More stories

Handvatten voor blokkades tijdens het thuiswerken

De wereld is momenteel hard aan het werk om de problemen rond het coronavirus op te lossen. Dit heeft als gevolg dat we nu met z’n allen thuiswerken

Coronacrisis

Zakelijke uitdagingen aanpakken in tijden van het coronavirus: vijf tips

In deze onzekere tijden komen bedrijven voor uitdagingen te staan die veroorzaakt worden door het coronavirus (Covid-19)

Coronacrisis

Dutch Marketing Awards naar Hello Fresh en Arno de Jong (Nederlandse Loterij)

Maaltijdboxleverancier HelloFresh is uitgeroepen tot Marketing Company of the Year en Arno de Jong, Chief Marketing Officer van Nederlandse Loterij, tot Marketeer of the Year bij de vandaag uitgereikte Dutch Marketing Awards.

Marketing

Geen funnelvisie meer: op weg naar een circulaire commerciële organisatie

Het marketing- en saleslandschap is ontzettend vervuild. Ik heb het niet over het milieu, maar wel over verspilling. Een verspilling van tijd, leads en uiteindelijk klauwen met geld. De oorzaak hiervan is de heersende manier van denken in commerciële organisaties. De grote boosdoener? De marketing- en salesfunnel.

Marketing automation

Open- en klikratio’s bij e-mailmarketing flink in de lift

De gemiddelde open- en klikratio’s van e-mail zijn in 2019 gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Bedrijven weten hun doelgroepen steeds effectiever te bereiken met e-mail, zo blijkt uit de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2020, die vandaag is gepubliceerd.

E-mailmarketing

Wat voegt een dataplatform toe aan je e-mailmarketing?

Marketeers die het softwarepakket van hun E-mail Service Provider waren ontgroeid, stapten -tot een aantal jaren geleden- vooral over op duurdere marketing automation pakketten. Ondanks dat marketeers deze route nog steeds volgen, is er wel een mooi alternatief voor handen: een koppeling met een Customer Data Platform. Maar wat voegt zo’n dataplatform nu eigenlijk toe aan je e-mailmarketing?

E-mailmarketing

Waarom digitale tooling voor op de werkvloer sociaal moet zijn

In hoog tempo veranderen digitale samenwerkingstools de structuren op de werkplek. Deze tools worden steeds belangrijker voor de samenwerking en […]

Online marketing

Profiteren van native adverteren: voor financiële merknamen als Fidelity is het een kwestie van vertrouwen

Financiële handelsmerken behoren tot de top vijf van industrieën als het gaat om hoeveel geld ze uitgeven aan digitale advertenties.

Native advertising

Reizen, vakanties en het coronavirus

In deze tijden van onzekerheid over de gezondheid van naasten of je eigen gezondheid tekent zich echter ook een scenario af dat voor vele bedrijven en consumenten rampzalige gevolgen kan hebben.

Coronacrisis
Premium

Marketingbureau geeft gratis advies Google Ads

Marketingbureau Prodos uit Den Dolder gaat gratis advies geven rondom Google Ads aan ondernemers en marketeers die omhoog zitten.

Marketing

De ACM scherpt richtlijnen ter bescherming van de consument aan: wat is de impact voor online personalisering?

Personalisering was één van dé buzzwords in de afgelopen jaren en de inzet ervan door webwinkels is langzamerhand meer regel […]

Legal

AP geeft organisaties meer tijd vanwege coronacrisis

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) geeft overheden en bedrijven tijdens de coronacrisis ruimte om zich te concentreren op de bestrijding van het virus. Zo krijgen organisaties waar nodig meer tijd om te reageren op vragen van de AP en geeft de AP initiatieven om de volksgezondheid te beschermen ruim baan.

Coronacrisis

Hoe Trubendorffer 2693% meer SEO-verkeer in twaalf maanden kreeg

Vanaf mei 2018 was adverteren in Google Ads voor de verslavingszorg nauwelijks meer mogelijk. Trubendorffer maakte daarom de overstap van SEA naar SEO. Met succes.

Search

Marketing tijdens de coronacrisis

We kunnen er niet omheen; het coronavirus zet Nederland op zijn kop en zorgt voor een nieuwe realiteit. Een realiteit waar we als marketeers snel op moeten anticiperen

Coronacrisis

Prototyping als heilige graal bij het ontwerpen van digitale producten

Je werkt aan een nieuw digitaal product, een dienst of feature. Je hebt je strategische richting en concept bedacht en werkt een prototype uit dat – na wat optimalisaties – direct leidt tot het eindresultaat. Klinkt bekend, toch? Prototyping op deze manier benaderen, is een gemiste kans.

Digital Design