More stories

Daniel Sytsma (Isobar, Studio Kraftwerk): ‘Wij brengen merkcommunicatie en innovatie samen’ 

Daniel Sytsma is als ontwerper begonnen en ‘opgegroeid’ als creatief en art director. Later werd hij creatief directeur en richtte Studio Kraftwerk op. Inmiddels verdeelt hij zijn tijd tussen zijn rol als Chief Design Officer EMEA en Executive Creative Director in Amsterdam. Op 15 oktober spreekt hij tijdens Emerce DARE over de ‘innovation gap.’

Digital Design

Dit zijn de beste Dmexco sessies deel 2 (video)

Dag twee van het marketingcongres Dmexco in Keulen stond wederom in het teken van het begrip vertrouwen. Vandaar het centrale thema TrustInYou. Na de privacyschandalen rond Facebook en de verscherpte regels van Brussel ziet het marketinglanschap er anders uit.

Online marketing

Peter voor de Wind, Swapfiets: ‘Service is alles’

Met het allereerste fietsabonnement ter wereld zet Swapfiets Fiets-as-a-Service in de markt. Succesvol, zo getuigen de groeiende aanwezigheid in Europa en het winnen van de Emerce E-commerce 2019 Challenger award. Voornaamste focus? “Te gekke service”, zegt Peter voor de Wind, Global Customer Service Manager.

Customer Service

Vakanties.nl, Lampenlicht en Schiphol genomineerd voor Dutch CRO Awards

De genomineerden voor de jaarlijkse DDMA Dutch CRO Awards 2019 zijn bekend. Het gaat om onder meer Vakanties.nl, Lampenlicht en Schiphol. Zij nemen het tegen elkaar op tijdens de finale op 3 oktober in Vrijstaat, Amsterdam. De nominaties zijn onderverdeeld in vier categorieën: Acquisitie, Mobiel, Conversie en Personalisatie.

Conversie

Dmexco: Adverteerders verlaten bureaus voor in-house programmatic

2018 was het jaar waarin adverteerders het heft in eigen handen namen en hun programmatic reclame-activiteiten insourceten. Nieuw onderzoek laat zien dat het merendeel geen bureau meer gebruikt maar dit commerciële handwerk zelf doet.

Programmatic

Met welke content haal je succes op YouTube? Begin eens met helpen

Merken die YouTube inzetten doen dat grotendeels door te kiezen voor het produceren van gelikte campagnefilms met forse productiekosten en dito budgetten. Of ze werken samen met een bekende influencer, die je veel views oplevert, maar volgende maand ook samenwerkt met je concurrent – als die net iets meer biedt.

Video

Dit zijn de beste Dmexco19 sessies (video)

De eerste dag van de grote marketingbeurs Dmexco in Keulen zit er op en verspreid over verschillende zalen en hallen kwamen woensdag vele onderwerpen voorbij. Nagenoeg alle presentaties zijn terug te kijken via YouTube, maar we hebben er een paar uitgelicht.

Online marketing

The Lion King is ook koning van de display ads 

De musical The Lion King is met behulp van een volledig geïntegreerde digitale campagne onder de aandacht gebracht bij zowel potentiële als eerdere bezoekers van de show. Bij de campagne zijn meerdere mediakanalen betrokken, zoals online video, digital out of home, display, social, televisie en search. Door op al deze kanalen een persoonlijke én dynamische boodschap te laten zien, konden de doelgroepen op een effectieve en smaakvolle manier kennis maken met deze schitterende musical.

Search

Ook misleidende bitcoinadvertenties in Vlaanderen

Het fenomeen van bekende landgenoten die in online advertenties zogenaamd bitcoinbeleggingen adviseren beperkt zich niet tot Nederland. Ook Vlaanderen heeft ermee te maken, meldt de VRT.

Marketing

Messenger marketing, kunstmatige intelligentie en TikTok op DMEXCO19

CMO Stephanie Buscemi van Salesforce opent vandaag DMEXCO, de grote marketingbeurs in Keulen, waar traditioneel ook veel Nederlanders op afkomen.

Online advertising

Fabian Stenger (Slashlead): ‘E-mailmarketing, maar dan simpel’

Bedrijven die beschikken over emailadressen van hun klanten zouden daar veel meer mee kunnen doen. ‘Ondernemers richten vaak 80% van hun tijd op nieuwe klanten, maar de omzet komt van de bestaande klanten. Door die veel meer aandacht te geven en de email die je uitstuurt relevant en herkenbaar te maken krijg je een hele compacte flow van e-mail marketing’, aldus Fabian Stenger van Slashlead. Het bedrijf biedt een platform voor e-mail-marketing gericht op de MKB-er.

E-mailmarketing

Google lanceert nieuw datamodel voor Analytics voor web- en app metingen

Op 31 juli publiceerde Google een blog over de nieuwe “App + Web” versie van Google Analytics. De bèta versie is uitgebracht en biedt de mogelijkheid om App & Web data te combineren in één Google Analytics property en maakt daarmee cross platform metingen eenvoudiger. 

Analytics

’40 miljoen euro naar buitenlandse partijen bij reclamearme toekomst publieke omroep’

Marketeers huiveren bij de plannen van minister Slob rond een reclamearme toekomst van de publieke omroep (NPO). Dat blijkt uit onderzoek van Adformatie en marketing- en mediabureau Mediaxplain onder 188 budgetverantwoordelijke marketeers die recent budget hebben besteed via de Ster.

Online advertising

John de Mol vraagt rechter om alsnog vonnis te wijzen in Facebook zaak

Na drie maanden onderhandelen met Facebook vraagt mediamagnaat John de Mol de rechter om alsnog vonnis te wijzen in de zaak rond nepadvertenties.

Marketing

Scopes hanteren met Google Analytics: analyses maken die kloppen

Je klikt door rapporten in Google Analytics, maar je mist bepaalde inzichten. Waarom staan er geen sessies in je All pages rapport? Waarom kun je in sommige rapporten niet filteren op een specifieke dimensie? En waarom kun je binnen de productrapporten niet zien om hoeveel sessies of pagina’s het gaat? Dit zijn de definities van de verschillende scopes. En welke impact hebben ze op je analyses?

Analytics