More stories

Groeien in datavolwassenheid gaat over meer dan alleen data

Hoe ga jij het komende jaar de volgende stap zetten om je marketing te verbeteren? Grote kans dat je iets noemt over data en relevantie.

Data

Tips om je B2B-whitepapers optimaal te laten renderen

De whitepaper is één van de geheime wapens van goede contentmarketeers. ‘Geheim’, want veel bedrijven kennen de ingrediënten van een werkelijk effectieve whitepaper niet. In dit artikel volgt een kijkje in de keuken van CanvassCompany.

B2B Digital

Steeds meer merken betreden de gamewereld

De game-industrie groeit hard. Heel hard. GlobalData verwacht dat tegen 2025 de game-industrie goed is voor zo’n 300 miljard dollar

Online advertising

Voorlopig geen klantgegevens meer beschikbaar voor energieaanbiedingen op maat

De gezamenlijke netbeheerders voor elektriciteit en gas zijn gestopt met het centraal beschikbaar stellen van klantgegevens, op basis waarvan energieleveranciers hun ‘aanbod op maat’ voor elektriciteits- en gascontracten baseren.

Legal

Zo structureer je je contentmarketing aanpak

Contentmarketing staat samen met social media bovenaan de 2020 activiteitenlijst van Nederlandse marketeers volgens recent onderzoek.

Contentmarketing

Scoren met SEO op de belangrijkste momenten

Vaak ontbreekt bij SEO het hoofdingrediënt voor het succes: continuïteit. In aandacht, focus en strategie maak je het verschil. Met oog voor offline rankingfactoren.

Search
Premium

Bart te Riele Creative Director bij One Shoe

Bart te Riele is per 1 februari aangesteld als nieuwe Creative Director bij digitaal burea One Shoe.

Digital Agencies

De belangrijkste key take aways van Friends of Search 2020

Friends of Search stond dit jaar in het teken van consumentenvertrouwen, de persoonlijke maat binnen automation, het verschil maken met data, natural language understanding en het vermijden van ambiguïteit.

Search
Premium

WPP opent Nederlands expertisecentrum Amazon-reclame

De WPP-labels Greenhouse Group en Wunderman Thompson Commerce openen in Nederland gezamenlijk een zogeheten ‘Amazon Center of Excellence’ (ACE).

Online advertising

Microsoft stopt met advertentieplatform UWP apps

Microsoft stopt op 1 juni met het advertentieplatform voor zijn zogenoemde UWP apps. Tot 31 mei wordt er nog gewoon uitbetaald.

Online advertising
Premium

Verdwijnt de SEA specialist door de opkomst van A.I?

Als we kijken naar trends in het SEA-landschap, dan zien we dat automatisering (of automation) een hot topic is en blijft. Wordt door automation de rol van SEA-consultant overbodig of verandert dit alleen?

Artificial Intelligence
Premium

Voice-gebruikers zoeken contact met bedrijfs-apps

Dertien procent van de gebruikers van voice-assistenten, zoals Google Assistent of Siri, heeft wel eens geprobeerd een bedrijf te benaderen via deze app. Een kwart van de respondenten verlangt in de toekomst op al zijn vragen reactie van de spraakrobots.

Voice

Is ‘growth hacking’ een bedreiging voor het bouwen van een sterk merk?

Vandaag de dag halen steeds meer grote ondernemingen growth hackers naar binnen om te innoveren door middel van een continu proces van experimenteren, meten en optimaliseren.  

Strategy

Disruptie in search | Optimaliseer je CMS voor een optimale zoekervaring

Met de opkomst van gesproken zoekopdrachten, Internet of Things (IoT) en de voortdurende evolutie van zoekmachines zoals Google, Pinterest, Bing en Yelp, wordt het landschap van digitale kanalen steeds complexer. Hoe speel je in op deze ontwikkelingen? Cody Cnrkovich (Adobe) verwoord de disruptie van het digitale landschap als volgt: “Omdat nieuwe technologie de customer journey hervormt, hebben marketeers strategische oplossingen nodig voor het customer experience management. Door voorbeelden van experience tools te combineren met gestructureerd gegevensbeheer en een klantgerichte mentaliteit, kunnen merken consumenten bereiken op intentiemomenten om betrokkenheid en conversie te stimuleren.”

Marketing
Premium

Groei Out of Home in 2019 ruim 8 procent; 36 procent al digitaal

In 2019 is de totale omzet van de twaalf meest toonaangevende bedrijven in Nederland op het gebied van de buitenreclame – traditioneel en digitaal – gegroeid naar 211 miljoen euro. In 2018 bedroeg ging het nog om 195 miljoen.

Online advertising