‘Adblockers een probleem voor A/B-testen’
Het toenemend gebruik van adblockers en trackerbeperkingen in browsers maken het lastiger om A/B-testen te doen, zegt Frans Appels van LevelUp Group.
Het toenemend gebruik van adblockers en trackerbeperkingen in browsers maken het lastiger om A/B-testen te doen, zegt Frans Appels van LevelUp Group.
Tegenwoordig kan digital marketing niet meer zonder conversieoptimalisatie (CRO). Functietitels zoals CRO specialist, CRO manager en Growth hacker vliegen je om de oren. Daarnaast is CRO vaak geïntegreerd in de werkzaamheden van iedere moderne marketeer. Ben je verantwoordelijk voor het verhogen van de conversie of eigenaar van het CRO programma in jouw organisatie? Dan biedt deze whitepaper handvatten en praktische tips. Je leert wat de acht essentiële stappen van een succesvol CRO-programma zijn. Geen stress als je al bezig bent: zie dit dan als een kans om jouw CRO programma te verbeteren.
Landbouworganisatie LTO start BoerenBuren, naar eigen zeggen ‘dé Facebook- en Instagramcommunity van de boer voor de burger’.
Technologie is een belangrijke factor om Customer Experience initiatieven te laten slagen, aldus Gartner. Het eenduidig meten van klanttevredenheid en het verzamelen van data over verschillende systemen, is best een uitdaging. In dit webinar gaat Krijn Schuurman in gesprek met Andries van Bentum van Vebego International en Donia Ibrahimi van SAP. Zij gaan onder andere in op het meetbaar maken van customer experience, customer loyalty en het optimaliseren van je loyalty strategie.
In Nederland is een grote groep van 45-plussers die op een traditionele manier naar televisie kijkt. Daardoor kan met tv nog altijd een ongekend groot publiek bereikt worden. Inmiddels gebeurt er online en on demand heel veel bij de jongere generatie en dit verschuift langzaam naar de oudere generatie. ‘De echte samenwerkingen tussen online platformen en klassieke televisie zijn er nu nog niet, omdat het water nog niet tot aan de lippen staat,’ zegt Robbert van der Hulst is werkzaam bij M2Media; een bureau dat media- en marketing vraagstukken oplost om merken te laten groeien.
De zucht naar meer controle en overzicht zorgt ervoor dat veel adverteerders hun programmatic advertising steeds vaker insourcen.
De inschrijving voor de Beste E-mail Campagne, E-mail Professional van het Jaar en de Battle of the Agencies is nu geopend. Op donderdag 25 juni wordt wederom het beste werk in e-mailmarketing bekroond tijdens de DDMA Email Summit, die dit jaar voor het eerst plaatsvindt in SugarCity in Halfweg.
De VVV Cadeaukaart is voortaan ook beschikbaar als een ‘online only’ variant.
Het wordt voor adverteerders en marketeers nog lastiger om internetgebruikers te identificeren nu webbrowser Brave een nieuwe techniek invoert tegen browser fingerprinting. Er sneuvelt weer een manier om internetters te identificeren.
Voor het vierde jaar op rij, is een groot longitudinaal, kwalitatief onderzoek gedaan in de vorm van mystery posts op Instagram.
Acht Europese PR-, marketing- en communicatiebureaus bundelen de krachten op het gebied van jongerenkennis in het We Are Family-netwerk. Voor de Benelux is LVTPR een van de medeoprichters.
De Rotterdamse startup Channext heeft via informele investeerders 250.000 euro opgehaald voor zijn software-as-a-service platform waarbij content wordt gedeeld tussen leveranciers en wederverkopers. Daar is volgens het bedrijf in Europa grote vraag naar.
“We willen graag een geïntegreerde campagne” is momenteel een veelgehoorde vraag uit de markt. Maar wat is geïntegreerd? En is campagne voeren wel genoeg?
De marketingwereld ziet er compleet anders uit dan tien jaar geleden. Naast branding is het belang van performance enorm toegenomen en het aantal kanalen is flink gegroeid. Dit zorgt voor verschillende uitdagingen.
Bioscoopketen Kinepolis beschikt over een database met miljoenen klanten. Dat is een rijk bezit waarmee Kinepolis verantwoord wil omgaan. Communicatie met de klant moet altijd relevant en persoonlijk zijn. Marketing automation maakt het voor Kinepolis eenvoudig om bioscoopliefhebbers aan zich te binden, in elk land en in elke gewenste taal.