More stories

Premium

New York Times stopt met 3rd party cookies voor reclame

De Amerikaanse krant New York Times stopt per 2021 met het plaatsen van third party cookies, ook voor zijn thuismarkt. Adverteerders kunnen enkel nog gebruik maken van de klant- en lezerkennis van de krant zelf, verworven met aantoonbare toestemming van die lezer.

Online advertising
Premium

Esther Olofsson, Nederlands eerste virtuele influencer

Ze houdt van mode, gezond eten en architectuur en kwam voor de liefde naar Rotterdam. Het verhaal van haar leven is helemaal uitgedacht en gelinkt aan het nu, maar in het echt bestaat Esther Olofsson helemaal niet.

Online marketing

Focus op een effectief KPI-framework, waarbij de klant centraal staat

De tijden van gedachteloos de backlog van de HiPPO wegwerken zijn voorbij. Alles draait om meetbaarheid en data verzamelen.

Customer Experience
Premium

Marketinghuis RTB House naar Brussel

RTB House, leverancier van diverse marketingoplossingen, opent een nieuw kantoor in Brussel. De Amsterdamse vestiging van RTB House Benelux werd begin 2019 geopend en ligt centraal bij de Mondriaantoren. Het onlangs geopende kantoor in Brussel is gevestigd in Belmont Court van WeWork.

Digital Agencies

YouTube belooft adverteerders kwaliteit met YouTube Select

YouTube introduceert een nieuw advertentieprogramma YouTube Select, wat eigenlijk een combinatie is van bestaande premiumdiensten. Adverteerders worden gekoppeld aan video’s met een hogere kwaliteit.

Marketing

Onderzoek: 65% van consumenten gaat vakantiegeld dit jaar anders besteden

Het CBS rapporteerde eind april de grootste daling in consumentenvertrouwen ooit. De boosdoener? Covid-19.

Coronacrisis

WeTransfer sleept Webby binnen

Nogal wat Nederlandse genomineerden grepen vandaag naast de prijzen bij de jaarlijkse Webby Awards. Het Amsterdamse WeTransfer heeft een Webby Award gewonnen voor de beste webdienst en het Amsterdamse reclamebureau 72andSunny won een Webby in de categorie ‘Experimenteel en vreemd’, met een reclame voor douche- en scheerschuim van Lynx. Ook Emakina en SpaceBuzz/MediaMonks zijn in de prijzen gevallen.

Web-design
Premium

IAB Nederland publiceert Programmatic Native Advertising-handboek

De Taskforce Programmatic van brancheorganisatie IAB Nederland publiceert vandaag het eerste Programmatic Native Advertising-handboek. Hiermee wil men meer inzicht bieden in het beschikbare programmatic native aanbod in Nederland, maar ook een eerste aanzet geven voor een individuele standaard voor het populaire advertentieformaat.

Programmatic

Maximaliseer je zichtbaarheid met Google Shopping én Google Zoekresultaten Advertenties

Misschien vraag je je af ​​wat het beste is, Google Shopping of Google Zoekresultaten Advertenties. Het korte antwoord is, geen van beiden.

Online marketing

Kirsten Jassies (social media expert): ‘Op social media is de regel te letten op interacties’

Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met social media expert Kirsten Jassies over trends in social media als Instagram en Facebook.

Online marketing
Premium

Rechter: Facebook doet voldoende om nepadvertenties te voorkomen

Facebook hoeft geen extra inspanningen te verrichten om nepadvertenties voor bitcoins waarin bekende Nederlanders figureren tegen te houden. In navolging van John de Mol waren ook presentator Rik van de Westelaken en zijn werkgever AVROTROS naar de rechter gestapt.

Online advertising

Hoe je met native discovery je conversieratio een boost geeft – drie succesvolle campagnes

Van meer app downloads, enthousiaste nieuwsbrieflezers tot aan groeiende verkoopcijfers; native discovery werkt.

Native advertising
Premium

Open dag Bax Music wordt achtdaags online festijn

De jaarlijkse open dag van Bax Music in Goes kan niet doorgaan, maar het bedrijf kat de traditionele meet-up om tot een achtdaags festijn op Facebook en Youtube met middag- en avondvullende sessies.

Marketing

Jan-Willem te Gussinklo (Marktplaats): ‘Hoe vind je de juiste balans tussen privacy en gerichte advertenties’

Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Jan-Willem te Gussinklo over privacy en de wrijving tussen consumenten en adverteerders.

Online marketing

Googles Chrome gaat ‘zware advertenties’ blokkeren

Googles Chrome gaat in de nabije toekomst ‘zware advertenties’ tegenhouden. Dat zijn advertenties die slecht geprogrammeerd zijn, cryptografie gebruiken of […]

Online advertising