More stories

Digital Food 2020: ‘Enen en nullen kun je niet eten’

Op 24 maart aanstaande organiseert Foodlog samen met Emerce het congres Digital Food. Wat is Digital Food eigenlijk? En wat maakt de digitalisering van de foodsector nou bijzonder? We vroegen het Bart Fischer, expert op het gebied van digitale transformatie binnen retail.

Food
Premium

Zeventig procent online reclame naar Facebook en Google

Zeventig procent van de online reclamebudgetten wereldwijd gaat naar twee partijen: Facebook en Google. De reclamemarkt is een ongereguleerde duopolie geworden waar enkel de kruimeltjes nog toevallen aan lokale partijen en techspelers die niet zijn opgewassen tegen de twee reuzen.

Marketing
Premium

Made.com: influencer marketing raakt uitgehold

Online woonwinkel Made.com is de eerste die hardop uitspreekt wat veel andere merken zijn gaan denken: het begrip influencer marketing raakt uitgehold en de waarde ervan overschat.

Influencer marketing

Eenvoudige manieren om je online merkreputatie te verbeteren

Het is dringen op de markt. Met de toenemende concurrentie is het belangrijk dat ondernemingen tijd en energie steken in hun online reputatie. Een goede relatie met klanten is het fundament onder het succes van een onderneming. Tegelijkertijd geldt ook: een goede reputatie duurt jaren om op te bouwen maar kun je in een paar seconden weer afbreken

Customer Engagement

Onderzoek: 16% van de antwoorden van bedrijven op Facebook is nutteloos

Hoe reageren bedrijven inhoudelijk als je hen concreet een vraag stelt op Facebook, of een comment zet bij een post? Worden er call-to-actions gegeven en komen er wel antwoorden op de vraag?

Customer Service
Premium

Nieuwe CEO voor GroupM in Europa

Demet İkiler is aangesteld als CEO EMEA van WPP-onderdeel GroupM. Zij volgt Dominic Grainger op, die in september 2019 CEO van Specialist Communications bij WPP werd.

Digital Agencies

Native Advertising in 2020 – geen stoorzender maar inspiratiebron

Native advertising wint steeds meer aan populariteit. In 2020 belooft deze – relatief nieuwe – manier van adverteren een flinke groeispurt door te maken.

Native advertising

De belangrijkste martech-trends op een rij

De martech-branche, afgeleid van marketing technology, ontwikkelt zich sneller dan ooit. Een van de belangrijkste uitdagingen daarbij is het voorspellen van consumentengedrag en in het verlengde daarvan het trekken van de aandacht van de consument. Ben je werkzaam in de martech-branche, dan zul je de snelle veranderingen bij moeten benen en de nieuwste trends in de gaten moeten houden. De belangrijkste trends in 2020 op een rij. 

Online marketing

De best bewaarde geheimen voor succes in Duitsland

Hoe zorg je dat je online optimaal scoort in een markt die wordt gedomineerd door Google, Amazon en internationale merken? In dit artikel worden de vijf best bewaarde geheimen voor succes in Duitsland ontrafeld.

Duitsland

Nieuwe focus in het CRM-tijdperk: employee engagement en mobiele CRM

Customer relationship management (CRM) krijgt een nieuwe dimensie, zo is mijn verwachting. Naast de klant komen dit jaar de eigen medewerkers centraal te staan.

Customer Service

CMO Jeremiah Albinus weg bij fonQ

Na 12,5 jaar, waaronder 4 jaar in de rol van CMO, vertrekt Jeremiah Albinus bij meubelverkoper fonQ. Hij heeft besloten om nieuwe uitdagingen te verkennen en neemt op 3 april afscheid. Naar een opvolger wordt nog gezocht.

Online marketing
Premium

Saskia Wagenmakers nieuwe voorzitter van IAB Nederland

Nathalie Peters stapt per 11 maart aanstaande op als voorzitter van belangenorganisatie IAB Nederand en geeft het roer over aan Saskia Wagenmakers.

Marketing

Fors meer reclamebestedingen elektrische auto’s

Mediaregistratiebureau Adfact registreerde in 2019 fors meer campagnes voor elektrisch aangedreven auto’s (EV’s). De Nederlandse reclamebestedingen op onder andere radio, tv, print en outdoor steeg van 19 naar 49 miljoen euro. Daarmee nam deze markt vorig jaar 16 procent (in 2018: 6%) van de totale reclamebestedingen binnen de personenautomarkt voor haar rekening.

Online advertising

Otto.nl zet in op personalisatie

Webwinkel Otto.nl schakelt de technologie van Insider in om zijn online aanbod te personaliseren.

Marketing

Gouden lessen voor content, afgekeken van de media

Of je nou een magazine maakt, een merkverhaal communiceert of een video-serie bedenkt; als niemand het ziet, hoort of begrijpt, kun je het net zo goed niet doen. Maar hoe maak je nou effectieve content? In dit artikel: vijf gouden lessen, afgekeken van de media.

Contentmarketing