More stories

Vergeet de standaard vacatureadvertenties – en andere tech recuitment tips voor 2020

In dit artikel volgen een aantal praktische tips en voorbeelden over employer branding en tech recruitment. Doe er je voordeel mee.

Recruitment

Cindy Krum (MobileMoxie): ‘Marketeers moeten vaker naar hun telefoons kijken’

Tijdens Friends of Search op 4 februari verschijnt ook Cindy Krum van MobileMoxie op het podium.

Search
Premium

J. Walter Thompson wordt Wunderman Thompson

Reclamebedrijf J. Walter Thompson Amsterdam verandert haar naam in Wunderman Thompson Amsterdam. Niet alleen de naam is nieuw, er ontstaat ook een nieuw bureau. Een bureau dat technologie, data, strategie en creativiteit combineert.

Digital Agencies

In vijf stappen naar een geoptimaliseerde e-mailcampagne

De gemiddelde Nederlander ontvangt tussen de veertig en zeventig e-mails per dag. E-mailmarketing is en blijft één van de hoogst converterende marketingkanalen. Uit cijfers van Litmus blijkt dat elke euro die je investeert in e-mailmarketing je ongeveer 38 euro oplevert. Helaas geld dit niet voor elke mail die je verstuurd. Hoe verbeter je de ROI van je verstuurde e-mails?

E-mailmarketing

Consumentenbond lanceert Privacymeter

De Consumentenbond lanceert een Privacymeter voor online diensten. Hiermee kunnen consumenten in één oogopslag zien of een aanbieder zich aan de privacyregels houdt.

Privacy
Premium

Dept neemt Zwitserse bureau Hinderling Volkart over

Dept voegt alweer een buitenlandse partner toe aan zijn internationale portfolio. Het toonaangevende Zwitserse bureau Hinderling Volkart sluit zich aan bij digital agency Dept.

Digital Agencies

‘Social influencers schetsen een zorgwekkend positief beeld van alcohol’

Social influencers die populair zijn onder jongeren, blijken veel en positief over alcohol te praten. Ook is vaak niet duidelijk wanneer het om reclame voor grote alcoholmerken gaat. Dit is de conclusie van onderzoek naar hoe influencers op social media over alcohol communiceren door de Universiteit van Amsterdam.

Social
Premium

Resultatenpagina Google toch onder de loep

Het zichtbare verschil tussen organische en betaalde zoekresultaten bij Google is mogelijk te klein geworden. Gebruikers hebben in elk geval duidelijk hoorbare kritiek. De zoekmachine gaat kijken wat daar te doen is.

Marketing
Premium

Nieuwe bestuursleden Verenigde Internet Exploitanten

De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX), waar online bereiksonderzoek NOBO onder valt, heeft sinds kort een nieuw bestuur.

Analytics

Sales engagement strategie ontwikkelen? Gebruik deze handvatten

Om succesvol te zijn in sales moeten accountmanagers weten wat de klant wil.  In de praktijk blijkt vaak dat er een mismatch is tussen koper en verkoper.  Accountmanagers weten meestal niet goed wat de prospect écht wil. Hierdoor kiezen zij vaak de verkeerde aanpak en geven ze niet de juiste, relevante informatie. Hoe overbrug je als salesmanager de kloof tussen koper en verkoper? En hoe creëer je de juiste balans tussen traditionele verkooptechnieken en technologie?

Marketing

De groei van Instagram in Nederland vlakt af

TikTok heeft 700.000 Nederlandse gebruikers van 15 jaar en ouder, maar ook Twitter en Snapchat groeien. Beide hebben elk ongeveer 2,5 miljoen gebruikers. Dat blijkt uit onderzoek van Newcom, dat zaterdag is verschenen.

Social
Premium

Laurens Gunneweg (Philips Benelux): ‘Programmatic wordt meer mensgericht’

Steeds meer merken verkiezen insourcing van de programmatic-activiteiten boven het mediabureau. In krap twee jaar zette Philips Benelux de stap via een hybride model naar staan op eigen benen. “We moeten meer zelf leren van de data”, zegt Laurens Gunneweg, Digital Performance Manager.

Marketing
Premium

Marktplaats.nl introduceert marketingopties voor MKB’ers

Ondernemers in het MKB krijgen meer mogelijkheden om zich te profileren en naar klanten te luisteren met de introductie van een aantal nieuwe marketingopties.

Marketplaces

Competence Factory neemt opleidingsinstituut How & Knower over

Opleidingsspecialist Competence Factory uit Utrecht heeft opleider How & Knower overgenomen. Dit Groningse instituut werd in oktober 2019 failliet verklaard, maar zal onder de vlag van Competence Factory trainingen blijven aanbieden op het snijvlak van creatie, strategie en technologie.

Marketing

Martin Röttgerding (Bloofusion): ‘Slimme oplossingen zijn gericht op mensen die niet over de middelen beschikken.’

Martin Röttgerding (Head of SEA bij online marketingbureau Bloofusion) presenteert zijn nieuwste oplossingen op Friends of Search op 4 en 5 februari.

Search