More stories

Premium

Voice-gebruikers zoeken contact met bedrijfs-apps

Dertien procent van de gebruikers van voice-assistenten, zoals Google Assistent of Siri, heeft wel eens geprobeerd een bedrijf te benaderen via deze app. Een kwart van de respondenten verlangt in de toekomst op al zijn vragen reactie van de spraakrobots.

Voice

Is ‘growth hacking’ een bedreiging voor het bouwen van een sterk merk?

Vandaag de dag halen steeds meer grote ondernemingen growth hackers naar binnen om te innoveren door middel van een continu proces van experimenteren, meten en optimaliseren.  

Strategy

Disruptie in search | Optimaliseer je CMS voor een optimale zoekervaring

Met de opkomst van gesproken zoekopdrachten, Internet of Things (IoT) en de voortdurende evolutie van zoekmachines zoals Google, Pinterest, Bing en Yelp, wordt het landschap van digitale kanalen steeds complexer. Hoe speel je in op deze ontwikkelingen? Cody Cnrkovich (Adobe) verwoord de disruptie van het digitale landschap als volgt: “Omdat nieuwe technologie de customer journey hervormt, hebben marketeers strategische oplossingen nodig voor het customer experience management. Door voorbeelden van experience tools te combineren met gestructureerd gegevensbeheer en een klantgerichte mentaliteit, kunnen merken consumenten bereiken op intentiemomenten om betrokkenheid en conversie te stimuleren.”

Marketing
Premium

Groei Out of Home in 2019 ruim 8 procent; 36 procent al digitaal

In 2019 is de totale omzet van de twaalf meest toonaangevende bedrijven in Nederland op het gebied van de buitenreclame – traditioneel en digitaal – gegroeid naar 211 miljoen euro. In 2018 bedroeg ging het nog om 195 miljoen.

Online advertising

Slimster.nl (SEO) en Leen Bakker (SEA) winnaars Friends of Search Awards 2020

Tijdens het Friends of Search-congres, georganiseerd door brancheverenigingen IAB Nederland en DDMA, zijn vandaag de winnaars van de eerste Friends of Search Awards bekend gemaakt. Slimster.nl gaat er vandoor met de award voor beste werk in Search Engine Optimization (SEO). Leen Bakker neemt de Search Engine Advertising (SEA)-prijs mee naar huis.

Search

DDMA start met Commissie Influencer Marketing

DDMA, branchevereniging voor data en marketing, heeft de Commissie Influencer Marketing in het leven geroepen. Het belangrijkste doel van de nieuwe commissie is het professionaliseren van het vakgebied.

Influencer marketing

Manieren om je merkrichtlijnen beter na te leven

Iedereen die wel eens branded content heeft gecreëerd, gebruikt of gecommuniceerd begrijpt de noodzaak van merkrichtlijnen.

Contentmarketing
Premium

‘Amazons Super Bowl-commercial het effectiefst’

Onderzoek van het de Kellogg School of Management in de VS roept Amazons #BeforeAlexa uit als effectiefste reclamefilm.

Marketing

Zo voorkom je dat je marketingactiviteiten lijden onder de nieuwe cross-domain cookie norm

Per 4 februari komt Google Chrome met een update om zogenaamde cross-domain cookies veiliger te maken, maar ook om het gebruik hiervan in te perken. Hoe speel je hier op in?

Online marketing

Ad Alliance maakt samenstelling managementteam bekend

RTL heeft het managementseam bekend gemaakt van de Ad Alliance, een bundeling van de verkoopactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, Triade Media en RTL op het gebied van online video.

Video
Premium

Reclamebureau TCC gaat op in Fightclub

The Communication Company (TCC) uit Breda gaat na dertig jaar, qua naam, op in die van zijn zusterlabel Fightclub.

Digital Agencies

‘Tientallen gemeenten maken gebruik van agressieve online volgmethoden’

Enkele tientallen Nederlandse gemeenten gebruiken agressieve cookies op hun website. Dankzij deze cookies kunnen bedrijven als Facebook en Google de bezoekers van de gemeentelijke website volgen, zo meldt de Volkskrant maandag.

Analytics

Hoe de RAI tien procent meer bezoekers werft met contentmarketing en gepersonaliseerde mailings

Met de inzet van SEO, contentmarketing en marketing automation realiseerde de RAI tien procentmeer bezoekers voor haar Aquatech Amsterdam 2019 beurs.

Marketing automation

De meest inspirerende webdesigntrends voor 2020

De wereld van webdesign verandert razendsnel. Hoe val je in 2020 nog op? Tim Beekhuis en 8 webdesign-experts zetten de 15 belangrijkste trends voor je op een rij.

Web-design

Experttips voor effectieve contentmarketing en contentmanagement

Dit rapport is geschreven namens Sitecore door analisten van het onafhankelijke onderzoeksbureau MARKESS by exægis. Het rapport kijkt naar kritische succesfactoren voor effectieve contentcreatie en -beheer, geïnspireerd op best practices die door de markt zijn geïdentificeerd. Het rapport is gebaseerd op feedback van leidinggevenden op C-niveau die werken voor bedrijven of baanbrekende merken op dit gebied, en op vooruitziende analyses van het onderzoeksprogramma ‘Customer Experience & Digital Strategies’ door MARKESS by exægis.

B2B Digital