Marketing tijdens de coronacrisis
We kunnen er niet omheen; het coronavirus zet Nederland op zijn kop en zorgt voor een nieuwe realiteit. Een realiteit waar we als marketeers snel op moeten anticiperen
We kunnen er niet omheen; het coronavirus zet Nederland op zijn kop en zorgt voor een nieuwe realiteit. Een realiteit waar we als marketeers snel op moeten anticiperen
Je werkt aan een nieuw digitaal product, een dienst of feature. Je hebt je strategische richting en concept bedacht en werkt een prototype uit dat – na wat optimalisaties – direct leidt tot het eindresultaat. Klinkt bekend, toch? Prototyping op deze manier benaderen, is een gemiste kans.
Creatieve ondernemers die tijdelijk zonder inkomsten zitten door de coronacrisis, kunnen zich aanmelden via #CREATENOW, een initiatief van de Amsterdamse brand studio Marketing Schmarketing.
Diverse affiliateprogramma’s worden als gevolg van het coronavirus flink teruggeschaald. In Nederland zijn onder meer Gamma, Jumbo, Albert Heijn en Coolblue tijdelijk gestopt met banneradvertenties.
De trainingen van Emerce Opleidingen gaan gewoon door als gepland, maar we zetten ze voort als e-learning via livestreams.
Het houdt de gemoederen bezig: het COVID-19 virus. De consequenties zijn nog niet te overzien, gezien het feit dat er dagelijks grootschalige wijzigingen zijn. Voor de online marketing wereld verandert er ook een hoop, maar wat precies?
Het digitale marketingbureau Fightclub uit Breda gaat de online en offline campagnes voeren voor Bolton Adhesives, het bedrijf achter merken als Bison, UHU en Griffon.
Open de AD-app, sla de Volkskrant open of check Nu.nl: overal staat het corona-nieuws bovenaan. Niet zo gek, nu de omvang van het de crisis steeds meer zichtbaar wordt. Hoewel we (nog) niet in een volledige lockdown zitten, is de ernst van de situatie voor mij ineens glashelder. Het is van groot belang dat je hier met je PR ook op de juiste wijze mee omgaat.
Ook in 2020 blijft Google in rap tempo updates en innovaties uitrollen. Hierdoor kan het nog wel eens gebeuren dat je één van deze nieuwe, zeer bruikbare features mist.
Beheerders van sites met nepnieuws verdienen in Europa tientallen miljoen euro’s met reclames uit de netwerken van Google en Criteo.
Een van de weinige congressen die nog niet waren geannuleerd, Adobes EMEA SUMMIT annex Magento Live in Londen, wordt nu toch later in het jaar gehouden.
HubSpot is anno 2020 de go-to tool voor marketeers, sales professionals én service medewerkers. Hoe heeft het all-in-one platform zich de afgelopen jaren ontwikkeld en is er nog wel plaats voor de achterliggende inbound methode? In dit artikel een terugblik én het toekomstbeeld voor HubSpot in Nederland.
Het coronavirus heeft ook professionals in marketing, communicatie en sales keihard geraakt. Zij zitten van de ene op de andere dag zonder werk; opdrachten zijn ingetrokken of worden niet verlengd. Pitches gaan sowieso niet door, blijkt uit een korte enquête van NIMA.
De presentatie van het benchmarkonderzoek Digital Agencies 2020, georganiseerd door branchevereniging Dutch Digital Agencies, hostingprovider True en uitgevoerd door het onderzoeksbureau van IDG, wordt gepresenteerd in een webinarvorm in verband met het coronavirus.
Als je zelf een app gaat (laten) ontwikkelen dan is het belangrijk goed te letten op de technologie waarmee de app ontwikkeld wordt.