More stories

Google Beleidsbeheerder: krijg sneller onterecht afgekeurde advertenties weer goedgekeurd

Vaak krijgen we binnen Google Ads te maken met automatisch afgekeurde advertenties. Dit gebeurt om verschillende redenen.

Online advertising
Premium

Takeaway.com Duitsland zet ‘opvolger van sms’ RCS in

Klanten van Lieferando, een Duits filiaal van Takeaway.com, kunnen binnenkort geanimeerde en interactieve sms’jes gaan ontvangen van hun bezorgrestaurant.

Customer Service

Wat is de impact van de coronacrisis op contentmarketing? Zo gaan contentmarketeers ermee om

De coronacrisis vraagt veel aanpassingsvermogen, ook bij contentmarketeers. 21 marketeers delen hun tips en inspiratie voor de juiste content in deze bizarre tijd.

Contentmarketing

Succesvolle brand awareness: de impact van kleurgebruik

Wanneer je branding consistent en makkelijk te herkennen is, voelen je klanten zich sneller aangetrokken tot je merk.

Online marketing

Profielverrijking nog beter inzetten voor e-mailmarketing kan ook dynamisch

Wie de profielen in zijn e-maildatabase wil verrijken ontkomt er niet aan om daar in eerste instantie een campagne voor […]

E-mailmarketing

Facebook start rechtszaak rond ‘cloaking’

Facebook heeft de oprichter van het Indiase bedrijf LeadCloak aangeklaagd wegens ‘cloaking’, oftewel misleiding rond advertenties.

Facebook Advertising

De meerwaarde van een UX Designer binnen CRO

Als UX designer ben ik onderdeel van een team samen met psychologen, analisten en strategen.

Digital Design
Premium

Marketeers op zoek naar richting en inspiratie in veranderd marketinglandschap

Een onderzoek onder marketingprofessionals door Platform Innovatie in Marketing (PIM) laat zien dat er door de coronacrisis extra behoefte is […]

Coronacrisis

De geheimen van een effectieve A/B-test

Hoe blijf jij in deze uitdagende periode vooroplopen? In tijden waarin we zijn aangewezen op digitale kanalen, is het zaak deze te optimaliseren en optimaal te benutten. Een effectieve A/B-test kan helpen om je conversieratio te verhogen. Maar, waar begin je?

Online marketing

De onmisbare waarde van Integrated Testing – deel II

Voor marketeers zijn client-side A/B testing tools als Optimizely, Google Optimize, VWO, etc. belangrijke middelen om een website data-driven te optimaliseren.

Online marketing

SEO: hoe blijf je relevant voor je doelgroep?

Zijn de SEO trends die je vandaag de dag tegenkomt nog wel nieuw en zijn ze pas van toepassing in 2020? Nee.

SEO

‘Facebook krijgt flinke klappen van corona’

Analisten kijken met spanning uit naar de kwartaalresultaten van Facebook (vermoedelijk 22 april) als duidelijk wordt wat de impact zal […]

Facebook Advertising

Gamification integreren in je marketingstrategie? Gebruik deze praktische tips

Uit het onderzoek ‘marketingtrends van 2020’ van Qualifio blijkt dat first-party data essentieel is voor bedrijven en dat personalisatie het belangrijkste onderdeel is geworden van marketingcampagnes. Het genereren van leads en het creëren van goede content, waarmee je jouw doelgroep betrekt bij jouw merk, is voor iedere marketeer een uitdaging. Gamification biedt kansen. Hoe kan gamification zorgen voor meer engagement en nieuwe leads? En hoe leer je jouw bestaande klanten en prospects beter kennen aan de hand van (online) games? Dit eBook beschrijft hoe gamification kan worden ingezet als tool voor klantenbinding.

Customer Engagement
Premium

Dept wint Microsofts Global Rising Star of the Year Award

Tijdens Microsoft Advertising Elevate 2020 ontving digitaal bureau Dept de Global Rising Star of the Year Award vanwege de snelle groei van het aantal klanten dat Microsoft Advertising inzet.

Marketing
Premium

Nederlanders tijdens crisistijd: wennen aan het nieuwe normaal

Nederlanders hebben zich massaal neergelegd bij de maatregelen rond het coronavirus en beoordelen de kwaliteit van leven in deze periode op een dikke voldoende. Dat blijkt uit onderzoek van IPG MediaBrands. De holding van Initiative, Reprise, Thrive, UM en YUNE peilde waar Nederland staat en onderzocht hoe de bevolking denkt over thuiswerken, coronastress, vertrouwen in overheid en journalistiek, koopgedrag, acceptatie van de crisismaatregelen en reclame en media.

Communicatie