More stories

Zo bouw je content voor elke fase in de customer journey

Dat content cruciaal is om je merk te laten groeien is bij het merendeel van marketeers en eigenaren bekend.

Contentmarketing

Axel Springer voegt eMarketer en Business Insider Intelligence samen

Uitgever Axel Springer voegt onderzoeksbureau eMarketer en Business Insider Intelligence samen. De beide bedrijven gaan verder als Insider Intelligence.

Marketing

Thecla Schaeffer (Tony’s Chocolonely): ‘Geen reclame maken daagt ons creatief uit’

Echte innovatie zit anno 2020 niet in technologie, maar in ‘sociale innovatie’, stelt Thecla Schaeffer, Head of Marketing bij Tony’s Chocolonely. Dus de missie centraal en tech als ondersteuning. Met het impactteam als hart van het bedrijf.

Marketing

Facebook rolt nieuwe vormgeving uit

Facebook rolt sinds vrijdag zijn nieuwe vormgeving uit voor het web. Het sociale netwerk is sneller en heeft een donkere modus gekregen.

Web-design

RTL biedt MKB gratis reclamezendtijd

RTL lanceert een tijdelijk gratis ‘open reclameblok’ voor kleine tot middelgrote ondernemingen die het tijdens de coronacrisis extra moeilijk hebben gehad.

Coronacrisis

Zo realiseer je een centraal klantbeeld als fundament voor klantgericht communiceren

Voor een klantgerichte datagedreven dienstverlening is het essentieel om de klant zo goed mogelijk te kennen en te begrijpen. Veel organisaties hebben hier moeite mee.

Customer Service

Social media in tijden van social distancing

Op social media zie je meer livestreams en mensen die met vrienden en familie videobellen, want 1,5 meter afstand is de nieuwe werkelijkheid.

Social
Premium

‘Grootste verandering in online reclame in tien jaar’

De grootste verandering in ruim tien jaar tijd in de online reclamebranche. Zo omschrijft belangenorganisatie IAB Europe het wegvallen van third party cookie-tracking in webbrowsers. Adverteerders en hun bureaus moeten terug naar het ouderwetse handwerk in het marketingvak.

Marketing

Het effect van een headless CMS en single page application voor marketing professionals

Als marketeer kun je plotseling te maken krijgen met een headless CMS en single page application (SPA) als lichtgewicht front-end. Hoe?

Customer Experience

Hoe digitale designbureaus een steentje bijdragen tijdens de coronacrisis – deel twee

Overal om ons heen zien we mooie, indrukwekkende en spontane initiatieven om de coronacrisis te bestrijden. Een aantal mooie voorbeelden.

Digital Design

Screenforce lanceert aanvraagplatform voor tv-campagnes

Screenforce, waarin Ster Reclame, Ad Alliance, Talpa Network en ORN participeren, lanceert een nieuw aanvraagplatform voor tv-campagnes.

Online advertising

Chiquita bananen krijgen muzikale Spotify stickers

Vanaf vandaag zitten er op de Chiquita bananen vijf verschillende Spotify stickers met een beperkte oplage. Door deze stickers met de Spotify-app te scannen, kan men naar afspeellijsten luisteren die zijn geïnspireerd op Chiquita. Ook kunnen fans vijf nieuwe remixes beluisteren van de originele Chiquita-jingle uit 1950.

Online marketing
Premium

Dept aan de slag voor Hunkemöller in Duitsland

Nadat Hunkemöller al eerder met digital agency Dept heeft gewerkt in zowel Zweden als Denemarken, worden nu ook de Duitse SEO-activiteiten aan het bureau toevertrouwd.

Digital Agencies

Wat zegt wetenschappelijk onderzoek over recessies en marketing? 

Veel ondernemers maken zich druk, niet alleen over de gezondheid van geliefden, maar ook over de gezondheid van hun bedrijf.

Coronacrisis
Premium

Klein miljoen nieuwe abonnees streamingdiensten Nederland

Tijdens de coronacrisis zijn 865.000 mediaconsumenten in Nederland abonnee geworden van een nieuwe videostreamingdienst. Een derde van hen ging naar Amazon Prime Video, een vijfde naar Disney+ en Videoland. Die laatste staat nu het hoogst op de wensenlijstje van de mense die zich nu oriënteren.

Marketing