Mediabureaus: De nieuwe KPI’s voor koopgedrag
Koopgedrag is meer dan ooit een morele en zelfs ‘politieke’ daad die uitspreekt hoe consumenten denken over merken. Dit zijn dé nieuwe KPI’s.
Koopgedrag is meer dan ooit een morele en zelfs ‘politieke’ daad die uitspreekt hoe consumenten denken over merken. Dit zijn dé nieuwe KPI’s.
Tijdens Shopping Today ging Loef Kleinmeijer, CRO Consultant bij ISM eCompany, in op het belang van conversieoptimalisatie en hoe je dit gedegen doet.
Met ingang van 1 januari 2020 wordt de spotverkoop voor de televisiezender BBC First ondergebracht bij Talpa Network Media Solutions. Op dit moment verzorgt RTL/BrandDeli de spotverkoop voor BBC First.
Vanaf januari 2020 treedt het UBO-register in werking. Wat is het en hoe werkt het? Hier het antwoord op een aantal van deze prangende vragen.
Digital marketing bevindt zich op een keerpunt. De technologische innovaties, ontwikkelingen, uitdagingen en kansen volgen elkaar in rap tempo op. Aan marketingteams de taak om hier effectief op in te spelen. Dit vraagt om een nieuwe customer experience- en communicatiestrategie, om zo beter aan te sluiten op het veranderende koopgedrag en de manier waarop merken aantoonbaar waarde leveren.
Eind dit jaar stopt Google Search met het indexeren van Flash content. Daarmee loopt het bedrijf vooruit op het afscheid van de multimedia software volgend jaar.
Nog niet zo heel lang geleden was video maken een ingewikkelde en dure aangelegenheid. Een camera kostte al snel met dan honderdduizend euro en voor monteren had je een goed betaalde technicus nodig. Inmiddels maakt iedereen video’s met een mobiele telefoon, waarvan de beeldkwaliteit meer dan voldoende is.
RTL Nederland gaat de verkoopactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, Triade Media en RTL onderbrengen in een nieuw video verkoopnetwerk onder de naam Ad Alliance.
Adobe wil zich met zijn marketingsoftware nadrukkelijker richten op het MKB en lanceert daarom een nieuwe productportfolio.
Onbeperkt vast en mobiel internet voor elk 25 euro per maand. Dat is de nieuwe propositie waarmee T-Mobile de concurrentie bij KPN en Vodafone-Ziggo wil laten zweten.
De Internationale Splash Awards 2019 heeft de winnaars bekendgemaakt tijdens de uitreiking in Amsterdam. Winnaars in tien categorieën ontvingen de award. Non-profit Concern Worldwide van het brits-amerikaanse System Seed werd Website van het Jaar. Met de Splash Awards worden de beste Drupal-projecten van de wereld onderscheiden.
De recente herpositionering van Baderie heeft bij de sanitair franchiseformule tot interessante digitale keuzes geleid. Zo is er afscheid genomen van de eigen webwinkel en zet het in op ‘bricks’ voor de verkoop. Een nieuwe website is ontwikkeld om met inspiratie kwalitatieve leads te genereren. “Ik geloof dat je beter kunt doen waar je goed in bent. E-commerce is een vak apart en past beter bij de proposities van andere labels binnen de groep”, aldus Tessa Post – Marketing Communicatie Manager bij moederbedrijf IGM.
Sinds enige tijd is Kentico 12 beschikbaar. Deze CMS-oplossing overbrugt de (klassieke) kloof tussen marketing en IT. Marketeers willen de mogelijkheid om makkelijk en snel aanpassingen te kunnen doen aan de website om snel in te springen op kansen en marktontwikkelingen. Developers willen daarentegen de werking en continuïteit van het systeem garanderen. Die verschillende doelen willen nog weleens botsen. Kentico 12 lost dit probleem op.
Klanten van CM.com kunnen voortaan gebruik maken van Apple Business Chat. Daardoor kunnen ze communiceren via de berichten-app op iPhone, iPad, Mac en Apple Watch.
De verwachtingen voor service van zakelijke dienstverleners zijn geleidelijk aan het veranderen. De verbeterde gebruikservaring, service, personalisatie en de transparantie die we steeds vaker en in hogere mate terugzien in de B2C-wereld, is ook voor B2B-bedrijven steeds belangrijker. Om zakelijke klanten beter te bedienen zetten steeds meer B2B-bedrijven een digitaal selfcare portal in. Met deze portal kunnen bedrijven gerichter zaken doen en efficiënter groeien.