More stories

Amerikaanse adverteerders: ‘Corona doet meer pijn dan bankencrisis’

Driekwart van zeker 400 in de VS geconsulteerde adverteerders en advertentiebureaus verwachten dat de coronacrisis hen ernstiger raakt dan de bankencrisis van 2008. Bijna de helft van de adverteerders snijdt nu al in budgetten voor het tweede en derde kwartaal, zo blijkt uit onderzoek van het de onafhankelijke branchevereniging voor digitaal adverteren IAB.

Coronacrisis

Zo biedt Bouwmaat een persoonlijke omnichannel ervaring voor klanten

Met de realtime inzet van klantinzichten brengt Bouwmaat zijn persoonlijke benadering ook naar de digitale kanalen. “Omnichannel betekent dat je online dezelfde persoonlijke betrokkenheid toont als fysiek in de winkel”

Marketing automation

Communicatie is de sleutel tot culturele verandering 

Het gezegde ‘gedeelde smart is halve smart’ geldt zowel in de persoonlijke sfeer als in het bedrijfsleven. Samenwerken helpt om een probleem te begrijpen en vervolgens op te lossen.

Strategy
Premium

Digitale bureaus houden gratis online spreekuren

Een groep van tientallen grote digitale bureaus in Nederland gaat gratis online spreekuren houden voor kleine ondernemers, scholen en verpleeghuizen.

Digital Agencies

Online adverteren in tijden van het coronavirus

We beleven historische tijden nu het coronavirus ook in Nederland om zich heen heeft geslagen. Een van de vele bedrijfstakken die moet inspelen op deze verandering is de marketing

Coronacrisis

Website redesign mét behoud van SEO in tien stappen

Er komt een dag dat je website eraan moet geloven: een migratie naar een nieuw CMS of een redesign. Een waardevolle, maar tijdrovende klus waar verschillende disciplines bij betrokken zijn. Met deze tien stappen zorg je in het proces van een redesign dat je search engine optimization (SEO) niet uit het oog verliest.

SEO

Coronacrisis: vijftig ondernemers en marketeers vertellen over de impact en kansen in hun business

Hoe gaan ondernemers om met de coronacrisis? Welke impact verwacht men? Zijn er kansen? We steken je een hart onder de riem en geven tips in onzekere tijden.

Coronacrisis

B2B digital customer portal in vijf stappen

Wie zich binnen B2B verder wil onderscheiden van zijn concurrenten, kan niet om een digital customer portal heen. Het is The Next Big Thing in e-commerce!

Customer Service

Het belang van Search in tijden van corona

De coronacrisis zorgt voor veel beweging in de online markt. Waar in de ene sector de traffic en de omzetten door het dak gaan, lijdt de andere enorm onder het virus.

Coronacrisis

Mozilla brengt Better Web-abonnementsdienst uit

De Mozilla Foundation en abonnementsdienst Scroll hebben samen een betaalde browserextensie voor de browser Firefox gelanceerd die advertenties op bepaalde websites volledig blokkeert. De opbrengsten gaan direct naar de uitgevers.

Online advertising

Handvatten voor blokkades tijdens het thuiswerken

De wereld is momenteel hard aan het werk om de problemen rond het coronavirus op te lossen. Dit heeft als gevolg dat we nu met z’n allen thuiswerken

Coronacrisis

Zakelijke uitdagingen aanpakken in tijden van het coronavirus: vijf tips

In deze onzekere tijden komen bedrijven voor uitdagingen te staan die veroorzaakt worden door het coronavirus (Covid-19)

Coronacrisis

Dutch Marketing Awards naar Hello Fresh en Arno de Jong (Nederlandse Loterij)

Maaltijdboxleverancier HelloFresh is uitgeroepen tot Marketing Company of the Year en Arno de Jong, Chief Marketing Officer van Nederlandse Loterij, tot Marketeer of the Year bij de vandaag uitgereikte Dutch Marketing Awards.

Marketing

Geen funnelvisie meer: op weg naar een circulaire commerciële organisatie

Het marketing- en saleslandschap is ontzettend vervuild. Ik heb het niet over het milieu, maar wel over verspilling. Een verspilling van tijd, leads en uiteindelijk klauwen met geld. De oorzaak hiervan is de heersende manier van denken in commerciële organisaties. De grote boosdoener? De marketing- en salesfunnel.

Marketing automation

Open- en klikratio’s bij e-mailmarketing flink in de lift

De gemiddelde open- en klikratio’s van e-mail zijn in 2019 gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Bedrijven weten hun doelgroepen steeds effectiever te bereiken met e-mail, zo blijkt uit de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2020, die vandaag is gepubliceerd.

E-mailmarketing