More stories

‘Effect contentmarketing wordt nauwelijks gemeten’

Hoewel een grote meerderheid van de Nederlandse b2b-marketeers vindt dat contentmarketing werkt voor zijn of haar organisatie, hanteert ruim 70 procent geen rendementsdoelstellingen. Ook zegt 41 procent niet over een contentstrategie te beschikken, terwijl ze die wel van cruciaal belang te vinden voor het welslagen van contentmarketing. Dat blijkt uit onderzoek van &content, het contentmarketingbureau van MT MediaGroep onder 304 b2b-marketeers in Nederlandse organisaties.

Contentmarketing

Apple: reclame in pushberichten nu toegestaan

Ontwikkelaars mogen van Apple voortaan advertenties via push-notificaties sturen. Voorheen was dat niet toegestaan, al werd het oogluikend toegestaan.

Online advertising

Waarom Enterprise Resource Planning (ERP) een integraal onderdeel moet zijn van e-commerce

Omnichannel is een foeilelijk woord voor hoe wij tegenwoordig allemaal ons leven inrichten.

Online marketing

Zoekmachine Google vanaf september mobile-first

De zoekmachine van Google wordt vanaf september mobile-first. Google gaat dan in eerste instantie pagina’s indexeren die voor smartphones zijn geoptimaliseerd of responsive zijn.

Search

Genootschap voor Reclame krijgt jongste voorzitter ooit

Jip Samhoud wordt de nieuwe voorzitter van het Genootschap voor Reclame. Samhoud, 30 jaar, is de jongste voorzitter ooit van het 97 jaar oude genootschap en neemt het stokje over van Linda Boks.

Marketing

Onderzoek: 60% bedrijven reageert niet op Instagram

Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality als je ze benadert of noemt op Instagram? Slechts 40% van de  bedrijven reageert op een concrete vraag.

Customer Service
Premium

Go Spooky digital en social media partner voor Coca Cola Nederland

GoSpooky wordt digital en social media partner voor het gehele merkenportfolio van Coca-Cola Nederland.

Digital Agencies
Premium

Dept neemt Deense Sorthvid over

Dept breidt zijn netwerk opnieuw verder uit met het Deense Sorthvid, dat Pandora, Royal Copenhagen, Copenhagen Airports, BoConcept en Magasin tot zijn klanten mag rekenen. Het team van 100 digitale experts verhuist dit jaar naar een nieuwe gezamenlijke locatie.

Digital Agencies

Hoe HTML5 Nederlandse DOOH-mediabedrijven een voorsprong geeft

De Digital Out of Home (DOOH) advertentiemarkt is wereldwijd bezig aan een sterke opmars. Nederland loopt in deze markt voorop.

Online advertising

Contentoo haalt 250.000 euro op voor contentcreatieplatform

De Nederlandse scale-up Contentoo heeft 250.000 euro opgehaald bij angel investors. Verreweg het grootste deel hiervan komt van Ten Cate Investeringsmaatschappij, een investeringsfonds van de familie Ten Cate.

Marketing

In vier stappen naar een relevanter aanbod voor je klant

Hoe verhoog je klantwaarde? In deze blogpost neem ik je in vier stappen mee in hoe je tot een concrete […]

Customer Engagement
Premium

Digitale bureaus Youwe en MediaCT bundelen krachten

Youwe, het full-service digital bureau met kantoren in Rotterdam, Amsterdam, Groningen, Leeds, Londen en Helsinki, bundelt de krachten met e-commerce specialist MediaCT.

Digital Agencies

Herziene Code Telemarketing gaat deze week in

De herziene Code Telemarketing is officieel goedgekeurd door de Stichting Reclamecode (SRC). Vanaf deze week geldt de code dan ook voor alle organisaties in Nederland.

Marketing

Rotterdam verliest voorlopig gevecht tegen reclamedrukwerk

Rotterdam mag voorlopig geen JA/JA sticker invoeren van de rechter. De gemeente had daarmee willen handhaven op het bezorgen van ongewenst reclamedrukwerk in brievenbussen. Huis-aan-huisbladen zouden wel mogen worden bezorgd in brievenbussen zonder sticker, maar reclamedrukwerk niet.

Marketing

Productinformatie wordt steeds belangrijker, ook in B2B

De juiste productinformatie speelt een toenemende rol in het verleiden van je klanten tijdens het aankoopproces. Dat klinkt veel B2C-aanbieders al bekend in de oren.

PIM