More stories

Een mini-website in de mail met AMP: dé nieuwe trend in e-mailmarketing

E-mail software provider (ESPs) Copernica ondersteunt sinds deze week als een van de eerste Nederlandse ESPs AMP in e-mail. Een duik in de verwachtingen. 

E-mailmarketing

Emerce Update: Instagram ideaal voor de synthetische generatie

bol.com vreest de komst van Amazon.nl niet. Voor het eerst reageerde de retailer bij monde van Tom Hensen (manager social & content marketing) gisteren bij Emerce Update Instagram op de komst van de Amerikaanse internetreus naar Nederland. “Ik denk dat we de Nederlandse en Vlaamse consument wat beter begrijpen. Wij weten wat Koningsdag is en wat de Gentse Feesten zijn.”

Influencer marketing

Google: kleine ondernemers slecht vindbaar

Tweederde van de kleine MKB’ers is online slecht vindbaar en een derde heeft niet eens een website. Google brengt daarom een hulpmiddel uit waarmee retailers hun webshop kunnen optimaliseren.

Retail

Takeaway.com sponsor van UEFA EURO 2020

Takeaway.com wordt een van de sponsoren van het EK Voetbal dat in 2020 in meerdere Europese landen wordt gespeeld.

Marketing

KWF selecteert Energize als activatiebureau

KWF Kankerbestrijding heeft Energize geselecteerd als digitaal en activatiebureau. Momenteel wordt gewerkt aan een tweetal campagnes die deze wintermaanden te zien zullen zijn.

Campagnes

Essent, HEMA en KLM naar Emerce Engage

Maak kennis met het Concertgebouw; wat is zijn roemrijke geschiedenis en welke aanpak is gekozen voor persoonlijke campagnes die via diverse online kanalen worden ingezet? Hoofd marketing Job Noordhoff vertelt op Emerce Engage, eind novemb er, over de keuzes die het Concertgebouw heeft gemaakt.

Customer Engagement

Facebook moet nepadvertenties John de Mol weren

Facebook is verplicht om nu en in de toekomst nepadvertenties te weren waarin mediaondernemer John de Mol bitcoins en andere cryptovaluta aanprijst. Ook moet Facebook De Mol gegevens verstrekken over de identiteit van de partijen die achter de misleidende advertenties zitten. Als Facebook de uitspraak van de rechtbank niet opvolgt, kan een dwangsom worden opgelegd die kan oplopen tot 1,1 miljoen euro.

Online advertising

It’s culture, stupid!

Wat wordt het toverwoord op mediagebied? Het zou zomaar ‘cultuur’ kunnen zijn, maar de markt focust op dit moment nog steeds vooral op data. Terecht?

Online marketing

Harvard: Merken hebben geen inzicht in succes loyaltyprogramma’s

Loyaliteitsprogramma’s zijn er in alle soorten en maten. Je kan punten sparen, miles of gaan voor korting. Dat is althans het eerste waar consumenten direct aan denken wanneer je het over dergelijke programma’s hebt: ze zijn namelijk veelal transactiegedreven. Bedrijven geven een consument voor elke aankoop iets en daarmee hoopt het merk die consument voor een langere periode te binden. Toch zien we een kentering ontstaan.

Customer Loyalty

Het belang van SEO-migratie: voorkom verlies van zoekverkeer bij een nieuwe site

Een slecht uitgevoerde SEO-migratie kan rampzalig uitpakken voor de online zichtbaarheid en omzet. Een goede SEO-migratie levert echter kansen op.

Search

Eric Kip (Exterion Media): ‘De helft van alle buitenreclame wordt digitaal’

Nu reclame op tv, radio en internet in rap tempo verandert door personalisatie, kan buitenreclame niet achterblijven. Terwijl digitalisering doorzet, blijft het natuurlijke moment waarop mensen uitingen tegenkomen relevantie geven, aldus Eric Kip, algemeen directeur van Exterion Media. “Er is een kwaliteitsslag gaande.”

Marketing

Infographic: zo benader je Instagram influencers

Influencer marketing beperkte zich vroeger tot YouTube, maar gaat steeds meer richting Instagram. In hoeverre verschilt de rol van Instagram ten opzichte van YouTube in hun communicatiemix? En wat kunnen merken hiervan leren? In een interactieve fireside chat, gemodereerd door influencer marketing manager Jeanine van Dommele, geven influencers Govert Sweep en Rianne Meijer een antwoord op deze vragen tijdens Emerce Update #5: Instagram op 12 november in Amsterdam. Daarbij past ook deze infographic van iFluenz: hoe benader je als marketeer een Instagram influencer?

Influencer marketing

ING, Europcar, KVK, Eneco en Pathé maken kans op Dutch Search Awards

Onder andere ING, Europcar, KVK, Eneco, Pathé en NS maken in samenwerking met digital agencies zoals Adwise, Dept, Happy Idiots, Merkle en Reprise kans op een Dutch Search Award.​ ​

Search

Online Marketing: De kracht van visuele content

Onderzoek toont aan dat mensen acht seconden de focus hebben voor het beoordelen van content of deze interessant genoeg is om verder te lezen.

Contentmarketing

‘Veel mogelijkheden voor marketing in e-sports’

Een handjevol grote, internationale bedrijven profileert zich via e-sports actief en goed zichtbaar naar tientallen miljoenen gamers. Nog meer doen dat helemaal niet. “Er zijn heel veel mogelijkheden”, vertelt Jeremy Jackson van marktanalist Newzoo.

Entertainment