More stories

VanMoof op Emerce Performance

Fietsenmerk VanMoof heeft haar rol als internationaal innovatieleider te danken aan haar tegendraadse aanpak op alle fronten: van ontwerp, tot productie tot retail. Het Nederlandse merk doet alles anders dan ieder ander merk. Zo ook haar online advertising strategie. Growth marketing outside of the box. Onconventionele keuzes die bijdragen aan de snelle groei die VanMoof met haar marketingstrategie heeft bereikt. Je hoort er meer over van Simon Vreeman van VanMoof op Emerce Performance, op 7 november in Amsterdam.

Marketing

Marketeers worstelen met balans online en offline media

Een groot deel van de marketeers wereldwijd geeft aan nog niet de juiste balans en synergie te hebben gevonden in de inzet van online en offline media. Zo worstelt driekwart nog steeds met het meten van cross-channel inspanningen. Dat blijkt uit het jaarlijkse Kantar-onderzoek Getting Media Right: Marketing in Motion onder senior adverteerders, mediaplanners en uitgevers.

Online advertising

Social Travel 30: het zomerseizoen van 2019 in beeld

De zomervakantie ligt gevoelsmatig al ver achter ons en de herfst doet zijn intrede in Nederland. Tijd om het afgelopen kwartaal, het hoogseizoen van 2019, in kaart te brengen.

Travel

Emerce DARE: ‘Creativiteit moet schuren’

“Ofzehatenjewerkofzevindenjetop,maardaartusseninkunjemaarbeternietzitten”.ErikKessels,naamgevervanKesselsKramer,brachtzijn(vrijvertaalde)stelling’Creativiteitmoetschuren’gisterenopEmerceDAREmeteenindepraktijkdooreeneindelozereekshilarischepenisselfiestetonen.Nietvanhemzelf,benadrukteKessels.HijverzameldezevoorhetalweervierjaargeledenverschenenboekUsefulPhotography:EnjoyADayInTheLifeOfDick.Geletopdelachsalvo’suitdezaaleenregelrechtehit,maargeenboekvoordekoffietafel.

Digital Design
Premium

Nationaal E-mail Onderzoek 2019: 59 procent van Nederlanders deed aankoop na mailing

Maar liefst 59 procent van alle Nederlanders heeft vaker dan één keer iets gekocht naar aanleiding van een mailing. Nederlanders vinden het over het algemeen prima om mailings te ontvangen van webwinkels. Transactionele mailings met informatie over de levering en de factuur scoren het hoogst. Daarna volgen mailings die overduidelijk gepersonaliseerd zijn. Dat blijkt uit het (jaarlijkse) Nationaal E-mail Onderzoek 2019 van CG Research en Spotler.

E-mailmarketing

Betrouwbare online reputatie bouwen? Gebruik deze handvatten

Online draait alles om je reputatie. Tegenwoordig besteden consumenten meer aandacht aan de bedrijven die ze overwegen dan ooit tevoren. Uit onderzoek van Trustpilot blijkt dat negentig procent van de online shoppers niets koopt bij een bedrijf met een slechte reputatie.In het verleden was reputatiemanagement een passieve tactiek die merken alleen gebruikten als er iets misging in hun organisatie. Tegenwoordig is het belangrijk voor merken van elke omvang om een proactieve reputatiemanagement-strategie te hebben, waar prioriteit wordt gegeven aan voortdurende communicatie en transparantie. Dit heeft als doel om een vertrouwensrelatie met klanten op te bouwen. Hoe je dat doet lees je in dit onderzoeksrapport.

Marketing

Deezer en Targetspot sluiten  partnership voor de verkoop van audioadvertenties

Streamindienst Deezer gaat samen met Targetspot audioadvertenties verkopen in de VS, Canada, Nederland, Spanje en Italië. Het gaat om een exclusief contract.

Online advertising

Tijmen Mulder (Robot Kittens): ‘Ik benader creativiteit vaak vanuit techniek.’

Tijmen Mulder begon als developer bij verschillende marketing-en mediabedrijven. Daar bleek dat, naast zijn talent voor programmeren, ook het creatieve […]

Digital Design

‘Advertenties sociale media hebben geringe invloed’

Meer dan twee derde van de consumenten zegt bij de aankoop van een product niet beïnvloed te worden door advertenties op sociale media. Dat blijkt uit onderzoek van Selligent Marketing Cloud onder 400 Nederlandse consumenten. Er wordt nauwelijks iets via sociale media gekocht.

Online marketing

Michael Redbord (HubSpot): ‘De tirannie van het onmiddellijke heerst’

Ongeduldig, kritisch en argwanend. Nu de moderne consument gewend geraakt is aan de onmiddellijkheid van een Siri of Alexa, zijn ‘journey’ steeds meer op maat gesneden is en hij door fake news een stuk wantrouwiger is geworden, nemen de uitdagingen in klantcontact steeds verder toe. Zo’n één op de tien consumenten is sceptisch, je moet bijna een antropoloog zijn om het goed te doen, stelt Michael Redbord (34) General Manager Service Hub bij HubSpot. “Vermenging van mens en machine kan helpen.”

Marketing

Publicis Groupe 13% onderuit op kwartaalcijfers

Het internationale reclame- en marketingbureau Publicis Groupe krijgt een forse knauw op de beurs. Het aandeel is vandaag bijna veertien procent gedaald op tegenvallende resultaten.

Marketing

Klanten AH.nl betalen met QR-code

Klanten van online supermarkt AH.nl kunnen hoeven geen bankpasje meer te gebruiken om hun boodschappen af te rekenen. Dat verloopt sinds kort via een QR-code per iDeal.

Payment

Vijf manieren om als Payment Service Provider merchants digitaal beter te onboarden

Toegenomen regeldruk zorgt er voor dat Payment Service Providers hun klanten beter moeten leren kennen. Om als PSP zaken te kunnen doen met een verkoper is het dus noodzakelijk het bedrijf en de bijbehorende personen te identificeren. Welke opties zijn er om de digitale onboarding te optimaliseren?

Payment
Premium

Merkle Nederland officieel van start, afscheid van oude bureaunamen

Merkle Nederland gaat vanaf vandaag officieel van start. De 330 medewerkers van de bureaus Oogst, Your Social, aFrogleap, OFS en […]

Digital Agencies

Je online reputatie verbeteren? Gebruik deze tips van TripAdvisor

Reviews, beoordelingen en sterrenscores zijn tegenwoordig direct zichtbaar in de Google zoekresultaten en op sites als TripAdvisor en Yelp. Consumenten nemen beslissingen over je merk voordat ze überhaupt je website hebben bezocht, laat staan een echte locatie. Een goede online reputatie is de sleutel tot succes. In dit webinar delen Nick Oropall (Uext), Jay Bear (Convince & Convert) en Gerard Murphy (TripAdvisor) hun visie op het verbeteren van je online reputatie.

Food