More stories

Mark Appel (CM.com) ‘Wat moet ik met conversational marketing?’

Mark Appel is chief marketing officer bij CM.com en heeft al twintig  jaar ervaring in de marketing bij bedrijven als Exact, Twinfields en Apple.

Online marketing
Premium

400 adverteerders boycotten Facebook wegens aanpak racisme en haatzaaien

Het aantal adverteerders dat een maand stopt met adverteren op Facebook en Instagram als protest tegen nepnieuws, racisme en haatzaaien is woensdag gestegen naar zo’n 400. TomTom en Heineken hebben zich ook aangesloten bij de boycot.

Online advertising
Premium

DDMA en IAB Nederland publiceren nieuwe whitepaper over search automation

Met als doel search-specialisten en marketeers ondersteuning te bieden bij het automatiseren van searchstrategieën publiceren brancheverenigingen DDMA en IAB Nederlandde nieuwe Search Automation whitepaper.

Marketing automation

Een te eenzijdige blik op vandaag, creëert een achterstand voor morgen

In 2019 besteedde adverteerders zo’n 2,2 miljard euro van het totale marketingbudget aan digital advertising. Daarmee steeg het totale aandeel van digital advertising naar 61%

Strategy
Premium

Dutch Search Awards 2020 open voor nominaties

Vandaag begint de inzendtermijn voor de Dutch Search Awards. De organisatie van de jaarlijkse prijs zoekt de beste campagne of tool op het gebied van search marketing en advertising. Voor het eerst kunnen ook bureaus uit België en Luxemburg meedoen.

Search

Mark Appel (CM.com): ‘Tien jaar ervaring in marketing automation, hoe zou ik het anders doen?’

Mark Appel is Chief Marketing Officer bij CM.com en heeft al twintig jaar ervaring in de marketing, waarvan hij al zeker tien jaar bezig is met marketing automation.

Marketing automation

Hoe echte verhalen van echte mensen je merk dichter bij de consument brengt

Storytelling geeft bepaalde herkenbare patronen aan informatie, waardoor we er betekenis aan geven. Op deze manier begrijpen we het leven en kunnen we dit overdragen.

Strategy
Premium

Ook Bond van Adverteerders in gesprek met Facebook wegens haatzaaien

Namens adverteerders spreekt ook de Bond van Adverteerders (bvA) haar zorgen uit over de manier waarop op online platforms nepniews wordt verspreid en aangezet wordt tot haat, discriminatie, geweld en racisme.

Online advertising
Premium

Essent verkoopt zonnepanelen per chatbot

Essent breidt zijn slimme chatbot uit met een verkoopfunctie. De chatbot helpt consumenten wisselen van energiebedrijf, maar maakt ook persoonlijke berekeningen over te plaatsen zonnepanelen.

Social

De taken van een UX expert in een CRO-proces

Binnen het CRO-werkveld en specifiek bij A/B testen, zet men graag user experience experts in. Zij vormen een brug tussen data en psychologie.

Customer Experience
Premium

Specialist in marketplaces Nakoa naar Nederland

De Duitse specialist in marketing op marketplaces Nakoa start deze zomer activiteiten op in Nederland.

Marketplaces

Michiel van Riemsdijk (Adeptiv): ‘Dit zijn de trends in marketing automation’

Michiel van Riemsdijk is commercieel directeur van Adeptive. Hij heeft twintig jaar ervaring in emailmarketing, marketing automation en datagedreven marketing.

Marketing automation

De nieuwste features van LinkedIN – hoe gebruik je ze?

Je knippert één keer met je ogen en opeens zijn er weer nieuwe functies binnen LinkedIn. De kans bestaat dat je sommige alweer vergeten bent of zelf gemist hebt.

Marketing
Premium

‘Populariteit Facebook bereikt dieptepunt’

Zowel jongeren als de middengroep (25-44 jaar) laten Facebook steeds vaker vallen. Nog maar 23 procent van de Nederlandse jongeren geeft aan Facebook te gebruiken. Slechts 3 procent van de de jongeren schaart Facebook in de top 3. In de middengroep staat Facebook inmiddels op een vierde plaats, onder WhatsApp, Instagram en YouTube. Dat blijkt uit de Soda Social Media Monitor 2020.

Social
Premium

Forse schadepost Facebook na adverteerdersboycot

Grote adverteerders als Levi’s en Coca-Cola boycotten Facebook een maand lang omdat het platform oogluikend racisme zou toestaan. Dat kost nu al tientallen miljard dollars aan beurswaarde.

Online advertising