More stories

Bekende Nederlanders steunen John de Mol in strijd tegen misleidende Facebook advertenties

Alexander Klöpping, Herman den Blijker, Humberto Tan, Jort Kelder, Marco Borsato, Matthijs van Nieuwkerk, Nikki Herr, Rik van de Westelaken, Ruud Feltkamp en Waylon hebben een verklaring opgesteld waarin zij Facebook oproepen om nu eindelijk eens de overlast van misleidende bitcoin advertenties aan te pakken. Hun foto’s en namen zijn zonder toestemming in advertenties gebruikt.

Facebook Advertising

Infographic: contenttrends in social voor 2020

Nu 2020 langzaam in zicht komt, is de vraag wat we volgend jaar op het gebied van social media (content) kunnen verwachten. Trends komen snel op, met als voorbeeld het massale gebruik van Stories (Instagram). Microcreatives zette in onderstaande infographic de belangrijkste trends op een rij. Zo zal video een belangrijke rol blijven spelen, evenals influencer marketing.

Social

Leapp kiest Tradedoubler als affiliatenetwerk

Leapp, verkoper van refurbushed Apple hardware, gaat met Tradedoubler in zee als affiliatenetwerk.

Affiliate marketing

UM mediabureaupartner TUI

Reisorganisatie TUI Benelux, met onder meer de merken TUI en TUI fly, heeft UM geselecteerd nieuwe mediabureaupartner in zowel België als Nederland.

Online marketing

Amazon weer groter in (zoek)advertenties

Amazon zit Google op de hielen als het om advertentie-inkomsten gaat. Dat concludeert eMarketer. De meeste advertenties voor producten verkoopt Amazon op zijn eigen site.

Online advertising

‘Nederland is influencermoe’

Het grootste deel van de influencers wordt niet vertrouwd. Het online publiek wordt moe van alle gesponsorde producten. Daarnaast worden ze steeds meer bewust van het feit dat influencers worden betaald om producten van merken te promoten. Dat blijkt uit onderzoek van de Reputatiefabriek onder 1018 respondenten.

Influencer marketing

Helen Zuurmond nieuwe CMO wehkamp

Helen Zuurmond is de nieuwe Chief Marketing Officer (CMO) van wehkamp. Zij volgt Joost van Hilten op, die recent zijn functie als Chief Marketing & Product Officer bij wehkamp neerlegde.

Marketing

Snakeware investeert fors in CMS-platform Snakeware.Cloud

Het Friese bureau Snakeware gaat steviger investeren in zijn CMS-platform Snakeware.Cloud. Dat is een slim softwareplatform voor het snel, veilig en schaalbaar bouwen en beheren van digitale producties.

CMS

FCB Amsterdam zelfstandig

Reclamebedrijf FCB Amsterdam (met 57 werknemers) is met ingang van 21 oktober eigendom geworden van het lokale management. Alle aandelen zijn nu in het bezit van Jos Vis, Massimo van der Plas en Benjamin Messelink.

Marketing
Premium

Creatief digitaal bureau CODE D’AZUR opent vestiging in Texas, trekt directeur aan

Creatief digitaal bureau CODE D’AZUR heeft Jordi Romkema, oprichter van Superhero Cheesecake, aangetrokken als directeur Noord-Amerika. Hij zal nieuwe vestiging van het bureau in Austin, Texas opstarten.

Digital Agencies

Democratische senator wil Mind Your Own Business Act

De Democratische senator Ron Wyden uit Oregon wil dat er wetgeving komt die burgers het recht geeft om niet met advertenties gevolgd te worden.

Legal
Premium

Balans in advertising

in tijden
van schijnbare meetbaarheid, data-driven targeting en ROI-sturing; hoe zorg je voor een
goede balans in de marketingmix?

Marketing

Oprichter en CEO Bynder Chris Hall draagt taken over

Bynder, het bedrijf dat actief is op het gebied van Digital Asset Management (DAM), stelt Bert van der Zwan aan […]

Marketing

NERF en Dept lanceren nieuwste campagne

NERF, Dept en Fantube hebben de krachten gebundeld voor een nieuwe merkcampagne. Hiermee willen ze jongeren aansporen om hun virtuele gaming gear vaker in te ruilen voor een game in de echte wereld. Onder meer worden bekende game-influencers ingezet.

Marketing

VanMoof op Emerce Performance

Fietsenmerk VanMoof heeft haar rol als internationaal innovatieleider te danken aan haar tegendraadse aanpak op alle fronten: van ontwerp, tot productie tot retail. Het Nederlandse merk doet alles anders dan ieder ander merk. Zo ook haar online advertising strategie. Growth marketing outside of the box. Onconventionele keuzes die bijdragen aan de snelle groei die VanMoof met haar marketingstrategie heeft bereikt. Je hoort er meer over van Simon Vreeman van VanMoof op Emerce Performance, op 7 november in Amsterdam.

Marketing