More stories

Screenforce lanceert aanvraagplatform voor tv-campagnes

Screenforce, waarin Ster Reclame, Ad Alliance, Talpa Network en ORN participeren, lanceert een nieuw aanvraagplatform voor tv-campagnes.

Online advertising

Chiquita bananen krijgen muzikale Spotify stickers

Vanaf vandaag zitten er op de Chiquita bananen vijf verschillende Spotify stickers met een beperkte oplage. Door deze stickers met de Spotify-app te scannen, kan men naar afspeellijsten luisteren die zijn geïnspireerd op Chiquita. Ook kunnen fans vijf nieuwe remixes beluisteren van de originele Chiquita-jingle uit 1950.

Online marketing
Premium

Dept aan de slag voor Hunkemöller in Duitsland

Nadat Hunkemöller al eerder met digital agency Dept heeft gewerkt in zowel Zweden als Denemarken, worden nu ook de Duitse SEO-activiteiten aan het bureau toevertrouwd.

Digital Agencies

Wat zegt wetenschappelijk onderzoek over recessies en marketing? 

Veel ondernemers maken zich druk, niet alleen over de gezondheid van geliefden, maar ook over de gezondheid van hun bedrijf.

Coronacrisis
Premium

Klein miljoen nieuwe abonnees streamingdiensten Nederland

Tijdens de coronacrisis zijn 865.000 mediaconsumenten in Nederland abonnee geworden van een nieuwe videostreamingdienst. Een derde van hen ging naar Amazon Prime Video, een vijfde naar Disney+ en Videoland. Die laatste staat nu het hoogst op de wensenlijstje van de mense die zich nu oriënteren.

Marketing

Het Nieuwe Normaal: Hoe maak je als Retailer nog een draai?

Langzaam, heel langzaam aan zetten we stappen de 1,5 meter economie in. Veel retailers openen hun deuren weer. Bezoekersstromen zijn sterk teruggelopen en de verwachting is ook niet dat hier snel verandering in komt. Met uitzondering van de ‘vitale’ winkels komen er veel te weinig klanten. Ook de online consument vertoont ‘crisis’gedrag. Nieuwe inkomstenstromen zijn hard nodig. Retailers hebben zich in de afgelopen decennia al vaker opnieuw moeten uitvinden door onder andere leegloop van fysieke winkelstraten en een steeds veeleisendere digitale klant. In dit webinar ”Het Nieuwe Normaal: Hoe maak je als Retailer nog een draai?” gaat Krijn Schuurman in gesprek met Lori van Waes (Crossmarks) en Rik Riezebos (EURIB).

Coronacrisis

CRO in crisistijd – zes essentiële stappen

In een crisis als deze moet je je als online marketeer snel aanpassen aan nieuwe uitdagingen en wordt er nog meer gekeken naar effectiviteit.

Conversie

B2B influencer marketing is de sleutel tot het genereren van new business 

Wat influencers zijn voor B2C merken, zijn thought leaders voor de zakelijke markt: merkenbouwers en lead generators. Doe er dan ook wat mee.

Online marketing

Conversieratio optimalisatie vóór livegang in vijf stappen

Conversie Ratio Optimalisatie (CRO) wordt vaak geassocieerd met het optimaliseren van bestaande websites en marketingkanalen

Conversie

Experttips voor conversieoptimalisatie (CRO) en customer experience optimalisatie (CXO)

Verandering en het digitale tijdperk zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De technologische innovaties, productlanceringen en software-updates volgen elkaar in razend tempo op. Voor bedrijven is ‘bijblijven’ niet genoeg, ze moeten voorop lopen. Echter zijn niet alle bedrijven geboren sprinters en is het niet altijd makkelijk om klantervaringen in hetzelfde tempo te optimaliseren als de wereld rond ons heen. Dit eBook biedt je handvatten en praktische tips voor conversie- en customer experience optimalisatie in het digitale tijdperk.

B2B Digital

‘Zorgverzekeraars schieten tekort op digitale toegankelijkheid’

Steeds meer zaken in de zorg worden online geregeld, denk bijvoorbeeld aan het inzien van zorgkosten en declareren van nota’s. Toch valt er nog veel te winnen om alle verzekerden een goede gebruikerservaring te bezorgen, zo blijkt uit onderzoek van Stuurlui naar de digitale toegankelijkheid van 40 Nederlandse zorgverzekeraars.

Web-design
Premium

‘We laten agencies wennen aan cookieloos adverteren’

Adverteren met cookies en het opbouwen van profielen daarmee heeft zijn langste tijd gehad. Technologiebedrijf Adhese bouwde een systeem dat op programmatic lijkt, dus herkenbaar in gebruik, maar zonder cookies kan werken.

Online advertising

Supersnel blogonderwerpen verzinnen met deze gratis tools

Als contentmarketeer of copywriter ben je altijd op zoek naar nieuwe onderwerpen om over te schrijven.

Contentmarketing

IAB Programmatic Awards omgezet naar het nieuwe digitale normaal

De vierde editie van de IAB Programmatic Awards wordt omgezet naar het nieuwe digitale normaal. Ook haalt de organisatie financiële drempels weg: drie gratis cases en talenten in de acht verschillende categorieën kunnen tot 5 juni 2020 worden aangemeld. 

Marketing

Bereid je voor op een wereld zonder cookies

Google roept dat third-party cookies in 2022 niet meer bestaan en wat betreft Apple zijn ze al dood. Meten is weten, ook binnen de online marketing.

Online marketing