More stories

Zes tips voor online marketing succes in Food

68 procent van de zoekopdrachten voor restaurants van vandaag is merkloos, wat betekent dat klanten zoeken op keukentype of voedselitem, niet op restaurantnaam. En 83 procent van de consumenten leest online een restaurantmenu voordat ze uit eten gaan, blijkt uit cijfers van Yext. Het is daarom belangrijk dat jouw restaurant hoog in de zoekresultaten staat. Deze whitepaper beschrijft zes manier voor het optimaliseren van de zoekmarketing-strategie voor jouw restaurant.

Food

Ontwikkel succesvolle contentformats in zes stappen

Vind jij dat de content die jouw organisatie maakt beter kan? Dan ben je niet de enige! Liefst 72% van de marketeers vindt hun eigen content beperkt.

Customer Service

Zo integreer je Apple Pay, AliPay en Payconiq in je betaalstrategie

Online fashion is een groeiende branche waarbij marges en conversies ontzettend belangrijk zijn. Uit onderzoek blijkt dat 22 procent van alle kledingaankopen wordt gedaan via internet. Een goede branding is van groot belang bij het bieden van een optimale winkelervaring, sla de betaalstraat daarbij vooral niet over. In deze whitepaper lees je over de populairste en nieuwste betaalmethodes voor modewebwinkels. Ook kom je meer te weten over nieuwe business-modellen zoals subscription services.

Fashion

KPN neemt abonnementen op de schop

KPN neemt zijn abonnementenstructuur voor internet en mobiel op de schop. Het introduceert KPN Hussel, wat in feite een breed spectrum van productcombinaties bevat, ook combinaties met diensten van derde partijen.

Breedband

RTB House claimt hogere CTR met Snippet Ads

Marketingbedrijf RTB House introduceert Snippet Ads voor ‘effectieve en dynamische advertenties’. De datagedreven oplossing is voor iedereen beschikbaar.

Online advertising
Premium

MediaMonks fuseert met firewood uit Silicon Valley

Digitaal bureau MediaMonks fuseert met firewood, een internationaal marketingbedrijf gevestigd in Silicon Valley.

Digital Agencies

Mark de Greeff (Dutch Design Week): ‘We willen minimaliseren en doelgroepen beter verbinden’

Voor de chief marketing officer van één van de bekendste festivals over design en creatie praat Mark de Greeff opvallend gedetailleerd over strategie en technologie. Hij vertelt over het opbouwen van ‘audiences’ en de implementatie van de Salesforce cloud bij de Dutch Design Week. Of hij niet vooral te maken heeft met een doelgroep die de digitale middelen kritisch beoordeelt op esthetiek? Lachend: “Absoluut, dat is een interessant spanningsveld. Maar de vorm volgt altijd op functie. Belangrijker is om interessante verbindingen te laten ontstaan.”

Digital Design

Tegenvallende groei Europese online reclamebestedingen

Adverteerders geven dit jaar minder uit aan internetreclame dan verwacht. De internationale mediaspecialist Zenith stelt zijn verwachtingen naar onderen bij.

Online advertising

Optimaliseer je SEA-strategie met de Google Mijn Bedrijf (GMB) API

Met de lancering van de Google Mijn Bedrijf (GMB) API introduceerde Google de grootste verandering ooit in lokale zoekopdrachten. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips om een Google Mijn Bedrijf account aan te maken en hoe je effectief gebruikt maakt van de API.

Marketing

Online Community: ‘We willen geen merken, maar relevantie’

De online community helpt mensen en merken samen meer impact te maken. Auteur Maartje Blijleven schreef er het boek We Love Communities over.

Community Management

Facebook pakt handel nepvolgers aan

Een bedrijf uit Nieuw Zeeland schikt met Facebook voor de verkoop van nepvolgers op Instagram. Social Media Series verdiende zeker 9,4 miljoen dollar met deze activiteiten.

Facebook

PSV breekt met malafide internetbelegger

PSV breekt alsnog met zijn sponsor Investous na meerdere aangiften tegen deze malafide belegger. Het bedrijf zet affiliates in die met misleidende advertenties op Facebook nietsvermoedende consumenten lokken. De voetbalclub, die het contract eerst nog had willen uitzitten, spreekt nu van reputatieschade.

Online advertising

Nieuwe digitale media van Hillenaar Outdoor bij Dordrecht

Hillenaar Outdoor exploiteert vanaf 1 oktober twee digitale objecten vlak langs respectievelijk de A16 en N3 nabij Dordrecht. Twee belangrijke verkeersaders met veel bereik, aldus het bedrijf.

Online marketing

Jort Kelder richt stichting op om bitcoinoplichters aan te pakken

Jort Kelder richt een stichting om op bitcoinoplichters aan te pakken. Kelder is een van de bekende Nederlanders wiens naam […]

Online advertising

Dunkin’ start samenwerking met loyaliteitsapp Cirkle

Vanaf nu kunnen alle donutliefhebbers met een Instagramaccount geld verdienen met hun bezoekje aan Dunkin’. De koffie- en donutgigant start in Nederland namelijk een samenwerking met Cirkle, de gratis app waarbij consumenten tot ambassadeurs gemaakt worden op Instagram.

Marketing