More stories

Brego Keller wordt COO van Publicis Groupe Nederland

Brego Keller wordt Chief Operating Officer (COO) van Publicis Groupe Nederland. Vanaf 1 oktober gaat hij leiding geven aan de Nederlandse operatie van Publicis Groupe met de bijbehorende bureaumerken. De komst van Keller is onderdeel van een strategische reorganisatie.

Marketing

PSV wil nog niet breken met dubieuze internetsponsor

Voetbalclub PSV breekt nog niet met zijn sponsor Investous, een van de beleggingsbedrijven die samenwerken met dubieuze internet affiliates die met nepadvertenties klanten lokken voor beleggingen. Het programma Opgelicht liet gisteren zien hoe verschillende Nederlanders tonnen zijn kwijtgeraakt.

Online advertising

Zo herken je in vijf eenvoudige stappen iedere fake influencer

De afgelopen jaren is er flink wat negatieve berichtgeving rond frauduleuze influencer marketing geweest. Verhalen over fake followers en fake engagement volgen elkaar ook nu nog altijd in rap tempo op in de media. Logisch ook, want er is inmiddels een flinke business mee gemoeid. In een nieuw grootschalig onderzoek is uitgerekend dat fake influencing de globale markt jaarlijks bijna 1,2 miljard euro kost.

Influencer marketing

Bever over campagne: ‘Tv een afgeleide van online media’

Buitenwinkel Bever start een nieuwe reclamecampagne en draait daarbij de media-inzet om. Radio en televisie is niet de dominante dragers, maar slechts afgeleiden van social media.

Marketing

EU-hof: vooraf cookies aanvinken ongeldig

Iedere website hoort standaard een soort Nee/Nee-sticker te dragen als het gaat om het plaatsen van cookies. Het Europees Hof bepaalt dat het niet is toegestaan om vooraf cookie-acceptatie aan te vinken.

Privacy

11 redenen waarom je contentmarketingaanpak (nog) niet succesvol is

Vanuit onderzoek van het Content Marketing Institute (CMI) weten we dat slechts 38 procent van de professionals een contentmarketingstrategie vastlegt en daardoor mede succesvol is. De overige 62 procent waagt zich er niet aan. Beter is het wel te doen, en net zo succesvol te zijn net als die andere 38 procent. 

Contentmarketing

7 Marketinglessen uit de Brexit-campagne

Op 23 juni 2016 besloot de meerderheid van de Britse kiezers de EU te verlaten en afscheid te nemen van een halve eeuw nauwe samenwerking en vrijhandel met het Europese vasteland. Wat niet iedereen zich realiseert, is dat het Brexit referendum is gewonnen mede door de inzet van innovatieve, baanbrekende en grensverleggende campagnetechnieken. De Brexit campagne laat zien hoe de toekomst van marketing campaigning eruit gaat zien. 

Online marketing

Cookies plaatsen, toestemming vragen? 

Cookies houden de gemoederen flink bezig. Een tijd geleden verbood de Autoriteit Persoonsgegevens de cookiewall. En recentelijk heeft het Europees Hof van Justitie bepaald dat websites met een Facebook vind-ik-leuk knop medeverantwoordelijk zijn voor de gegevensverwerking. Hoe zit het nou, mogen er zomaar cookies worden geplaatst op een website? Moet er toestemming worden gevraagd, en zo ja, hoe doe je dat dan?

Legal

Zo bouw je een succesvol merk in een digitale tijd

Het bouwen van een merk kost tijd, geld en energie. Er zijn zoveel verschillende expertises, mogelijkheden en ontwikkelingen. Welke focus breng je aan? Waar investeer je tijd en geld in? Succesvolle merken waar ik voor heb gewerkt en volg, hebben een aantal of alle onderstaande elementen geïmplementeerd. Ben jij marketeer of ondernemer? Dan helpt dit artikel met het maken van de juiste keuzes in je brand building avontuur.

Strategy

Infographic: consument positief over gepersonaliseerde aanbiedingen

Uit onderzoek van de ​Reputatiefabriek blijkt dat 86 procent van de consumenten erkent dat het personaliseren van advertenties invloed heeft op de online aankoop. De 1028 respondenten zijn eigenlijk best tevreden. 44 procent zegt dat zij door personalisatie een herhaalaankoop zouden doen, en 32 procent zou een positieve beoordeling plaatsen. 80 procent wil ook content blijven ontvangen na een aankoop. Als bedrijven geen moeite doen om persoonlijk contact te onderhouden na een aankoop, neigt 52 procent van consumenten al snel weer naar een ander merk. Meer cijfers in deze spartaans vormgegeven infographic.

Online advertising

Salesforce lanceert cloud voor verzekeraars

CRM-reus Salesforce kondigt voor de verzekeringsbranche de Financial Services Cloud aan. Verzekeringsagenten en medewerkers van de klantenservice kunnen daarmee beter in contact blijven met hun klanten.

Financials

Blogs, vlogs of posts: welk kanaal past het best bij je doeleinden?

Als je aan de slag wilt met influencer marketing, dan zijn er een paar vragen waar je tegenaan loopt. Wat gaat hij of zij voor je maken, en verspreiden? En wat zijn de verschillende types content die influencers voor je kunnen maken? Per onderdeel worden de voor- en nadelen besproken, zodat je een weloverwogen keuze kunt maken. 

Influencer marketing

Black Friday nadert! Wat voor marketeer ben jij?

Koopjesjagers hebben vrijdag 29 november inmiddels al omcirkeld: Black Friday. Het van origine Amerikaanse koopjesfestijn heeft de afgelopen jaren stevig voet aan de grond gekregen in Nederland. Veel marketeers werden de afgelopen jaren overvallen door de populariteit. Tijd om eens te kijken naar een aantal strategieën.

E-mailmarketing

Friends of Search krijgt Belgische editie

Het congres Friends of Search van brancheorganisaties DDMA en IAB Nederland gaat uitbreiden naar België. Het jaarlijkse congres van de Europese search-sector krijgt, in samenwerking met de Belgische zusterorganisatie BAM, op 5 februari een extra editie in Brussel. Daarnaast worden op de Nederlandse editie op 4 februari de Friends of Search Awards voor het eerst uitgereikt.

Marketing

Partick Kerssemakers (LOEY Awards); ‘Eerst wonnen de mannen, nu is het tijd om vrouwelijk ondernemerschap uit te lichten’

Dat Picnic een terecht winnaar is van de LOEY Awards, daar was de jury het wel over eens. Maar de hegemonie van mannen wordt langzaam doorbroken door een groeiende groep vrouwelijke topondernemers. Tijd dus om diversiteit te belichten, vindt LOEY-voorzitter Patrick Kerssemakers.

Strategy