaar ervaring in emailmarketing, marketing automation en datagedreven marketing.
Je knippert één keer met je ogen en opeens zijn er weer nieuwe functies binnen LinkedIn. De kans bestaat dat je sommige alweer vergeten bent of zelf gemist hebt.
Zowel jongeren als de middengroep (25-44 jaar) laten Facebook steeds vaker vallen. Nog maar 23 procent van de Nederlandse jongeren geeft aan Facebook te gebruiken. Slechts 3 procent van de de jongeren schaart Facebook in de top 3. In de middengroep staat Facebook inmiddels op een vierde plaats, onder WhatsApp, Instagram en YouTube. Dat blijkt uit de Soda Social Media Monitor 2020.
Grote adverteerders als Levi’s en Coca-Cola boycotten Facebook een maand lang omdat het platform oogluikend racisme zou toestaan. Dat kost nu al tientallen miljard dollars aan beurswaarde.