More stories

Slimster.nl (SEO) en Leen Bakker (SEA) winnaars Friends of Search Awards 2020

Tijdens het Friends of Search-congres, georganiseerd door brancheverenigingen IAB Nederland en DDMA, zijn vandaag de winnaars van de eerste Friends of Search Awards bekend gemaakt. Slimster.nl gaat er vandoor met de award voor beste werk in Search Engine Optimization (SEO). Leen Bakker neemt de Search Engine Advertising (SEA)-prijs mee naar huis.

Search

DDMA start met Commissie Influencer Marketing

DDMA, branchevereniging voor data en marketing, heeft de Commissie Influencer Marketing in het leven geroepen. Het belangrijkste doel van de nieuwe commissie is het professionaliseren van het vakgebied.

Influencer marketing

Manieren om je merkrichtlijnen beter na te leven

Iedereen die wel eens branded content heeft gecreëerd, gebruikt of gecommuniceerd begrijpt de noodzaak van merkrichtlijnen.

Contentmarketing
Premium

‘Amazons Super Bowl-commercial het effectiefst’

Onderzoek van het de Kellogg School of Management in de VS roept Amazons #BeforeAlexa uit als effectiefste reclamefilm.

Marketing

Zo voorkom je dat je marketingactiviteiten lijden onder de nieuwe cross-domain cookie norm

Per 4 februari komt Google Chrome met een update om zogenaamde cross-domain cookies veiliger te maken, maar ook om het gebruik hiervan in te perken. Hoe speel je hier op in?

Online marketing

Ad Alliance maakt samenstelling managementteam bekend

RTL heeft het managementseam bekend gemaakt van de Ad Alliance, een bundeling van de verkoopactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, Triade Media en RTL op het gebied van online video.

Video
Premium

Reclamebureau TCC gaat op in Fightclub

The Communication Company (TCC) uit Breda gaat na dertig jaar, qua naam, op in die van zijn zusterlabel Fightclub.

Digital Agencies

‘Tientallen gemeenten maken gebruik van agressieve online volgmethoden’

Enkele tientallen Nederlandse gemeenten gebruiken agressieve cookies op hun website. Dankzij deze cookies kunnen bedrijven als Facebook en Google de bezoekers van de gemeentelijke website volgen, zo meldt de Volkskrant maandag.

Analytics

Hoe de RAI tien procent meer bezoekers werft met contentmarketing en gepersonaliseerde mailings

Met de inzet van SEO, contentmarketing en marketing automation realiseerde de RAI tien procentmeer bezoekers voor haar Aquatech Amsterdam 2019 beurs.

Marketing automation

De meest inspirerende webdesigntrends voor 2020

De wereld van webdesign verandert razendsnel. Hoe val je in 2020 nog op? Tim Beekhuis en 8 webdesign-experts zetten de 15 belangrijkste trends voor je op een rij.

Web-design

Experttips voor effectieve contentmarketing en contentmanagement

Dit rapport is geschreven namens Sitecore door analisten van het onafhankelijke onderzoeksbureau MARKESS by exægis. Het rapport kijkt naar kritische succesfactoren voor effectieve contentcreatie en -beheer, geïnspireerd op best practices die door de markt zijn geïdentificeerd. Het rapport is gebaseerd op feedback van leidinggevenden op C-niveau die werken voor bedrijven of baanbrekende merken op dit gebied, en op vooruitziende analyses van het onderzoeksprogramma ‘Customer Experience & Digital Strategies’ door MARKESS by exægis.

B2B Digital

Vergeet de standaard vacatureadvertenties – en andere tech recuitment tips voor 2020

In dit artikel volgen een aantal praktische tips en voorbeelden over employer branding en tech recruitment. Doe er je voordeel mee.

Recruitment

Cindy Krum (MobileMoxie): ‘Marketeers moeten vaker naar hun telefoons kijken’

Tijdens Friends of Search op 4 februari verschijnt ook Cindy Krum van MobileMoxie op het podium.

Search
Premium

J. Walter Thompson wordt Wunderman Thompson

Reclamebedrijf J. Walter Thompson Amsterdam verandert haar naam in Wunderman Thompson Amsterdam. Niet alleen de naam is nieuw, er ontstaat ook een nieuw bureau. Een bureau dat technologie, data, strategie en creativiteit combineert.

Digital Agencies

In vijf stappen naar een geoptimaliseerde e-mailcampagne

De gemiddelde Nederlander ontvangt tussen de veertig en zeventig e-mails per dag. E-mailmarketing is en blijft één van de hoogst converterende marketingkanalen. Uit cijfers van Litmus blijkt dat elke euro die je investeert in e-mailmarketing je ongeveer 38 euro oplevert. Helaas geld dit niet voor elke mail die je verstuurd. Hoe verbeter je de ROI van je verstuurde e-mails?

E-mailmarketing