More stories

Zo betrek je de mening van je klanten in de bedrijfsstrategie

Trouwe klanten vormen de basis van elke onderneming. Natuurlijk zorgen ze voor omzet. Maar hun reacties en feedback kunnen een onderneming ook op verschillende andere vlakken ondersteunen. Daarvoor is het wel nodig een strategie te ontwikkelen om klantervaringen te verzamelen en effectief in te zetten. Dat kan op verschillende manieren. We zetten er een paar op een rij. 

Customer Loyalty

Onderzoekers Erasmus: Emotionele storytelling werkt

Het blijkt dat hersenen van verschillende mensen identiek reageren als ze boeiende video’s te zien krijgen, zo blijkt uit nieuw onderzoek door Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM). De onderzoekers claimen op basis van hun bevindingen als emotionele storytelling werkt.

Analytics

Personalisatie gap voorkomen? Gebruik deze tips van Lars Rabe

De aandachtsspanne van consumenten wordt steeds korter en hierdoor wordt het nog belangrijker om een optimale customer experience te bieden. Het verschil tussen de verwachting van de klant bij online shoppen en de realiteit noem je de “Personalisatie gap”. In dit webinar deelt Lars Rabe, Managing Director EMEA bij True Fit, zijn visie op het overwinnen van de drie belangrijkste personalisatie-uitdagingen in fashion retail.

E-commerce platforms

De 6 takeaways van Facebook Accelerate 4.0

Hey geluksvogel, wat fijn dat je in 2019 leeft, want er is geen beter moment dan nu om een goed idee te hebben. In de wereld van vandaag liggen tools binnen handbereik om jouw ideeën te realiseren en uit te laten groeien tot een succes. Dit was de aftrap van het van het Facebook Accelerate event.

Online advertising

Facebook wil aantal Likes verbergen

Facebook wil de teller voor het aantal likes voor berichten en commentaren verbergen. Instagram test dit al enige tijd in zeven landen, waaronder Canada, Italië en Brazilië, maar nu zijn ook al testen begonnen in de Android app van Facebook.

Facebook

RTL veilt tv-reclame via internet

RTL Nederland biedt adverteerders vanaf vandaag de mogelijkheid om via een website reclamezendtijd op televisie in te kopen. Zo kopen ze ver voor de uitzending van programma’s een gegarandeerd aantal GRP’s (kijkers).

Marketing

Duits handelsverbod voor bitcoinzwendel Olympus Markets

Toezichthouders in Slowakije, Spanje, Nieuw Zeeland en Duitsland blijken de afgelopen maanden te hebben gewaarschuwd voor de activiteiten van Next Trade, het bedrijf achter Olympus Markets. Hier komen Nederlanders terecht als zij reageren op misleidende bitcoinadvertenties waarin de namen worden misbruikt van bekende Nederlanders. Het Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht blijkt aan Next Trade, ook opererend onder de naam Aspen Holding, begin augustus een handelsverbod te hebben opgelegd.

Legal

Recruitment marketing, net gewone marketing

Arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, recruitment marketing: Meer dan ooit lijken bedrijven bezig te zijn met hun werkgeversmerk. En dat is niet voor niets; de arbeidsmarkt is krap op het moment. Er staat een recordaantal vacatures uit en goede mensen zijn schaars. Waar kandidaten tien jaar geleden zo’n twaalf bedrijven overwogen voor een nieuwe functie, zijn dat er nu al minimaal twintig.

Recruitment

Eurotekens op je website, wel of niet doen?

Toen ik de vraag kreeg of ik even een advertentie wilde checken – er zaten waarschijnlijk geen fouten in, maar even voor de zekerheid – deed ik dat. “Betaalt is met een t en daar moet een komma”, zei ik. “En waarom heb je alle eurotekens weggehaald?” “Omdat dat psychologisch gezien beter is”, kreeg ik als antwoord. Eh … oké?

Conversie
Premium

Bureau Vet naar Amsterdam

Bureau Vet, een Brabantse specialist in online marketing, website-ontwikkeling en HubSpot, opent een nieuwe vestiging in Amsterdam.

Digital Agencies

Adcombi breidt uit met videoreclame voor lokale ondernemers

Grote adverteerders kunnen binnenkort online commercials laten personaliseren met data over lokale partners. Lokale dealers van Opel bijvoorbeeld gaan internationaal ogende commercials verspreiden met daarin de locatie- en contactinformatie van hun eigen filiaal.

Programmatic

Infographic: Wie is de online kampioen van de Eredivisie?

De bal rolt weer in de Eredivisie. Behalve op het veld proberen voetbalclubs online steeds beter te scoren. Tussenstanden, transfers en de meest recente uitslagen worden veelvuldig gedeeld en besproken op het internet. Online marketingbureau Team Nijhuis onderzocht in 2012 alle eens de score van de Eredivisie clubs online.

Social

Interactieve installaties als brand experience: wat doen ze voor je merk?

Experiental, interactieve installaties vormen een groeiend specialisme binnen digital design. Merken en retailers willen er offline relevant mee blijven en onvergetelijke merkbelevingen mee creëren. Wat zijn nu eigenlijk de voordelen van dit soort installaties en zijn ze wel effectief? We vroegen het aan Dutch Designbureaus MediaMonks, Resn, CLEVER°FRANKE en Circus Family.

Digital Design

Influencer platform Join treedt zelf op tegen sluikreclameinfluencers

Influencerplatform Join wil sluikreclame op YouTube zelf gaan aanpakken. ‘Onze missie is om influencer marketing transparant te maken voor adverteerder […]

Influencer marketing

Vul de experience gap met realtime data

Zo’n tachtig procent van de CEO’s vindt dat hun bedrijf een perfecte experience levert. Ondertussen vindt maar achttien procent van de klanten dat zij de perfecte ervaring hebben beleefd. Deze ‘experience gap’ is er nu eenmaal. Realtime data kan er echter voor zorgen dat de klantervaring beter wordt en de experience gap een stuk kleiner.

Customer Experience