More stories

‘Hey Google, regel een baan bij McDonald’s’

Het zal niet lang meer duren voordat ‘Hey Google, help me get a job at McDonald’s’ ook echt een baan oplevert. De fastfoodketen zet Amazon Alexa en Google Assistant in bij het aantrekken van nieuwe personeel.

Recruitment

Dit is het beste van het web van het afgelopen kwartaal

Mijn zoektocht naar het mooiste van het web gaat door. Ondanks de trend om steeds meer digital branding in fysieke installaties en apps aan te bieden, blijft er nog genoeg moois over dat direct via het web te benaderen is. Het mooiste van dit kwartaal heb ik weer op een rijtje gezet.

Digital Design

Creatieve hoogvliegers naar Digital Dinner Amsterdam

Een betere toekomst, inspiratie en creatie zijn drie hoofdthema’s van het 8e Digital Dinner Amsterdam, over twee weken op 15 oktober. Een avond met gedachten die de vrije loop krijgen en culinair genieten voor de luisteraars.

Creative
Premium

Abovo Media neemt digitaal marketingbureau Maxlead over

Abovo Media heeft digitaal marketingbureau Maxlead overgenomen. De twee bureaus behouden hun bestaande identiteit en blijven gehuisvest in respectievelijk Hoorn en Oegstgeest.

Digital Agencies

Instagram en Pinterest favoriet voor wooninspiratie

Instagram en Pinterest zijn in Nederland veruit de populairste online platformen om wooninspiratie op te doen voor meubels en woonaccessoires. Dat blijkt uit het Home Deco Trendrapport van Adfactor.

Contentmarketing
Premium

25 Nederlandse finalisten voor Lovie Awards

Dept, Bitfactory, Fabrique, MediaMonks, Ogilvy Amsterdam, One Shoe en Code D’Azur behoren tot de 25 Nederlandse finalisten van de Lovie Awards, een zusje van de internationale Webby Awards. De Lovie Awards onderscheiden het meest creatieve digitale werk in Europa.

Digital Agencies

Sanoma sluit beslist.nl aan als uitgeefpartner

Vanaf 1 oktober 2019 wordt beslist.nl als uitgeefpartner aangesloten op het netwerk van Sanoma. Sanoma zal dan de volledige online advertentie operatie op zich nemen en de displayverkoop voor beslist.nl verzorgen.

Online advertising

Drie dingen die je moet weten over de digitalisering van televisie

Er is steeds meer vraag naar content die altijd en overal beschikbaar is en daarom is de tv-markt steeds digitaler geworden. Pay-tv is inmiddels de normaalste zaak van de wereld; inkomsten daaruit stegen afgelopen jaar tot maar liefst 556 miljoen euro. 

Marketing

Dit zijn de nieuwe features en targeting van Linkedin dit najaar

Zo veranderlijk als de seizoenen zijn ook de ontwikkelingen bij LinkedIn. Het is dan ook weer hoog tijd voor een LinkedIn update met alle nieuwe features van het dit najaar.

Social

Welke video scoort? Drie experts over creativiteit op het YouTube-algoritme

Zeven tot zestien minuten is momenteel de ideale lengte voor een video. Maar hoe wordt je zo relevant mogelijk op YouTube, ook wel het platform dat ‘ ideaal is om je video goed te verstoppen’? Vele experts vertellen hoe de algoritmes van het platform werken, wat de juiste content is om uit te zenden, en hoe je SEO inricht voor video’s. In zeven podcasts komen de de onderwerpen aan bod. Dit is deel 1, met Tubelift, Rijksmuseum en Maak. 

Video

De tegenstrijdigheden van customer experience

82 procent van de consumenten is teleurgesteld in de ervaringen die merken hen bieden blijkt uit een nieuwe studie uitgevoerd door Oracle in samenwerking met Jeanne Bliss, pionier op het gebied van klantervaring en oprichter van Customer Bliss. In de huidige wereldmarkt is een optimale customer experience van het grootste belang. Maar hoe bouw je een hechte klantrelatie op met baby boomers, Gen X, Gen Z en millennials? Lees het antwoord in dit onderzoeksrapport “De tegenstrijdigheden van customer experience”.

B2B Digital
Premium

NOSUCH Group neemt belang in B.Made

Bureau NOSUCH wil versneld groeien en neemt via een nieuw opgerichte holding een belang in B.Made.

Digital Agencies

Pathé Thuis op campagne met Talpa

Online bioscoop Pathé Thuis begint dit najaar een campagne op het netwerk van Talpa. De aanbieder wil zich duidelijker profileren in Nederland. “We passen niet op de hoop met Disney+ en Netflix”, zegt directeur Thomas van de Weerd.

Marketing

Onderzoek: Van influencer tot retailers, zo bereik je generatie Alpha

Uit recent onderzoek van Wunderman Thompson Commerce blijkt dat meer dan de helft (55 procent) van de kinderen in het VK en VS tussen de 6 en 16 jaar een product wil kopen dat hun favoriete YouTube of Instagram-ster gebruikt of draagt. In juli 2019 werden in totaal werden 4.001 consumenten tussen de 6 en16 jaar oud via een online tool geïnterviewd. In opdracht van Wunderman Thompson Commerce werd dit onderzoek uitgevoerd door het onafhankelijke onderzoeksbureau CensusWide.

Marketing

Productaanbevelingen in de cloud: de onvermijdelijke stap voor webshops met ambitie

De inzet van personalisatie door webshops is inmiddels gemeengoed geworden. Dat is logisch; wanneer je tegenwoordig nog dezelfde website aan al je bezoekers toont, mis je binnen afzienbare tijd de boot. 

Customer Experience