Groeien in datavolwassenheid gaat over meer dan alleen data
Hoe ga jij het komende jaar de volgende stap zetten om je marketing te verbeteren? Grote kans dat je iets noemt over data en relevantie.
Hoe ga jij het komende jaar de volgende stap zetten om je marketing te verbeteren? Grote kans dat je iets noemt over data en relevantie.
De whitepaper is één van de geheime wapens van goede contentmarketeers. ‘Geheim’, want veel bedrijven kennen de ingrediënten van een werkelijk effectieve whitepaper niet. In dit artikel volgt een kijkje in de keuken van CanvassCompany.
De game-industrie groeit hard. Heel hard. GlobalData verwacht dat tegen 2025 de game-industrie goed is voor zo’n 300 miljard dollar
De gezamenlijke netbeheerders voor elektriciteit en gas zijn gestopt met het centraal beschikbaar stellen van klantgegevens, op basis waarvan energieleveranciers hun ‘aanbod op maat’ voor elektriciteits- en gascontracten baseren.
Contentmarketing staat samen met social media bovenaan de 2020 activiteitenlijst van Nederlandse marketeers volgens recent onderzoek.
Vaak ontbreekt bij SEO het hoofdingrediënt voor het succes: continuïteit. In aandacht, focus en strategie maak je het verschil. Met oog voor offline rankingfactoren.
Bart te Riele is per 1 februari aangesteld als nieuwe Creative Director bij digitaal burea One Shoe.
Friends of Search stond dit jaar in het teken van consumentenvertrouwen, de persoonlijke maat binnen automation, het verschil maken met data, natural language understanding en het vermijden van ambiguïteit.
De WPP-labels Greenhouse Group en Wunderman Thompson Commerce openen in Nederland gezamenlijk een zogeheten ‘Amazon Center of Excellence’ (ACE).
Microsoft stopt op 1 juni met het advertentieplatform voor zijn zogenoemde UWP apps. Tot 31 mei wordt er nog gewoon uitbetaald.
Als we kijken naar trends in het SEA-landschap, dan zien we dat automatisering (of automation) een hot topic is en blijft. Wordt door automation de rol van SEA-consultant overbodig of verandert dit alleen?
Dertien procent van de gebruikers van voice-assistenten, zoals Google Assistent of Siri, heeft wel eens geprobeerd een bedrijf te benaderen via deze app. Een kwart van de respondenten verlangt in de toekomst op al zijn vragen reactie van de spraakrobots.
Vandaag de dag halen steeds meer grote ondernemingen growth hackers naar binnen om te innoveren door middel van een continu proces van experimenteren, meten en optimaliseren.
Met de opkomst van gesproken zoekopdrachten, Internet of Things (IoT) en de voortdurende evolutie van zoekmachines zoals Google, Pinterest, Bing en Yelp, wordt het landschap van digitale kanalen steeds complexer. Hoe speel je in op deze ontwikkelingen? Cody Cnrkovich (Adobe) verwoord de disruptie van het digitale landschap als volgt: “Omdat nieuwe technologie de customer journey hervormt, hebben marketeers strategische oplossingen nodig voor het customer experience management. Door voorbeelden van experience tools te combineren met gestructureerd gegevensbeheer en een klantgerichte mentaliteit, kunnen merken consumenten bereiken op intentiemomenten om betrokkenheid en conversie te stimuleren.”
In 2019 is de totale omzet van de twaalf meest toonaangevende bedrijven in Nederland op het gebied van de buitenreclame – traditioneel en digitaal – gegroeid naar 211 miljoen euro. In 2018 bedroeg ging het nog om 195 miljoen.