Kies jij voor merk of voor gemak?
In de aandachtseconomie is de onderliggende kracht van het consumentenkoopgedrag duidelijk: iedereen wil gemak.
In de aandachtseconomie is de onderliggende kracht van het consumentenkoopgedrag duidelijk: iedereen wil gemak.
Hoe goed het idee of het businessmodel ook is, als de eindgebruiker het niet begrijpt of de digitale dienst lastig te gebruiken vindt zal het geen succes worden. Het is belangrijk om de eindgebruiker centraal te stellen bij het ontwikkelen van digitale producten, van proof of concept naar minimum viable product tot en met de continue doorontwikkeling. In dit rapport lees je niet alleen hoe men als bedrijf omgaat met CX, maar ook waar de meeste uitdagingen zitten om als bedrijf in de huidige dynamische markt te overleven. Succesvolle customer experience is noodzakelijk voor een succesvolle strategie; de weg ernaartoe vraagt echter aanpassingen aan diepgewortelde bedrijfskenmerken als cultuur en processen.
Sanoma gaat de advertentieverkoop verzorgen van Huispedia, uitgever van vtwonen en Eigen Huis en Interieur.
Lentetuin Keukenhof neemt zijn digitale kanalen op de schop en stelt Redkiwi aan om dat technisch te realiseren.
Unilever trekt de reclame voor Dollar Shave Club terug van Pornhub en wil er ook met zijn andere merken niet meer worden gezien.
Het Nederlandse bedrijf Coosto is door burgerrechtenorganisatie Bits of Freedom genomineerd voor de Big Brother Awards 2019, de prijs voor de grootste privacyschender van Nederland. Deze wordt 29 november uitgereikt in TivoliVredenburg in Utrecht.
Marc Oosterhout, medeoprichter N=5, wordt de nieuwe voorzitter van SIRE. Hij vervang Paul Kroef (Algemeen Directeur Ara Groep).
Facebook lanceert een nieuw logo voor zijn nieuwe bedrijfswebsite om duidelijker te maken welk bedrijf achter diensten als WhatsApp en Instagram schuilgaat.
Dat browsers zich in toenemende mate verzetten tegen cookies en het tracken van bezoekers levert onder marketeers opvallende reacties op. Een aanzienlijk deel negeert voorlopig het feit dat ten minste een derde van de data wegvalt. Anderen bedenken trucs om de beperkingen te omzeilen. Wat mij betreft is het hoog tijd om samen na te denken over een nieuwe vorm van (performance) marketing. Stel je de situatie eens voor géén data te bezitten. Wat zou je vervolgens anders doen?
“Het ecosysteem rondom display advertising is een aaneenschakeling geworden van allemaal losse schakels. Dit leidt tot inefficiency”, stelt Willem Waardenburg van Pink Marketing. Op Emerce Performance vertelt hij hoe het efficiënter kan.
Adobe heeft eindelijk een verdienmodel ontwikkeld voor zijn fotobewerkingapps voor de iPad. Tegelijk met zijn MAX conferentie gaf het bedrijf Photoshop voor iPad vrij, waarvoor een abonnement moet worden afgesloten.
Het Europese creatieve team van MediaMonks wordt versterkt met Jordi van de Bovenkamp als Creative Director. Hiermee zet het digitale productiebedrijf naar eigen zeggen de ingeslagen koers voort: het inhuren van ‘het beste management voor de groeiende wereldwijde operaties’.
Koopgedrag is meer dan ooit een morele en zelfs ‘politieke’ daad die uitspreekt hoe consumenten denken over merken. Dit zijn dé nieuwe KPI’s.
Tijdens Shopping Today ging Loef Kleinmeijer, CRO Consultant bij ISM eCompany, in op het belang van conversieoptimalisatie en hoe je dit gedegen doet.
Met ingang van 1 januari 2020 wordt de spotverkoop voor de televisiezender BBC First ondergebracht bij Talpa Network Media Solutions. Op dit moment verzorgt RTL/BrandDeli de spotverkoop voor BBC First.