More stories

Intent marketing in 2020: Ontwikkel een langetermijn-strategie met deze tips

Tegenwoordig begrijpen we dat consumenten geen homogene doelgroepsegmenten zijn die uitsluitend worden gedefinieerd door leeftijd of geslacht (in feite kunnen marketeers die hun publiek proberen te bereiken door uitsluitend te vertrouwen op demografische gegevens, meer dan 70 procent van de potentiële kopers missen). In plaats daarvan is het van cruciaal belang om de realtime mindset van een klant te begrijpen op basis van zowel hun online als offline gedrag. Door veranderingen in het zoekgedrag kunnen consumenten hun ware intentie nu op meer plaatsen en vaker dan ooit tevoren uiten. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen of optimaliseren van je intent marketingstrategie.

Marketing

Lever de ultieme klantervaring met een digitaal ecosysteem

Een sterk product of dienst biedt geen garantie meer voor groei. Tegenwoordig zijn strategieën nodig die de gehele customer journey ondersteunen

Customer Experience
Premium

‘Adblockers een probleem voor A/B-testen’

Het toenemend gebruik van adblockers en trackerbeperkingen in browsers maken het lastiger om A/B-testen te doen, zegt Frans Appels van LevelUp Group.

Marketing

In acht stappen naar een succesvol CRO-programma

Tegenwoordig kan digital marketing niet meer zonder conversieoptimalisatie (CRO). Functietitels zoals CRO specialist, CRO manager en Growth hacker vliegen je om de oren. Daarnaast is CRO vaak geïntegreerd in de werkzaamheden van iedere moderne marketeer. Ben je verantwoordelijk voor het verhogen van de conversie of eigenaar van het CRO programma in jouw organisatie? Dan biedt deze whitepaper handvatten en praktische tips. Je leert wat de acht essentiële stappen van een succesvol CRO-programma zijn. Geen stress als je al bezig bent: zie dit dan als een kans om jouw CRO programma te verbeteren.

Conversie

Boeren en tuinders lanceren eigen verhalenplatform

Landbouworganisatie LTO start BoerenBuren, naar eigen zeggen ‘dé Facebook- en Instagramcommunity van de boer voor de burger’.

Marketing

Een moderne customer loyalty strategie | Tips van Vebego en SAP

Technologie is een belangrijke factor om Customer Experience initiatieven te laten slagen, aldus Gartner. Het eenduidig meten van klanttevredenheid en het verzamelen van data over verschillende systemen, is best een uitdaging. In dit webinar gaat Krijn Schuurman in gesprek met Andries van Bentum van Vebego International en Donia Ibrahimi van SAP. Zij gaan onder andere in op het meetbaar maken van customer experience, customer loyalty en het optimaliseren van je loyalty strategie.

Customer Experience

Robbert van der Hulst (M2Media): ‘Adverteerders vragen zich af of ze nog wel iemand kunnen bereiken’

In Nederland is een grote groep van 45-plussers die op een traditionele manier naar televisie kijkt. Daardoor kan met tv nog altijd een ongekend groot publiek bereikt worden. Inmiddels gebeurt er online en on demand heel veel bij de jongere generatie en dit verschuift langzaam naar de oudere generatie. ‘De echte samenwerkingen tussen online platformen en klassieke televisie zijn er nu nog niet, omdat het water nog niet tot aan de lippen staat,’ zegt Robbert van der Hulst is werkzaam bij M2Media; een bureau dat media- en marketing vraagstukken oplost om merken te laten groeien. 

Online advertising

De in-house agency-trend: hoe adverteerders, techbedrijven én mediabureaus kunnen profiteren

De zucht naar meer controle en overzicht zorgt ervoor dat veel adverteerders hun programmatic advertising steeds vaker insourcen.

Online advertising

Inschrijving DDMA E-mail Awards geopend

De inschrijving voor de Beste E-mail Campagne, E-mail Professional van het Jaar en de Battle of the Agencies is nu geopend. Op donderdag 25 juni wordt wederom het beste werk in e-mailmarketing bekroond tijdens de DDMA Email Summit, die dit jaar voor het eerst plaatsvindt in SugarCity in Halfweg.

E-mailmarketing

VVV Online Cadeaucode nu verkrijgbaar

De VVV Cadeaukaart is voortaan ook beschikbaar als een ‘online only’ variant.

Customer Loyalty
Premium

Nieuwe techniek tegen browser fingerprinting van Brave

Het wordt voor adverteerders en marketeers nog lastiger om internetgebruikers te identificeren nu webbrowser Brave een nieuwe techniek invoert tegen browser fingerprinting. Er sneuvelt weer een manier om internetters te identificeren.

Privacy

Onderzoek: bedrijven reageren niet op complimenten op Instagram

Voor het vierde jaar op rij, is een groot longitudinaal, kwalitatief onderzoek gedaan in de vorm van mystery posts op Instagram.

Customer Service

PR- en marketingbureaus bundelen kennis jongeren en hun gezinnen

Acht Europese PR-, marketing- en communicatiebureaus bundelen de krachten op het gebied van jongerenkennis in het We Are Family-netwerk. Voor de Benelux is LVTPR een van de medeoprichters.

Communicatie
Premium

Kwart miljoen euro voor Rotterdamse contentstartup Channext

De Rotterdamse startup Channext heeft via informele investeerders 250.000 euro opgehaald voor zijn software-as-a-service platform waarbij content wordt gedeeld tussen leveranciers en wederverkopers. Daar is volgens het bedrijf in Europa grote vraag naar.

Contentmarketing

Integreren is niet kopiëren

“We willen graag een geïntegreerde campagne” is momenteel een veelgehoorde vraag uit de markt. Maar wat is geïntegreerd? En is campagne voeren wel genoeg?

Strategy